Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko syntymäkartta muuttua?  (Luettu 4955 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tähtiyö
Vieras
« : 03.05.2006 09:08:39 »

Olen keskellä eräänlaista astrologista identiteettikriisiä. Olin leikkauksessa n. kummenen vuotta sitten. Siinä oma hengitys pysäytettiin ja hengitys tapahtui koneella. Olen leikkauksen jälkeen muuttunut persoonallisuudeltani vastaamaan sen aikaista tähtikarttaa. Katsoin tuonkin Maya puolen ja siellä oli sama juttu.
Muutos tapahtui aika dramaattisesti aivan heti toivuttuani. Ennen olin kova lukemaan ja minulla oli kovasti seikkailuhenkeä kaikessa toiminnassani. Kun aloin leikkauksen jälkeen lukea erästä mielikirjaani Silmarillionia en pitänytkään siitä enää yhtään. Se oli vain tyhmää tarinaa ja kaikki seikkailukirjat koin miehisen uhon lapsellisiksi kanaviksi.
Uneni muuttuivat myös aivan tylsiksi ja hyvin tarkoitushakuisiksi.. Ei tullut enää sellaisia huikeita seikkailuja edes uniin kuin ennen. Muutuin myös jotenkin epäviehättäväksi. Olen itämainen rotta alkuperäiseltä merkiltäni ja tottunut saamaan kaiken olemalla mukava ja suloinen.
Luonteesen tuli paljon hyvääkin. Itämainen rapukukko on tasapainoinen ja ylpeä ja minuun tuli sellaisia ennen aivan tuntemattomia piirteitä. Olin aiemmin spontaanin selvänäköinen ja nykyään joudun löytämään vastaukset kaivamalla syvältä alitajunnasta tietoisesti. Olen nykyään hyvin järkevä ja hieman turhankin paljon koti-ihminen. Uskonnollisuus oli aiemmin osa minua ja nimenomaan new age henkinen. Nyt suorastaan kartan kaikkea uskontoon ja henkisyyteen viittavaakin.
Itse asiassa en oikein pidä nykyisestä itsestäni vaikka elämä onkin helpompaa kuin agressivisena oinasrottana.
Onko kenelläkään muulla mitään vastaavanlaista kokemusta? Olisi kiva tietää, kuinka olette asian kanssa pärjäilleet.
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #1 : 03.05.2006 11:34:31 »

Hei Tähtiyö

Mielenkiintoinen aihe.

Voihan olla, että karttaasi on tullut jotain lisävivahteita, mutta jotenkin näkisin että yleensä leikkaukset ja sairaudet ja muut elämänkokemukset muuttavat arvomaailmaa ja sitä kautta myös toimintaa.

Itselleni heräsi kirjoituksestasi ajatus, että kysymyksessä olisi enemmän arvomaailman muutos ja sitä kautta vaikutus identiteettiin.

Itselläni vastaavanlainen vahva arvomaailman muutos tapahtui 15-vuotiaana.
Sehän on ihan terveellistä, että aika ajoin arvo- ja ajatusmaailma muuttuu tai ainakin sitä herää pohtimaan tietyin väliajoin ja jos ei muuten niin sitten elämän koettelemusten kautta herätellään miettimään mikä elämässä on oikeasti tärkeää.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 03.05.2006 11:45:01 »

Ihan samoja ajatuksia pyöri pienessä päässäni kuin Nikitallakin. Mutta oletko Tähtiyö seurannut progressiivista karttaasi? Sehän tavallaan muuttuu samaa tahtia kuin ikää kertyy ja sinänsä voisi kertoa nykytilanteestasi ja nykyisestä minästäsi syntymäkarttaa osuvammin.
tallennettu

tähtiyö
Vieras
« Vastaus #3 : 03.05.2006 13:10:52 »

Kiitokia vastauksista.
Tutkin progressivista horoskooppia ja kas ongelma selkisi heti.
Olin unohtanut sen kokonaan vaikka aiemmin tutkin siitä tulevan vuoden tapahtumat.
Siirryin aikanaan efemeriideistä tietokoneaikaan ja siinä moni asia pääsi unohtumaan.
 smitten
« Viimeksi muokattu: 03.05.2006 13:44:40 kirjoittanut tähtiyö » tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 03.05.2006 14:37:52 »

Mitä planeettoja tuosta progressiivisesta kartasta kannattais tarkastella

;)t. Elviira
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 03.05.2006 15:07:16 »

Tervehdys tähtiyö,

tämä on kommentti alkuperäiseen viestiisi. Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Itse en ole ollut leikkauksessa, mutta n. 6 vuotta sitten koin niin rajun henkisen kasvupyrähdyksen, että persoonallisuuteni muuttui. Tässäpä joitakin muutoksia:

Ennen:

-herkkä, aistillinen ja neuroottinen älykkö, usein kylmäksi mainittu
-aito kiinnostus tieteeseen
-äärimmäisen pitkä pinna
-kova unennäkijä
-ankara bailaaja ja seksimaanikko
-innokas piirtäjä, maalaaja ja tanssija
-kyynisyyttä lähentelevä skeptikko
-iloinen flirttaaja
-n. 30-vuotiaaksi asti koin olevani jossain määrin ns. näkymätön ihminen eikä kukaan piitannut tekemisistäni mitään.

