Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko luonteen määrätä supistuslääkkeillä?  (Luettu 11149 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mate5
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #15 : 30.03.2013 15:39:23 »

Onko astrologia pseudotiede, vai mitä se on?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16 : 30.03.2013 16:48:04 »

Jos astrologia kiinnostaa oikeasti, niin tietoahan on runsaasti saatavilla. Alla ihan hyvä yleisartikkeli astrologiasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Astrologia
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #17 : 30.03.2013 16:56:25 »

Astrologian ja tieteen suhteesta (Wikipedia)

"Nykyisen tieteen käsityksen mukaan astrologia on näennäistiedettä. Pseudotieteen käsitettä määriteltäessä on astrologiaa on usein väärinkäytetty esimerkkitapauksena. Useat nykyastrologit eivät katso kuitenkaan "tekevänsä tiedettä" eivätkä ole siten "pseudotieteilijöitä" eivätkä matki tieteen tekemisen malleja vaan käyttävät astrologian omia malleja. Lisäksi voi ajatella kronologista järjestystä: ajallisesti astrologia oli ensin, sitten vähitellen astronomia irtosi siitä joten astrologia muodostaa astronomian historiallisen perustan, mutta ei ole ymmärrettävissä pelkästään fyyysis-empiirisellä tasolla. Siitä melko monet ajan astrologit ovat yhtä mieltä. Koska astrologien tulokset ovat tulkinnanvaraisia, ne eivät ole kumoutuvia väitteitä. Mutta näin on myös monen muun ihmistä koskettavan tieteen tulosten laita."

Tuossa mun mielestä kiteytetty aika hyvin.

Kun mä muutama vuosi sitten kiinnostuin astrologiasta olin tosi skeptinen, mutta vielä enemmän utelias. Pian huomasin tutkivani astrologiaa ikäänkuin ulkoapäin. Opiskelin sitä kuin uutta kieltä. Tutkiskelu eteni paremmin, kun ei jäänyt jumiin omaan ymmärtämättömyyteensä. Mä oon tosi skeptinen tyyppi ja suhtaudun asioihin kriittisesti. Ja edelleen jaksan ihmetellä sitä, miten astrologia voikin toimia. Mulle luontainen tutkimustapa on asettaa asioita uudelleen ja uudelleen kyseenalaiseks. Vuosienkin jälkeen palaan toisinaan samankaltaisiin kysymyksiin, joita kyselin itseltäni aloitellessani astrologian tutkimista. Mutta siinä se hienous mun mielestä onkin, eipähän lopu kysymykset kesken ja paljon saa myös vastauksia!

Tee oma karttasi ja lähde tutkimaan! Smiley  

« Viimeksi muokattu: 30.03.2013 17:10:02 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: