Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Komea nuuskamuikkunen.  (Luettu 6825 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
epona
Vieras
« : 23.02.2013 14:22:54 »

Katsotaan kantaako tämä hedelmää. .

Olen ihan toivottoman ihastunut /rakastunut opettajaani. Tilanne on nyt ollut kutakauinkin sama reilun vuoden. Mies ei luultavasti tunne samoin. Käyttäytyy minua kohtaa ajoittain jopa töykeästi. Tosin sellainen hän on, hyvin erityislaatuinen persoona.

Aluksi tein kaikkeni, jotta viilentäisin kiusalliset tunteeni. Tein kaiken maailman meditaatioharjoituksia, irtipäästämis - visualiointia, rukoilin... äh, Mikään ei auttanut. Ei edes se, että mies on ajoittain ihan ääliö kaikella tavalla auta. Saattaa kulua muutama viikko, että tunteeni unohtuvat, mutta sitten jälleen.... Tunnen tätä miestä kohtaan selittämätöntä vetoa ja kyllä sen käsitän rakkaudeksi. Todella kaunis tunne sinänsä.

Olemme tunteneet ainakin kahdessa elämässä, näistä minulla on muistikuvia.

Minua kummastuttaa se, että miten joku ihminen voi yksipuolisesti rakastua näin toivottamasti johonkuhun. Kerran kysyin eräältä näkijältä, että näkyykö meille intiimiä suhdetta, mutta hän vastasi silloin ei. (Kuvioissa oli kuulemma joku toinen ja niin voi hyvin ollakkin.)


Jospa joku inspiroituisi  näkemään. Onko tällä suhteella mahd. / tarkoitus muuttua muuksikin kuin pelkkä opettaja - oppilas suhde? Miten tämä mies näkee minut?


/A
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 16:25:25 kirjoittanut Ilveksen tytär » tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #1 : 23.02.2013 17:20:31 »

Herran tähden, opettaja-oppilassuhde EI voi koskaan olla muuta kuin opettaja-oppilassuhde! Te ette ole tasavertaisessa asemassa. Opettaja olisi hyväksikäyttäjä jos tekisi jotain kanssasi.

Ja kyllä yksipuolinen "rakastuminen" on hyvinkin mahdollista, itselläni on kokemusta sellaisesta kasapäin. Harvoin se kuitenkaan on mitään todellista rakkautta, silkkaa mielikuvan luomista ja siihen hullaantumista.

En todellakaan usko, että kukaan opettaja näkisi oppilastaan muuna kuin oppilaana. Tuollaiset tunteet kuuluvat muualle. Kyllä pääset ajan kanssa tuosta irti, kun systemaattisesti kieltäydyt ajattelemasta häntä muuna kuin opettajana. Avaa silmäsi muille miehille!  smitten
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #2 : 23.02.2013 17:31:54 »

Olipa avuilas vastaus.

Jään edelleen odottamaan, josko joku voisi nostaa kortin, riimun tai jotain muuta kysymykselleni.


/A
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #3 : 23.02.2013 17:55:40 »

No toivottavasti joku nostaa kortin - ja saa sellaisen kortin mitä toivot että suhde tulee..?  Shocked

Eivät vastaukset ja totuus aina miellytä.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #4 : 24.02.2013 11:24:36 »

Mieleeni nousi sellainen ajatus että sielullisella tasolla tämä henkilö voi olla todella rakas ja tämä vetovoima kertoo aina että tässä olisi mahdollisuus oppia jotakin tärkeää, muuten sitä ei olisi. Kenties mies juuri reagoi sinuun olemalla töykeä koska sisimmässä hän jollain tasolla aistii että tässä olisi syytä nyt oppia ja se tuottaa hänelle kiukkua koska ei kenties ole siihen valmis. Koska teillä on nyt tämä asetelma päällä niin suosittelen että katsot mitä aika tuo tullessaan ja mieti miltä tuntuisi, jos teistä ei koskaan mitään paria tule, päästää hänet menemään ja hyväksyt se että rakkaus on, ja sitä ei tarvitse kieltää mutta että tässä elämässä teistä ei tullut paria. Voi myös olla että mies jollain tasolla aistii tunteitasi häntä kohtaan ja se saattaa hämmentää häntä.
Itse olen tavannut näitä rakkaita sieluja tässä elämässä ja vaikka meistä ei koskaan tulleet paria, niin opin että minä saan rakastaa ja että rakkaus säilyy ja opin samalla miltä tuntuu jättää jäähyväiset.
Toivon sinulle selkeyttä ja rutkasti voimia selvittää tämä tilanne!
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
epona
Vieras
« Vastaus #5 : 24.02.2013 13:46:03 »

Kiitos Avicii vastauksestasi. Olet hyvinkin oikeilla jäljillä. Koen, että asia on juuri niin kuin sanot...

Eikä siinä mitään, johan minä ole hyväksynyt asian ja annan kyllä ajan tehdä tehtävänsä. Koen olevani onnekas siinäkin mielessä, että hän on läsnäolollaan elämässäni opettanut minulle miltä tuntuu välittää toisesta näin syvällä tasolla. Lisäksi hän on yksi ainoista, jonka kohdalla muistan edellisiä elämiä.. Uskon, että hän ymmärtää tämän asian myös. Viimeaikoina olen pannut merkille, että hänen käytös on muuttunut hieman kunnioittavammaksi / kohteliaammaksi.

Mutta mielenkiintoista tuo, että tässä olisi mahdollisuus oppia jotain uutta. Luulen, että provosoimme kummatkin toisiamme tuomaan esiin negatiivisen puolen itsestämme (olemme nim. muutaman kerran riidelleet kaikkien muiden oppilaiden edessä niin, että räiskyy). Tosiaan olen pohtinut, että tässä saattaa piileä joku tärkeä oppiläksy. Kenties on aika tarkastella omaa varjo-minäänsä tai jotain.


Tähän mieheen vielä. En minä välttämättä ollenkaan toivo, että välillemme syntyisi rakkaus-suhde. Tai siis intiimi suhde. Pohdin vaan, että miten tämä mies minut mahtaa nähdä, sillä häntä on vaikea lukea ja noh... minun kielitaidon puutteen takia kommunikointikaan ei ole aina niin mutkatona.


Muuten, mäntysuopa, tuli mieleen, että ehkä et ollut oivaltanut, että olen 29-vuotias nainen ja kyse on nyt erään hoitomuodon opettaja - henkinen ihminen hänkin. Minusta vastauksesi oli erittäin loukkaava ja on mielestäni naurettavaa, että vielä lisäät, ettei "vastaus ja totuus aina miellytä"...
Niin, että mikä tai kenen totuudesta nyt puhutaan? Lisään vielä, että kirjoituksessasi ei ollut yhtään mitään joka resonoi kanssani. Koen erittäi vahvasti, ettemme ole samanhenkisiä ihmisä lainkaan...
Mutta rähinän sijaan, koita sanoa asiasi rakentavasti jos koet, että se on tarpeellista.


/A






« Viimeksi muokattu: 24.02.2013 13:48:41 kirjoittanut Ilveksen tytär » tallennettu
Sydänpuu
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 265



Profiili
« Vastaus #6 : 24.02.2013 15:41:11 »

Moikka,

Samoin olen itsekin kokenut kaksi vahvaa yksipuolista rakastumista. Toiseen kuului vielä tosi vahva ykseyden/yhteenkuulumisen kokeminen tuota henkilöä kohtaan. Noista jutuista ei kuitenkaan tullut mitään ja ne eivät muuttuneet intiimeiksi suhteiksi. Ajan kanssa olen ymmärtänyt miksi nuo henkilöt tulivat elämääni ja mitä on heidän kauttaan käynyt lävitse omassa kehityksessäni. Rankkaa se on ollut aikanaan. Voimia sinulle, löydät varmasti vastauksen itsestäsi ajan kanssa. Luopuminen on myös mahdollista tietoisen päätöksen kautta. Se onkin ainakin omalla kohdallani ollut yksi vaikea läksy oppia.

Nostin tilanteesi riimun Fehu joka nousi käänteisenä:

Jos nostat tämän riimun käänteisenä, voit kohdata monenlaista turhautumista elämässäsi, menetyksiä arkipäiväisimmästä vakavaan: et yllä siihen mihin pyrit, jokin menee juuri ratkaisevassa kohdassa vikaan, nouset väärään junaan. Saatat joutua avuttomana katselemaan vierestä kun se mitä olet saavuttanut alkaa vähetä. Tarkkaile mitä tapahtuu. Suhtaudu negatiivisiin tapahtumiin avoimesti ja kysy: "Mikä läksy minun on tästä opittava?"