Nyt:

-lämmin, kiihkeä ja voimakas, herkkyys on kadonnut
-kärsimättömämpi kuin ennen
-tunteesta ja intuitiosta on tullut isäntä, älystä renki
-unia näen enää vain harvoin, mutta silloin ne ovat yleensä ns. tärkeitä ja enteellisiäkin
-taiteelliset harrastukset ovat loppuneet lähes seinään. Jossain määrin koen luovuuden kuolleen - tai ainakin muuttaneen rajusti muotoaan.
-kiinnostus tieteeseen lopahtanut lähes tyystin
-suhde seksiin muuttunut täysin
-entinen skeptikko on muuttunut spiritualistiksi
-suhde ihmisiin muuttunut huomattavasti positiivisemmaksi
-ulkomaailman suhde itseen muuttunut melko mustavalkoiseksi. Minuun suhtaudutaan voimakkaan aggressiivisesti tai lähes ihainnoivasti.

Itse koen, että kyseessä on ensisijaisesti luonteen ja temperamentin muutos, joka on muokannut myös kiinnostuksen kohteita ja arvomaailmaa uusiksi. Minun on tällä hetkellä vaikea edes muistaa, miltä tuntui olla entinen minä. Senpä takia aloinkin pitää päiväkirjaa, etten täysin hukkaa elämääni ennen 32. ikävuottani.

Minulle 23.4.2000 on eräänlainen uusi syntymäpäivä. Entinen minä kuoli kohtalokkaan ihmissuhteen seurauksena jouluna 1999 ja kiirastulesta tultiin siis uutena ihmisenä ulos pääsiäisenä. Jos ko. päivälle piirtää syntymäkartan aamupäivälle klo 11, niin nousevaksi merkiksi tulee Leijona, neljä planeettaa on Härässä ja Kuumerkiksi tulee Jousimies. Moisesta Härkäpainotuksesta huolimatta hallitseva merkki tällä kartalla on Leijona. Kartta on täynnä helppoja aspekteja, vaikeimmin aspektoitunut planeetta on Uranus, joka neliöi kahdeksannesta huoneesta Marsia, Saturnusta ja Jupiteria Härässä. Neptunus sijaitsee silmiinpistävästi DC:llä ja neliöi sieltä Aurinkoa Härässä. Vaarana on siis se, että arvioi ihmisiä liian optimistisesti ja idealistisesti, mikä todellakin pitää paikkansa ja tämä seikka on hyvin jyrkkä muutos siihen entiseen Lilliin, jolle lähes jokainen vastaantulija oli potentiaalinen psykopaatti.

Mainittakoon vielä, että tähän luonteenmuutokseen vaikuttanut mies oli Aurinkomerkiltään Leijona, Aurinko tulee yhtymään AC:n kanssa. Suhteen alkuvaiheessa syyllistyin niin massiiviseen energiavampyrismiin, että jossain määrin koen muuttuneeni täksi mieheksi. Oli huvittavaa, kun tämä henkilön mielestä sielumme eivät kohdanneet, mutta ilmeisesti tässä tapauksessa kohtaaminen oli vain yksipuolista. Osa hänen sielustaan kirjaimellisesti sulautui omaani, siitä luonteenmuutos.

En kuitenkaan usko, että varsinainen syntymäkartta on lakannut pitämästä kutiaan. Transiitit ainakin toimivat siinä erinomaisen hyvin. Sen sijaan ihmissuhderintamalla, esim. karttavertailussa tuo uusi kartta näyttää toimivan osuvasti ja informatiivisesti.

Esim: nykyisen mieheni Aurinko yhtymässä Venukseen ja Merkuriukseen - nämä ovat kolmiossa Plutoon, mikä kuvastaakin hyvin suhteen kiihkeyttä. Lisäksi hänen DC:n hallitsija, Saturnus, on tarkassa yhtymässä Kuuhun Jousimiehessä. Oman DC:n hallitsija Uranus on yhtymässä hänen Aurinkomerkkinsä hallitsijaan, Marsiin.

Jos tarkastelen progressiokarttaa, niin Leijonahan siellä on ollut nousumerkkinä vähintään 25 vuotta. Kuitenkin tunnistan itsestäni nousu-Ravun ominaisuudet juuri lapsuudesta ja nuoruudesta, kolmenkympin kriisin jälkeen radixin AC-merkki on kyllä kadonnut luonteestani lähes tyystin.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: