Ennen kaikkea mun tehtävä on rakastaa ja vaeltaa sydän auki sitä rakkautta valuen ja siitä valaen. Kuten myös tulla rakastetuksi ja antautua rakkaudelle, kauneudelle ja ilolle. Kaikki muu on muotoa ja sivujuonnetta tästä. (peri-venusmaisia sanoja, mutta niinhän tuo karttakin on venusta auringosta nousuun ja descillä kököttävään itse planeettaan asti
). Tykkään.
Nomadi, joka kulkee kuuluen kaikkialle ja ei-minnekään, lapsenomaisesti ihmetellen maailmaa ja ammentaen sen kauneutta, inspiroituen kaikesta.
Toimin siltana ihmisien ja asioiden välillä. Ymmärryksen ja yhdistymisen tuojana. Etenkin lapsille ja nuorille.
Mahdottomaan uskomisellani tuon toivoa ja tahtoa jatkaa. Laahuksissani on uteliaisuutta ja avoimuutta tuntemattomalle, ihmisen kokemuksen arvostusta kaikkine väreineen ja uskallusta ottaa askelia näkymättömään tulevaan.
Kyseenalaistan, kuljen huomaamattani päin muiden tabuja ja suljettuja ovia. Painelen ajatuskuluillani ja ääneen sanomisillani tarkoittamattani toisten nappuloita, eli toimin herättelijänä kohti tienristeyksiä. Horjutan olemisellani vakaita maailmankuvia, mutta myös myötäelän. Nuoresta pitäen olen ollut joillekin jonkinlainen isä/äitihahmo (omallekin äidilleni, henkisessä mielessä). Siis sellainen "tässä on syli, jossa voit hajota ja itkeä niin kauan kuin haluat, mutta pohjaan en kanssasi vajoa, vaan näen sinut jo tässä vahvana, voimakkaana ja kykenevänä".. Ja sitten pusken toista täyttä pontta eteenpäin.
Semmoinen voimakkaan johtavalla värillä sivelty määrätietoinen tarkkailija. Pysyn omassa rauhassani näkymättömänä kunnes emergency-valo syttyy, ja sitten houdinoin tilanteen haltuuni ja haluamaani suuntaan (tai miten sen nyt ottaa). Priorisoin olemistani ja voimieni käyttöä hyvin tarkkaan, ja rajani ovat selkeät. Olen esimerkki oman paikkansa tietävästä, joka ei sotke turhaan yhtään mitään.
Tätä kaikkea ristiriitaistakin ihan olemisellanikin kasvokkain, mutta tällaisena enemmän Gaian ja olioiden kuin ihmisten kanssa lähikontaktissa viihtyvänä pehmeästi lähestyen taiteen ja muiden väylien kautta. Roolitus vaihtelee näytelmän mukaan
Vanhempikin, kunhan tuota elämää tulee vielä. Lapsi on jo muistutellut sopimuspotentiaalista, samoin tuleva, vielä tapaamaton kumppani.
Samoin jonkunlainen hyvä haltiatarkummi niile nuorille ja lapsille, jotka ovat isosti hukkatien haarassa. Nyt on ollu taukoa, mutta kuulemma isoin urakka tällä saralla alkaa tän meneillään olevan isomman prosessin liu'uttua isommille vesille.