Jos onkin syytä iloon, älä riehaannu ylenpalttisesti. Käänteisenä Fehu viittaa siihen, että epäilyttäviä tilanteita tulee riittämiin ja ne saattavat olla hämäävän uuden- ja oudonlaisiakin. Joudut kosketuksiin omaisuuden varjopuolen kanssa. Tämä kaikki on kuitenkin sitä mikä tulee ja menee, eikä sitä mikä pysyy. Fehun varjopuoli tarjoaa sinulle tilaisuuden tunnistaa mikä sinua viime kädessä todella ravitsee.

tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #7 : 24.02.2013 16:04:32 »

Voih, Kiitos Sydänpuu niin sainoistasi kuin siitä, että nostit tilanteelle riimun.  smitten

Turhautuminen tosiaan on kyllä koko aiheen aivainsana, täytyy myöntää! Yksi fehun kääntöpuoleisestä merkityksistähän on nimeomaan yksipuolinen rakkaus...

Nja, kuten sanotte; ajan kanssa varmasti helpottaa. En tiedä miksi edes annan itselleni luvan elätellä jotain hölmöä toivoa... Koko juttu on niin hassu, sillä toisaalta en haluaisi kuuna päivänä koko miestä itselleni. Tuntuu oudolta olla ihastunut ääliöön. Smiley


Kiitoksia vielä kerran Sydänpuu! Kiva kun joku vastasi pyyntöön.


/A
tallennettu
Mäntysuopa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 84



Profiili
« Vastaus #8 : 24.02.2013 16:33:05 »

Kielinongelma? Mies on siis ulkomaalainen?

Tulee vahvasti mieleen yksi "henkinen opettaja" jonka kanssa ei ollenkaan ole tavatonta että nuoret naiset häneen rakastuvat. Ja seuraukset ovat tunnettuja.

Voimia sinulle, poistun tästä ketjusta!
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #9 : 24.02.2013 17:27:32 »

Olen asunut 11 vuotta elämästäni ulkomailla..

 Kiva kun poistut. Voimia sinullekkin.


/A
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 24.02.2013 18:51:38 »

Lisäksi hän on yksi ainoista, jonka kohdalla muistan edellisiä elämiä.. Uskon, että hän ymmärtää tämän asian myös. Viimeaikoina olen pannut merkille, että hänen käytös on muuttunut hieman kunnioittavammaksi / kohteliaammaksi.

Mutta mielenkiintoista tuo, että tässä olisi mahdollisuus oppia jotain uutta. Luulen, että provosoimme kummatkin toisiamme tuomaan esiin negatiivisen puolen itsestämme (olemme nim. muutaman kerran riidelleet kaikkien muiden oppilaiden edessä niin, että räiskyy). Tosiaan olen pohtinut, että tässä saattaa piileä joku tärkeä oppiläksy. Kenties on aika tarkastella omaa varjo-minäänsä tai jotain.


Olet näköjään puistanut ne muistikuvasi edellisistä elämistä, mutta minä kyllä kerkesin nähdä ne. Minulla tulee mieleen, että vetovoiman syynä on karma, joka on muodostunut välillenne aikaisemmissa elämissä. Eli nyt tilit pitäisi saada tasoitettua tavalla tai toisella ja voihan olla, että tilanne lähtee etenemään ikään kuin omalla painollaan siihen asti, kunnes homma on selvä. Kysehän voi olla siitä, että jos hän ei ole entisessä elämässä kunnioittanut millään muotoa henkilökohtaisia rajojasi, niin nyt hänen on se opittava ja sinun on vaadittava itsellesi se kunnioitus, mikä sinulle kuuluu. Voi tämä onnistua opetustilanteessakin, mutta arvelen, että ei tämä tähän jää.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
epona
Vieras
« Vastaus #11 : 24.02.2013 21:12:16 »

Lisäksi hän on yksi ainoista, jonka kohdalla muistan edellisiä elämiä.. Uskon, että hän ymmärtää tämän asian myös. Viimeaikoina olen pannut merkille, että hänen käytös on muuttunut hieman kunnioittavammaksi / kohteliaammaksi.

Mutta mielenkiintoista tuo, että tässä olisi mahdollisuus oppia jotain uutta. Luulen, että provosoimme kummatkin toisiamme tuomaan esiin negatiivisen puolen itsestämme (olemme nim. muutaman kerran riidelleet kaikkien muiden oppilaiden edessä niin, että räiskyy). Tosiaan olen pohtinut, että tässä saattaa piileä joku tärkeä oppiläksy. Kenties on aika tarkastella omaa varjo-minäänsä tai jotain.


Olet näköjään puistanut ne muistikuvasi edellisistä elämistä, mutta minä kyllä kerkesin nähdä ne. Minulla tulee mieleen, että vetovoiman syynä on karma, joka on muodostunut välillenne aikaisemmissa elämissä. Eli nyt tilit pitäisi saada tasoitettua tavalla tai toisella ja voihan olla, että tilanne lähtee etenemään ikään kuin omalla painollaan siihen asti, kunnes homma on selvä. Kysehän voi olla siitä, että jos hän ei ole entisessä elämässä kunnioittanut millään muotoa henkilökohtaisia rajojasi, niin nyt hänen on se opittava ja sinun on vaadittava itsellesi se kunnioitus, mikä sinulle kuuluu. Voi tämä onnistua opetustilanteessakin, mutta arvelen, että ei tämä tähän jää.


Niin totta. Poistin sen minkä kirjoitin: Hän raiskasi minut yhdessä elämässä ja vaikka kyseessä oli väkisin ottaminen  - rakastuin häneen ja myöhemmin jopa synnytin hänen lapsensa. Toisessa elämässä olemme eläneet täällä Espanjassa ja kuolin hänen syliinsä..


Nyt, tässä elämässä hän oli aluksi mies, jonka luona kävin hoidoissa. Sittemmin hänestä tuli opettajani. Nämä on niin vaikeita asioita selitää toisille kun ne tapahtuvat lähinnä intuitiivisellä tasolla, enkä halua kenenkään mielipiteitä niihin. Esim. viikko sitten kävin hänen luonaan enismmäistä kertaa piiiitkästä aikaa hoidossa ja pyysin apua seksuaalisen hyväksikäytön jättämiin traumoihin. (asia, jonka olen kokenut lapsena) Siksi tämä aihe - tai ihastukseni häneen nousi pintaan jälleen - sillä koin, että hoidon aikana paransimme karmaa, eikä jäljelle jäänyt muuta kuin hyvin syvä rakkaus häntä kohtaan.

Nja.

Katsotaan, mitä tapahtuu. Pistän viestiä jahka tapahtuu jotain muutosta. Eilen tapasin miehen, joka vaikutti kiinnostavalta. Että sinänsä, vaikka märehdin täällä epäonnekkaasta ihastumisesta /yksipuolisesta rakkaudesta ei minun elämä todellakaan maistu puulta ..

 Wink

/A
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #12 : 24.02.2013 21:18:20 »

Ja kiitos Lilli näkemyksestäsi. Toden totta - hän ei tässäkään elämässä ole osannut kunnioittaa rajoja, mutta ei siitä sen enempää. En ole uhri  - ja joka niin uskoo on itse jollain tasolla kykenemätön ottamaan vastuun osastaan elämässä. Näin ajattelen - mikään ei ole mustavalkoista ja mikä tärkeintä - ei ole olemassa hyvää taikka huonoa. Näen vain mahdollisuuksia.


/A
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 24.02.2013 21:37:33 »


Niin totta. Poistin sen minkä kirjoitin: Hän raiskasi minut yhdessä elämässä ja vaikka kyseessä oli väkisin ottaminen  - rakastuin häneen ja myöhemmin jopa synnytin hänen lapsensa. Toisessa elämässä olemme eläneet täällä Espanjassa ja kuolin hänen syliinsä..


Nyt, tässä elämässä hän oli aluksi mies, jonka luona kävin hoidoissa. Sittemmin hänestä tuli opettajani. Nämä on niin vaikeita asioita selitää toisille kun ne tapahtuvat lähinnä intuitiivisellä tasolla, enkä halua kenenkään mielipiteitä niihin. Esim. viikko sitten kävin hänen luonaan enismmäistä kertaa piiiitkästä aikaa hoidossa ja pyysin apua seksuaalisen hyväksikäytön jättämiin traumoihin. (asia, jonka olen kokenut lapsena) Siksi tämä aihe - tai ihastukseni häneen nousi pintaan jälleen - sillä koin, että hoidon aikana paransimme karmaa, eikä jäljelle jäänyt muuta kuin hyvin syvä rakkaus häntä kohtaan.

/A

Tässähän on oikea oppikirjaesimerkki siitä, miten käy, kun karma on puhdistettu kahden ihmisen väliltä. Vaikka hän ei nyt olekaan koskenut sinuun, niin lapsuuden kokemuksesi mahdollistivat hänelle omien entisten elämiensä velkojen maksun. Parhaimmillaan jäljelle jää rakkaus (joskus tosin karmatilien tasoitus aiheuttaa vain sen, että toinen osapuoli lakkaa tyystin kiinnostamasta), joka ei välttämättä johda mihinkään sen kummempaan. Rakkaus itsessään on palkinto ja vapautus. Jos teillä on kuitenkin vielä muitakin asioita selvitettävänä, niin ehkä tilanne kehittyy eteenpäin, muuten arvelen, että tienne erkanevat tai että kehitätte jonkinlaisen platonisen kollega-suhteen (jos miehen tunteet eivät tästä muutu), kunhan valmistut.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: