Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: TENS/EMS -laite rulettaa??  (Luettu 6299 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti

Profiili
« : 05.06.2014 13:42:13 »

Minulla on oikean käden etusormi ollut vähän jäykkä ja maksimitaivutusta yrittäessä kipiä
jo useamman vuoden ajan senjälkeen, kun juoksin (täysin aiheetta) ottamaan kuvaa komiasta auringonlaskusta,
ja kompastuin polulla vaaka-törröttävään männynjuureen.

Vekotinfriikkinä hankin jokin aika sitten noin satkun hintaisen, 9 voltin paristolla toimivan TENS/EMS -laitteen.

Koska sen elektrodipädit (vai mitkä lie?) ovat turhan kookkaat sormen ympärille laitettavaksi, väkersin
omat eletrodit (Kauris, Capricornus) jeesusteipistä ja alumiinifoliosta pikaliittimellä (Vaaka, Libra) laitteen johtoihin liitettäväksi (ei tarvii
ruuvimeisseliä eikä mitään muutakaan työkalua).

https://www.flickr.com/photos/66867356@N02/14357699323/

Olen nyt muutamana päivänä antanut kipeälle nivelelle virtaa yhteensä ehkä noin puolisen tuntia
tai vähemmänkin.

Jokaisen hoitokerran jälkeen nivel on tuntunut paremmalta, ja nyt se ei itse asiassa juurikaan eroa
vastaavan vasemman sormen em. ominaisuuksista.

Noh, luultavasti tuokin osoittautuu ainakin osittain plasebo-vaikutukseen perustuvaksi, niinkuin itse
pähkäillyt terapiametodit tuppaavat tekemään ajan oloon, LOL!

Grin
« Viimeksi muokattu: 05.06.2014 13:47:07 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 05.06.2014 14:08:03 »

Luunmurtumat paranevat huomattavasti normaalia nopeammin kun murtumakohdan läpi johdetaan hyvin heikkoa virtaa. Laajemmin tuota ei ole taidettu hyödyntää, vaikka asia huomattiin muistaakseni jo 1960- tai 1970-luvulla.

Jotain samankaltaista voisi siis olettaa tuon sormesi kanssa tapahtuvan, eli välttämättä ei kyse ole pelkästä placebo-vaikutuksesta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 25.06.2014 09:30:54 »

Luunmurtumat paranevat huomattavasti normaalia nopeammin kun murtumakohdan läpi johdetaan hyvin heikkoa virtaa. Laajemmin tuota ei ole taidettu hyödyntää, vaikka asia huomattiin muistaakseni jo 1960- tai 1970-luvulla.

Jotain samankaltaista voisi siis olettaa tuon sormesi kanssa tapahtuvan, eli välttämättä ei kyse ole pelkästä placebo-vaikutuksesta.

Nyt taitaa alkaa olla pikku pakko alkaa uskoa, että tuo nivel tosiaan parani yli 90-prosenttisesti! Ennen TENS- käsittelyä ( kolmisen kertaa, yhteensä alle puoli tuntia) sormi taipui ehkä 70 prosenttia maksimista, jonka jälkeen kipu tuli sietämättömäksi. Nyt se taipuu miltei yhtä hyvin kuin vastaava vasemmän käden sormi. Ihan lievä kipu tuntuu vielä maksimitaivutuksessa. Muistutettakoon, että vaiva syntyi
useita vuosia sitten!

Tässä laitteen käyttöohjeet:

http://lib.store.yahoo.net/lib/yhst-11168474310643/MPO-6300-Elite-Digital-TENS-EMS-System.pdf

Sivuilta 6 - 7 saa käsityksen, minkälaista hakuammuntaa "oikeiden" arvojen löytäminen voi olla noviisille...  Grin

Addenda & corrigenda: tuo manuaali näyttääkin olevan Plus-mallille, jossa on mukana myös valmiiksi ohjelmoituja
hoitomoodeja (P); minun laitteessani niitä ei ole, byääh!

Toinenkin lisäys: tässä helvetin riistokapitalistisessa jenkkiläisten fundikristittyjen ohjailemassa systeemissä
esim. tuollaiset terapiametodit, jotka mm. uhkaavat särkylääkkeiden myyntiä, siirrettäneen mitä pikimmin
Ö-mappiin??

Angry
« Viimeksi muokattu: 25.06.2014 09:51:29 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: