Ota ihan rauhallisesti. Smiley
Olin aivan rauhallinen kirjoittaessani, eli ajatustenlukuyrityksesi meni taas kerran pieleen. On muuten aika ikävää kun yrität pieleen arvailla tunteitani vähän väliä, mikä tuottaa ihan turhaa tekstiä foorumille, koska ihan joka ikinen kerta kuitenkin aion korjata pieleen menneet arvauksesi. Lihavointi yms. oli vain tarkoitettu korostuksiksi.
Minulla on oikeus mielipiteisiini ja tunteisiini. Aion ilmaista ne jatkossakin. Mikäli ilmaisuni tai kielikuvani ei sovi sinun maailmaasi, voit jättää lukematta kommenttini.
Kokemukseni mukaan ei ole mitään vikaa siinä, että kerrot mielipiteitäsi ja tunteitasi enkä ole missään vaiheessa kiistänyt niin mielipiteitäsi (jokaisellahan on omansa) kuin tunteitasikaan. Mutta joka kerran kun valehtelet tai liioittelet väitteissäsi siitä mitä minä olen sanonut aion edelleen korjata valheelliset/liioittelevat väitteesi.
Minun viestit on tallella kaikissa ketjuissa. Tutkikoon niitä ken tahtoo, ja tehköön omat johtopäätöksensä.
Johtopäätökset voi myös tehdä myös minun viestejäni lukemalla, sillä väittämiäsi asioita niistä ei löydy. Siitä syystä sinäkään et voinut niitä minun pyytämiäni esimerkkejä väitteistäsi löytää, joten ohititkin koko haasteen sitten saman tien etkä sitä kommenoinut. Ei yllätä mitenkään.
Hyviin käytöstapoihin niin netissä kuin siviilissäkin kuuluu dialoginen keskustelu. Se on taitolaji, mutta jokainen voi sitä harjoitella ja oppia.
Hyviin käytöstapoihin niin netissä kuin siviilissäkin kuuluu, ettei valehdella toisen sanoneen jotain mitä hän ei ole sanonut. Ja se ei edes ole taitolaji: Se vain vaatii rehellisyyttä ja sitä että kirjoittajalla on ihan oikeitakin argumentteja, niin ei tarvitse turvautua suoraan valehteluun tai valheelliseen liioitteluun.
Ja se dialogikin on aika vaikeaa kun toinen osapuoli valehtelee/liioittelee siitä mitä se toinen on sanonut ja vielä myöntää ettei jaksa sen toisen tekstejä kovin tarkkaan lukea.