Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Bakteeritulehdus alapäässä  (Luettu 16040 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dafne
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 29.03.2006 19:21:41 »

Niin, minulla on ollut aina (tai n. parikymppisestä asti) gynekologisia ongelmia. Reilu kuukausi sitten sain lääkkeet bakteeritulehdukseen, jonka oireet olivat kestäneet siinä vaiheessa jo n. kuukauden.. No viikon lääkekuurin jälkeen olo olikin ihan hyvä, mutta nyt taas vaikuttaisi samat oireet palailevan..

Osaisiko kukaan kertoa, millä voisin ehkäistä ko. tulehdusta? Tarvisinko jotain yleistä vastustuskyvyn parannusta vai mitä? Lääkäri sanoi, että bakteeritulehdukset ovat naisilla yleisiä ja syy niihin voi olla lähes mikä tahansa. En siis tiedä, mitä minun tulisi välttää (esim. mahdollisesti joitain tiettyjä ruoka-aineita) tai mitä muutenkaan tulisi asian kanssa tehdä. Ei vaan kiinnostaisi syödä kuukauden välein antibiootteja!

Jotenkin tuntuu, että nykyisin minulla on muutenkin huonompi vastustuskyky kuin ennen: nuorempana en juuri koskaan saanut edes flunssaa, mutta nykyään kaikki flunssat mitä on liikkeellä tarttuvat minuun 100%:n varmuudella. Pöh..  Sad
tallennettu

C'est la vie!
Nefertari
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 29.03.2006 19:40:24 »

Jaahas, no itte välttelen tollaisia hirmu tiukkoja housuja ja sellaista keinomatskua olevia. Ja sitten se alapäähygienia...ilmeisesti sitä ei koskaan saisi unohtaa. Toisilla herkkyysaste on on heikompi yms. Ja itseasiassa jos suoraan sanon, niin ei liika tihentyneestä alapääkarvoituksestakaan juuri hyötyä ole. Päinvastoin, kuvittele miten ne bakteerit muhii....En tiedä mitä lekurit on tuosta mieltä mutta mulla on heti Niin likainen ja kutiseva ja kauhee olo jos alapää rehottaa ku kesantopelto.

Mulla on nääs ongelmana ohuet limakalvot erääseen toiseen gynekologiseen vaivaan tarkoitettujen lääkkeiden takia, ja ei ole mukavaa jos ed.mainittuja ohjeistuksia en käyttäisi.

No toinen poppakonsti, jota vanhemmat ihmiset yleensä suosittelee on vitamiinit. no niistähän saa vastustuskykyä jne jne...Mutta mulle on monasti suositeltu karpalomehua esim. virtsatietulehdukseen. ja toimii.

Ja sitten olis yks myös, että nukkuu ilman housuja. eipä ainakaan pääse jälleen bakteerit muhimaan.. 2funny

Mutta siinä oli pari. Cheesy
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Faery
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #2 : 30.03.2006 09:12:07 »

Itselläni oli sama ongelma, mutta kesti vuosia ennen kuin keksi syyn jatkuvaan tuklehduskierteeseen: kertakäyttö siteet. Olen ainakin itse allerginen valkaisuaineille ja lisäksi alapään hautominen muovilla kerran kuussa aiheuttaa inhottavan tuleduksen. Siirryttyäni kestositeisiin ja kuukuppiin ongelma katosi. tarkoitan muuten sitten kestositeillä siteitä, josisa ei ole muovia(!) esim. http://igulee.fi/ osoitteessa on myytävänä myös muovittomia kestositeitä.

Kuten jo mainittiin, nyt kesän tullessa hameet vaan humuamaan! Mitä enemmän oleilet ilman pikkuhousuja, sitä paremmin alapääsi voi. Naisia ei mitä ilmeisimmin ole tarkoitettu pitämään alushousuja, kaikista vähiten stringejä. onneksi ainakin minun kumppanini pitää enemmän hameesta ilman alushousuja kuin epämukavista hepeneistä Wink

Saatuasi bakteeritulehduksen on tärkeää hoitaa myös kumppanisi, mikäli elät parisuhteessa tai sinulla on vakituisempi seksikumppani. Lisäksi niin kauan kuin on antibiottikuurilla pitäisi vältää suojaamatonta seksiä, sillä saatat saada tulehduksen uudestaan kuurin loputtua jos se muhii kumppanilla hänen saatuaan sen sinulta seksin aikana. Kun molemmat on hoidettu voi suojan jättää pois.

Lisäksi antibioottikuurin jälkeen olisi tärkeää käyttää maitohappobakteereita sekä suun kautta että alapäässä. Toistuvat antibioottikuurit aiheuttavat oman bakteeritasapainon järkkymistä, joten sinun täytyy saada tilalle hyviä bakteereja. Apteeksita saa hankittua alpaään hoitoon tarkoitettuja maitohappobakteerivalmisteita.

Omalla kohdalla antibiootit aiheuttivat myös hiivan villiintymisen, johon auttoi homeopaattinen hoito. Ennen homeopatiaa kannattaa varmaan myös kokeilla lääkärin reseptillä määräämää suun kautta otettavaa hiivalääkettä. Hiivatulehdus alentaa elimistön vastustuskykyä, joten bakteeritulehdus tulee silloin helpommin.

Toivon todella, että pääset kierteestäsi! Tiedän miten tavattoman kurjaa se voi olla Sad
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
selkälokki
Vieras
« Vastaus #3 : 30.03.2006 09:20:03 »

Jostain luin, että naisille, joilla on vaivoja alapäässä, esimerkiksi kuivuutta tai noita tulehduksia, olisi hyvä juoda piimää päivittäin.
Itsekin ehken puolivuotta olen juonut AB- piimää jokapäivä 2-3 lasillista ja minulle se on tehnyt todella hyvää.
Ylipäätään limakalvot voivat paremmin.
Ja mieheni juo myös ja tattadaa, hänellä on närästys loppunut.
Sitä ennen hän aina varasi kotiin närästystabletteja, se oli hänelle todelllinen ongelma.
Emmekä ole muuta syytä keksineet, kuin tuon piimän terveellinen vaikutus.

No, mie en ole asiantuntija, joten en tiedä miten "villi" tuo neuvo on, mutta ehkä täällä joku viisaampi kommentoi jotain.
tallennettu
Susu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 30.03.2006 15:23:35 »

Suosittelen lämpimästi kestositeitä. Vuoden verran olen niitä käyttänyt ja kertakäyttöisiin en enää vaihtaisi mistään hinnasta Smiley
tallennettu

~ Aurinko Härkä ~ AC Skorpioni ~ Kuu Kauris ~
Dafne
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 30.03.2006 18:52:16 »

Konstit näyttää olevan monet - tässäkin asiassa.  Smiley

Ilman housuja tuleekin jo nyt huideltua kaikki yöt, mutta piimää ja karpalomehua täytyy mennä ostamaan. Ehkäpä olisi myös tehtävä sijoitus noihin kestositeisiin.. Eipä sitten muuta kuin huomenna kaupan kautta kotiin.  :Smiley
tallennettu

C'est la vie!
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #6 : 31.03.2006 10:05:52 »

Maitohappobakteerit, kestositeet ja kuukuppi, siinä olisivat minunkin "reseptini" Smiley. Lisäisin vielä listaan oikeanlaisen pesuaineen; tavalliset saippuat ja suihkugeelit ovat liian rajuja intiimihygieniaan! Matalan ph:n pesunesteet kuten Lactacyd, Lactoplus tai apteekin Sebamed saattaisivat tuoda helpotusta myös. Ja unohda hajustetut pesuaineet!

...Gynekologisissa vaivoissa on monesti kysymys myös suhteesta omaan naiseuteen, siitä, hyväksyykö itsensä juuri sellaisena kuin on. Itse kärsin kaikenlaisista kutinoista ja hiivatulehduksista nuorena, epävarmana naisena, mutta saatuani ensimmäisen lapseni, ymmärsin miten upeaa on olla NAINEN! Sen koommin ei ole ollut vaivoja.

Vähän ohi aiheen: ...Hihih, sama pätee myös seksuaalisuuteen; hyväksymällä oman kehomme ja rakastamalla itseämme on täyden nautinnon saavuttaminen niin paljon mutkattomampaa  :Smiley *tirskuu*

Muokkaa: En siis tarkoita, että kaikkien pitäisi saada lapsi ymmärtääkseen oman nais-kehonsa ihmeellisyyden, teitä hyväksymiseen on varmasti helpompiakin  Wink. Ajattelemalla itseään hyväksyvästi, siinä voisi olla alku?
« Viimeksi muokattu: 31.03.2006 10:07:42 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
taikuri
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.2006 10:28:02 »

Tuo ongelma ei ole mikään mukava koska se vaikuttaa niin moneen asiaan mutta olet saannut tosi hyviä vinkkejä mistä toivon että sulla on ollut apua.
Sitten voin kertoa vielä yhden, vanha intiaani konsti

Aloe vera kasvi on todella ollut universaali lääke intiaaneilla.
En ole itse tätä kokeillut mutta tuttava kertoi että hän ja pari muuta naista ovat laittaneet aloevera kasvin gelimäinen sisus pikkuhousu suojalle ja toistanut tätä parisen päivää. Sen jälkeen ovat hiiva ja bakteeritulehdukset poissa.  Ja tietysti pitää huolehtia puhtaudesta mutta pelkällä vedellä että ei ph arvo nouse kuurin aikana.
uskon siihen kyllä koska olen käyttänyt aloevera kasvia niin moneen vaivaan ja se on aina auttanut. Lapset perheessä on jo tottuneet tähän ja aina kun tulee pieni haava tai jokin selittämätön nirhauma niin pyytävät aloevera.

Meillä kasvaa aina aloevera kotona ja se on myös kaunis viherkasvi.

Taikuri   crazy2
tallennettu
Henja
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #8 : 03.04.2006 21:30:01 »

Sama vika Rahikaisella ... Cry

Itse olen hoitanut hiivaa kyseisellä alueella joka iltaisella karpalomehulla ja puolukkaannoksella, myös aloevera ja sitruunamehu ja piimä kuuluvat menuun.+ greipin siemen uute...
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #9 : 03.04.2006 22:04:49 »

Kyse voi olla myös hiivasyndroomasta, se altistaa kaikenlaisille tulehduksille ja tuo heikentynyt vastustuskyky sopii myös kuvaan.

Ei ole ainakaan haittaa, jos kokeilee jättää valkoisen sokerin, hiivaa sisältävät tuotteet (ja niitä on paljon; kaikki missä on esim. arominvahvennetta on hiivaa, eli ts. kaikki teollinen purkkiruoka pois) ja sitten vielä valkoinen vehnä pois... Niin ei ainakaan pääse hiiva valloilleen, vaikka se ei vielä riehuisikaan kropassa. Mutta tosiaan tästä hiivasyndroomasta on jo oma keskustelu, ajattelin vain mainita..
Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 04.04.2006 17:58:28 »

Muistuttaisin vielä tässä sitä, että henkiset seikat vaikuttavat meihin myös fyysisesti. Itselläni saattaa tulla allergiaa intiimialueille  (kutinaa ja punoitusta) jos edellisestä seksikerrasta on parikin viikkoa. Kroppa jotenkin alkaa vaatia sitä maskuliinista miesenergiaa, jotta feminiininen energiani voimistuu (feminiininen energiani on huono). Lisäksi opettelen edelleen yhdistämään tasapainoisesti maskuliinisen ja feminiinisen energiani niin, että feminiininen olisi enemmän esillä, koska olen nainen. Olen opetellut tuota läksyä jo useita satoja vuosia ja kymmeniä elämiä ja yhä vain sitä hakataan kalloon. Oinasmaisesti olen hyvin maskuliininen.

Alimmaisessa chakrassa, joka säätelee mm. seksuaalisuuttamme sekä vaistojamme, voi olla jotain häikkää (kuten minulla). Sitä voi vahvistaa esimerkiksi meditoimalla niin,että kuvittelee tähän 1. chakraan punaista väriä ja näkee sielunsa silmin, kuinka chakra pyörii tasaista vauhtia

EDIT: Nyt on mennyt suhteellisin hyvin myös feminiinisillä ruumiinalueilla, vaikka seksiä miehen kanssa ei enää olekaan saatavilla samoin kuin ennen. Huh! Ehkä elimistö alkaa itse tuottamaan sitä maskuliinista energiaa niin, ettei seksillä sitä tarvitse hankkia. Noita kutinaongelmia ei nimittäin ollut kertaakaan ennen kuin aloitin seksin harrastamisen (tai nyt varsinaisesti mitään harrasteta..  Cheesy)
« Viimeksi muokattu: 13.07.2006 12:47:15 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Dafne
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 04.04.2006 19:00:31 »

Minulla on myös vaikeuksia olla naisena naisen kropassa - voi tätä oinaan vaikutusta. Ehkä sekin, että on koko aiemman elämänsä joutunut taistelemaan yksin kaikki taistelut, on tuonut maskuliinisen puolen paremmin esiin. Nyt minulla on kyllä ihana puoliso, jonka kanssa tunnen olevani kokoNainen.

Jospa kenkkuileva juurichakrakin tästä tasoittuisi kun elämä on muutenkin nyt taas mukavampaa - yleisesti.

Ja ylimääräisenä kommenttina: tulehdukseen sain uuden lääkekuurin ja sen lisäksi juon AB-piimää ja karpalomehua; hyvää!  Smiley
tallennettu

C'est la vie!
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 05.04.2006 08:43:59 »

Itselläni ei tulehduksia ole ollut mutta voisiko tuo AthaMaaritin kertoma päteä myös hormonitoimintaan? Olen ikäni kärsinyt hormonihäiriöistä eli epäsäännöllisestä kierrosta ja kaikista kammottavista oireista mitä siihen liittyy. Itselläni paljon oinasta kartalla, tyttömäinen olen mutta kaipa se oinas maskuliinisyys minussakin jyllää aika lailla, riippuen päivistä...
Keinoja saada hormonit toimimaan säännöllisesti?
tallennettu
janna14
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 16.05.2006 13:34:30 »

Heippa Smiley

Kokeile luontaistuotekaupasta saatavia Ecovag-emätinkapseleita. Rauhoittaa tosi kivasti hiivaoireita, monesti myös bakteeritulehduksen oireita. Tulehdusta voi myös hillitä Antiwir-oliivinlehtiuutteella. Jos vaivana on heikot ja herkät limakalvot, ota Omega-7-tyrnikapseleita ja sinkkiä pidempiaikaiseen käyttöön. Nämä kaikki sopivat yhdessä käytettäviksi. Vältä ruokavaliossa ainakin sokeria. Hygienian kanssa järki käteen, hellävaraiset pesuaineet tarpeen mukaan.
Perempaa vointia!  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: