Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unet inspiraation lähteenä  (Luettu 2927 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« : 08.04.2013 10:43:10 »

Muutama vuosi sitten näin unta (tai pikemminkin unisarjan), jonka sisältöä en halua tässä nyt kertoa. Tulkittuna kuitenkin uni antoi aika selkeän vihjeen siitä, miten riippuvuuksia voisi hoitaa. Tutkailin tietysti nettiä ja kirjallisuutta siitä, että onko unessa esitetyllä menetelmällä minkäänlaista potentiaalia toimia oikeasti. Totesin, että on se mahdollista, mutta asiaa ei voi tietää varmasti kokeilematta.

Olin unesta pitkään hiljaa, enkä tehnyt asian eteen mitään, mutta sitten eräällä kurssilla kyseltiin tutkimusideoita ja tiedustelin, josko unissa saadut ideat kelpaavat. Kerroin unen (yleisönä oli pitkälle koulutettuja ja asiantuntevia ihmisiä) ja sen tulkinnan. Ideaan suhtauduttiin sen verran innostuneesti, että sain välittömästi erään henkilön nimen, johon kannattaisi olla yhteyksissä asian tiimoilta. No sitten otin kuin otinkin yhteyttä tähän henkilöön, esitin idean lyhyesti, ja tämä henkilö antoi lisää hyviä yhteystietoja, joiden avulla tämä idea on toteutettavissa.

Olen ennenkin saanut hyviä ajatuksia unissani, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun joudun unen pohjalta valjastamaan isomman koneiston käyttääni, jos nyt näin kehtaa sanoa. Vien nyt asiaa eteenpäin ja sen näkee sitten, tuleeko hommasta mitään.

Kirjailijat, taiteilijat ja tiedemiehet ovat tehneet silloin tällöin keksintöjä unissaan, säveltäneet unissaan tai saaneet parhaimmat kirjaideansa unissaan.

Nyt haluaisin kuulla, ovatko unet olleet teille inspiraation tai neronleimausten lähteenä?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #1 : 08.04.2013 11:05:07 »

Olet nyt vasta alkanut näkemään konkreettisemmin unia sielustani ja mitä kaikkea puuhaan. Yksi yö lensi tähtitaivaan alla ja mietin unessani että tässä ois oivallinen idea kirjaan. Olen nyt jo yli 20 vuotta haaveillut kirjoittavani kirjan. Unet on siinä mielessä myös muuttunut että nykyään tulee nähtyä unia jossa tietoisesti mietin ratkaisuja elämääni. Ehkä tässä ois uusi avautuminen luovuuden lähteisiin. Katotaan.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1367



Profiili
« Vastaus #2 : 08.04.2013 12:42:57 »



Kirjailijat, taiteilijat ja tiedemiehet ovat tehneet silloin tällöin keksintöjä unissaan, säveltäneet unissaan tai saaneet parhaimmat kirjaideansa unissaan.

Nyt haluaisin kuulla, ovatko unet olleet teille inspiraation tai neronleimausten lähteenä?


Nukkuessamme ja siis myös unta nähdessä ei päivätajuntaan vahvasti liittyvä psyyken kontrolli ole käytössä, siksi alitajunta voi järjestellä asioita ja voimme nähdä unia, joiden aihealue on päivätajunnassakin tuttu, mutta kontrolli häiritsee viemästä ajatusta/ ajatuksia eteenpäin.
Siskipä onkin hyvä miettiä unien antia, joka joskus on paljon tietoista (kontrolloituakin) ajatusta viisaampaa. Pulmatilanteissa usein ihminen alkaa pähkäillä ja luoda mieluisiaan ratkaisuja asioille. Unen maailma on lempeämpi ja antaa vain oivalluksia, toki joskus myös selkeitä ratkaisuja.

Muistan erään unen, jonka näin nuorena, kun työskentelin suuriarvoisten kaupankäyntikohteitten kanssa. Kerran päänsärkyisenä, tietysti juuri perjantaina, kun viikonloppu oli joku juhlapyhä, onnistuin hukkaamaan useitten tuhansien edestä siinä työpöytäni ääressä tositteita. Raha oli arvossaan, satasella osti viikon ruoat ja matkaliput (, niinkuin nykyisinkin, tosin tarkkana nyt jopa kaksi viikkoa pärjää).
Olin aivan varma, että nyt tuli potkut ja vieläkin ikävämpää. Sanoin pomolle, että soittaa viikonloppuna, jos hän tulee aamulla normaalia aikaisemmin, että tulen käymään kaikki paperini läpi aamuvarhaisella. Niin sitten saavuimme tunnin ennen asiakkaitten tuloa. Olin nähnyt unessa juuri arkipäivää vasten yöllä, mitä töissä oli tapahtunut.
Työpöydän ääressä sitten halusin yksin ensin varmistaa, että asia oli unennäyn kaltainen. Sieltähän ne tositteet löytyivät ja kaikki oli hyvin.

Tuon unen jälkeen olen enemmän vielä tutkaillut unia ja tieteellisiä selityksiä tutkinut unista ja niitten annista sekä merkityksistä. Apua olen saanut moniin asioihin sekä varoituksia sellaisesta mihin soppaan ei ole hyvä sormiansa pistää.
Ihan kaikkia en minäkään tahdo tänne sivustolle tarkkaan riipustaa.
Silti sanon, etten ihankaan usko skeptikkojen lausahdukseen:
" Joka uniinsa uskoo, sitä tikulla silmään."
« Viimeksi muokattu: 08.04.2013 13:20:21 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 08.04.2013 13:04:46 »


Silti sanon, etten ihankaan usko skeptikkojen lausahdukseen:
" Joka uniinsa uskoo, sitä tikulla silmään."

Niin, kysehän on tulkinnan taidosta. Unikin ovat kieli, jota toiset oppivat ymmärtämään paremmin kuin toiset. Tulkattuna unissa on hyvinkin paljon järkeä, luovuutta ja oivallusta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: