Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kommentteja kartasta ja elämän suunnasta  (Luettu 3091 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Desert Rain
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« : 06.05.2014 12:17:56 »

Olen jokusen vuoden ajan tutkiskellut karttaani löytäen siitä aina uusia mielenkiintoisia juttuja. En ole koskaan saanut tai pyytänyt siitä ulkopuolisia kommentteja lukuunottamatta sitä henkilöä, joka kunnolla tutustutti minut astrologiaan (ellei mukaan sitten lasketa myös lukuisia netistä ja kirjoista löytyviä tulkintoja). Nyt ajattelin niitä pyytää niitä täältä, kun ei ole tällä hetkellä varaa ammattiastrologinkaan luokse mennä.  Wink

Tämän tiedän itsestäni: olen melkoisen introverttinen ja erakkomainen (lähes kaikki planeetat horisontin alapuolella), ainakin yksi henkilö on todennut minun olevan jotenkin "uhkaavan" näköinen, vaikka pukeudun normaalisti   (skorpioniaskendentti aspect_con pluto), mutta ihmisten ilmoilla ollessani osaan olla myös melko hurmaava ja joviaali  vaaka aurinko ja  jousimies kuu. Olen myös toisinaan hieman kärsimätön ( jousimies kuu aspect_con uranus aspect_squ jupiter), ja minulla on taipumusta siirtää asioita tuonnemmaksi, mikä on pahentunut viime aikoina progekuun palatessa jousimieheen. Rahaakin tuntuu tulevan ja menevän vähän miten sattuu ( kuu aspect_con uranus 2. huoneessa), vaikka olen kyllä melkko tarkka rahan kanssa ja huolehdin sen riittävyydestä ( saturnus 2. huoneessa). Ihmissuhteissa olen hyvin valikoiva, ja kiinnyn kehenkään kunnolla hyvin harvakseltaan ( jousimies kuu uranus), mutta kun sitten kiinnyn, olen lojaali, ja etenkin vastakkaisen sukupuolen (siis naisten) ollessa kyseessä saatan olla hyvinkin omistushaluinen, vaikka kyse olisi vain ystävyydestä ( skorpioni venus, ja muutenkin vahva  skorpioni-energia)! Mainittakoon, että intiimien rakkaussuhteiden määrä tähänastisessa elämässäni on pyöreä 0, vaikka kaipuuta sellaisille on ollut ja tilaisuuden poikastakin. Olen selittänyt sitä sillä, että olen liian paljon yksikseni viihtyvä ja itsenäinen, liian valikoiva ja liian ehdoton. Olen yrittänyt hieman tietoisesti rukata asenteitani tällä areenalla, ettei tämä elämänalue jäisi minulta vallan kokematta. Katsotaan...

Olen myös ollut aina suhteellisen kunnianhimoinen ja pärjännyt hyvin koulumaailmassa ( mars kauris 3. huone). Olen myös erittäin likinäköinen, toisinaan hajamielinen ja minulla on kammottavan huono suuntavaisto ( neptunus 3. huone). Minulla oli melkoisen hyvä lapsuus, ja minulla on tähän asti aina ollut onnea hyvien asuntojen löytämisen kanssa ( jupiter 4. huone).  Tongue

Olen ollut myös 7 vuotta ns. henkisellä polulla ja kokenut oivalluksia, jotka ovat yhtäältä muuttaneet elämää merkittävästi, mutta toisaalta eivät ehkä niin paljon kuin olisin toivonut.  Smiley

Mitä sitten haluan tietää ja mihin haluan kommentteja? Tietty saa sanoa mitä tahansa sellaista, mitä tulee mieleen ja mitä en ole tässä vielä kertonut. Eniten sydämelläni on kuitenkin jonkinlainen motivaation ja suunnan puute. En ole oikein varma, mihin minun kannattaisi suunnata energiani, kun mikään ei oikein säilytä mielenkiintoani kauaa. Tavoitteet ja kunnianhimot olivat ennen selkeämmät, mutta ne ovat romahtaneet, enkä niitä toisaalta murehdi. Toistaiseksi ei vaikuta, että mikään olisi ottanut niiden paikkaa. Minulla on humanistisen alan koulutus (kulttuurienvälinen viestintä), ja minulta puuttuu enää vain gradu, joka tällä hetkellä ei etene. Minulla ei ole myöskään tietoa siitä, mitä tekisin tuolla tutkinnolla, kun nuo vanhat tavoitteet (esim. EU-ura) ovat pudonneet pois, eikä esim. kansainvälinen ura enää itseisarvona kiinnosta.

 Elän hetkessä ja päivä kerrallaan kuunnellen intuitiotani, eikä minulla ole epäilystäkään siitä, että jokin suunta löytyy ennemmin tai myöhemmin, mutta haen tässä vaiheessa mielelläni myös ulkoista palautetta. Olen tietoinen siitä, että tällainen epätietoisuus ja suunnan hakeminen liittyy vahvasti läsnäoleviin transiitteihin, joita ovat mm.  saturnus 1. huoneessa ja  aspect_squ keskitaivasuranus aspect_opp aurinko sekä ensi vuoden alussa tarkentuva  pluto aspect_squ aurinko.

Olen kiitollinen kaikista kommenteista.  Smiley

tallennettu
Desert Rain
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #1 : 06.05.2014 22:06:54 »

Kiitoksia paljon kommenteistasi, Sinikiviuhko!

 neptunus on useimmissa huonejärjestelmissä joko lähellä 3. huoneen kärkeä tai kokonaan 3. huoneessa. Olen lukenut ainakin Stephen Arroyolta, että jos planeetta on 6 asteen päässä seuraavan huoneen kärjestä, se käytännössä on kyseisessä huoneessa.  Minulle tuo  neptunus 3. huoneeessa käy enemmän järkeen juuri mainittujen seikkojen vuoksi. Mainittakoon, että  aurinko kin on minulla samalla logiikalla jo 12. huoneen puolella, ja olen lukenut kyseiseen sijaintiin liitettävän mm. sitä, että isä on ollut etäinen elämästä tai puuttunut kokonaan. Näin on ollut omalla kohdallani.

Niin se taitaa jousimieslaatuun kuuluvan, ettei minkään kanssa ilkeä puuhastella pidemmän aikaa. Smiley Toisaalta   skorpioni merkurius aspect_con pluto sekä kauris mars antavat tarvittaessa keskittymistä ja tarmoa syventyä johonkin omalta tuntuvaan juttuun. Näin oli opinnoissani suurimman osan ajasta, mutta kun gradun loppuun saamiseksi liikenisi vielä tuota samaa energiaa.  knuppel2

En ole tuohon  vesta n merkitykseen itse asiassa kovin paljon perehtynyt, mutta osuu naulan kantaan se, että haluan todella löytää jotain, mille omistautua kokonaan. Projektityö ja vaihtelevuus kuulostaa itse asiassa melko hyvältä.  oinas 6. huoneen kärjellä vissiin merkkaa mm. sitä, että työtä täytyy saada tehdä itsenäisesti ja omaan tahtiin.

 mars ista ja 29. asteesta vielä: tuo on mietityttänyt, ja olen lukenut sellaisiakin tulkintoja, että  mars tuossa asteessa toimii hieman huonosti ja vaikeuttaa päätöksentekoa. On sanottu, että tuollaisen  mars in omaava suunnittelee ja huolehtii jostain päätöksestä, mutta lopulta päättääkin täysin päinvastaisesti kuin oli aikonut kuuntelematta kunnolla itseään. En tiedä, mutta joskus olen kaivannut itseltäni enemmän järjestelmällisyyttä ja suunnittelua. Toisinaan se onnistuu, mutta ei mitenkään johdonmukaisesti. Tietty jousimies kuu-luonto on hiukka kärsimätön ja tykkää spontaaniudesta, ja kun sitä vielä tuo  kalat jupiter kin vielä neliöi, niin...

Itse asiassa, osa kuunsolmu n osoittamaa elämäntehtävää saattaa olla jonkinlaisen järjestelmällisyyden ja arkielämän rutiinien pyörittäminen, mistä kertoo solmun sijainti 6. huoneessa. Henkisyys ja flowssa eläminen, sikäli kun ne voi liittää 12. huoneeseen, tulevat tavallaan melko luonnostaan, kun taas arjen taidot ja ajanhallinta ovat sellaisia, joissa on vielä paljon opeteltavaa.  Smiley

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: