Itselläni oli sama ongelma, mutta kesti vuosia ennen kuin keksi syyn jatkuvaan tuklehduskierteeseen: kertakäyttö siteet. Olen ainakin itse allerginen valkaisuaineille ja lisäksi alapään hautominen muovilla kerran kuussa aiheuttaa inhottavan tuleduksen. Siirryttyäni kestositeisiin ja kuukuppiin ongelma katosi. tarkoitan muuten sitten kestositeillä siteitä, josisa ei ole muovia(!) esim.
http://igulee.fi/ osoitteessa on myytävänä myös muovittomia kestositeitä.
Kuten jo mainittiin, nyt kesän tullessa hameet vaan humuamaan! Mitä enemmän oleilet ilman pikkuhousuja, sitä paremmin alapääsi voi. Naisia ei mitä ilmeisimmin ole tarkoitettu pitämään alushousuja, kaikista vähiten stringejä. onneksi ainakin minun kumppanini pitää enemmän hameesta ilman alushousuja kuin epämukavista hepeneistä
Saatuasi bakteeritulehduksen on tärkeää hoitaa myös kumppanisi, mikäli elät parisuhteessa tai sinulla on vakituisempi seksikumppani. Lisäksi niin kauan kuin on antibiottikuurilla pitäisi vältää suojaamatonta seksiä, sillä saatat saada tulehduksen uudestaan kuurin loputtua jos se muhii kumppanilla hänen saatuaan sen sinulta seksin aikana. Kun molemmat on hoidettu voi suojan jättää pois.
Lisäksi antibioottikuurin jälkeen olisi tärkeää käyttää maitohappobakteereita sekä suun kautta että alapäässä. Toistuvat antibioottikuurit aiheuttavat oman bakteeritasapainon järkkymistä, joten sinun täytyy saada tilalle hyviä bakteereja. Apteeksita saa hankittua alpaään hoitoon tarkoitettuja maitohappobakteerivalmisteita.
Omalla kohdalla antibiootit aiheuttivat myös hiivan villiintymisen, johon auttoi homeopaattinen hoito. Ennen homeopatiaa kannattaa varmaan myös kokeilla lääkärin reseptillä määräämää suun kautta otettavaa hiivalääkettä. Hiivatulehdus alentaa elimistön vastustuskykyä, joten bakteeritulehdus tulee silloin helpommin.
Toivon todella, että pääset kierteestäsi! Tiedän miten tavattoman kurjaa se voi olla