Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onnettomuus uni -osaako joku tulkita :?  (Luettu 6747 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« : 12.07.2014 21:48:14 »

Olen nähnyt viimeisen viikon aikana outoja unia. Niissä on riitoja tai onnettomuuksia.

Viime öistä olen jäänyt pohtimaan:

Olin tulossa jostain ystäväni kanssa ja olimme eroamassa eri teille pyörinemme. Jäimme juttelemaan ja ystäväni seisoi mielestäni jotenkin vaarallisesti kyykyssä pyörän keskitangon päällä. Hän oli antamassa minulle jotain kolikoita ja muistan miettineeni, että minun pitäisi ottaa kiinni hänen pyörästään samalla kun hän ojentaa niitä minulle, ettei hän kaadu. Sitten ajattelin, että en ota! Miksi minun pitäisi kaikesta huolehtia.

No tietysti unessa pyörä kaatui ja ystäväni löi päänsä asfalttiin todella pahasti. Koko takaraivo meni lyttyyn ja hän makasi siinä silmät outoina viiruina ja ei tullut juurikaan tajuihinsa. Vain vaikersi välillä. Tiesin, että tuosta ei voi hyvin selvitä ja olin kauhuissani. Tunsin syyllisyyttä ja en saanut soitettua puhelimella apua vaikka kuinka yritin. Loputtoman pitkän ajan jälkeen (kukaan ei auttanut) sain apua paikalle ja ystäväni vietiin sairaalaan. Siellä häneltä amputoitiin kaikki raajat ja jäljelle jäi vain puhuva pää. Äitini yritti kärsivällisesti puhella tämän pään kanssa. Ystäväni olisi halunnut palata askareisiinsa ja hänelle oli vaikea selittää ettei niitä pysty enää tekemään koska hänellä ei ole enää käsiä.

Unen lopuksi ystäväni oli muuttunut ulkonäöltään ja saanut pitkän ja hontelon vartalon. Hän puhui jotain mitä en ymmärtänyt ja lähestyi minua. Pelkäsin häntä ja toistelin unessa kauhuissani, että sinulle ei ole käsiä ja jalkoja, et voi olla siinä/tai et voi koskea minuun.

Mitähän uni meinaa  Shocked Menee kyllä mun outous asteikon yläpäähän Cheesy
tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 13.07.2014 16:50:49 »

Alkoi naurattamaan kun luin tätä, melko absurdi uni.. Cheesy Mutta uneksijalle varmaankin pelottava.
Minä lähtisin purkamaan tätä siitä, että eri ihmiset unessa edustavat oman Itsemme eri puolia. "Ystäväsi" antaa Sinulle jotain, mutta joutuu tekemään sen vaarallisesti temppuilemalla. Sinun tehtäväsi sen sijaan olisi pitää pyörää pystyssä, mutta luistat vastuustasi. Pyörät kuvaavat matkantekoa; olette tehneet matkaa yhdessä, mutta nyt eroamassa.
Pyörä kaatuu ja "ystäväsi" loukkaantuu. Häneltä amputoidaan kaikki raajat, eli hänestä tulee fyysisesti toimintakyvytön. Hän ei voi hoitaa enää tehtäviään, vaikka haluaisi. Lopuksi hän saanut uuden kehon, koska vanhasta tuli käyttökelvoton. Jos ystäväsi edustaa persoonasi jotain tiettyä puolta, se tarkoittaa että se joutuu ilmenemään nyt uudessa muodossa, jota sinun on vaikea tunnistaa/ymmärtää.

Kolikot viittaavat unikirjan mukaan menestymisen mahdollisuuksiin, mutta toimintasi unessa siihen ettet halua kantaa vastuuta..??
tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
Suomityttö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 13.07.2014 17:59:07 »

Minulla huomio kiinnittyi pyörään. Pyörä tai mikä tahansa ratas on voiman, varmuuden ja onnen symboli vanhan  unikirjan mukaan. Polkupyörässä on tuplasti tämä. On mahdollisuus saavuttaa suuria tuloksia.
Tämä on lisäykseni Thema Mundin selitykseen.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 13.07.2014 20:06:20 »

Oho, en olisi osannut itse tulkita noin hienosti kuin te:) Kannattaa kirjoitella näitä tänne foorumille.

Minulla on ystäväni kanssa yhteinen projekti ja olemme ajautumassa eri linjoille toteutuksen suhteen. Viime aikoina en ole ollut niin aktiivinen kuin hän muiden kiireiden vuoksi ja olen kokenut hänen painostavan minua mukaan hommiin. En ole itse auttanut häntä niin paljon kuin olisi pitänyt osaksi haluttomuudesta uuteen ponnistukseen ja koska koen, että hän saa "liikaa" hyötyä/etua minun luovasta osaamisestani. Projektilla on myös potentiaali menestyä tulevaisuudessa. Voisiko uni merkitä, että kun/jos tiemme eroavat saan enemmän kuin oman osani koska ystäväni pyörä kaatui ja kolikot ojennetaan minulla?
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014 21:34:57 kirjoittanut Sydänpuu » tallennettu
Toteo
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 16.07.2014 19:42:24 »

No oli siinä mun tulkinnassa sitten jotain oikeaan suuntaan. Varmaankin se uni tarkoittaa juuri tuota tilannetta, josta kerroit. Unessa teidän tienne siis olivat jo eroamassa, ja kaveri ojensi sinulle kolikoita. Viittaako se toiveeseen, että saisit jatkaa projektia yksin, eli kaveri luovuttaisi oman osansa (kolikot) sinulle?
Se ettet pitänyt pyörästä kiinni voi viitata haluun näyttää, miten hänelle kävisi ilman sinun tukeasi. Tarkoittaako pyörän tangolla seisominen, että mielestäsi kaverisi touhut ovat huteralla pohjalla?
Unikirjan mukaan pää viittaa älyyn ja suunnitelmallisuuteen. Unessa kaverisi ensin lyö päänsä, mutta on sitten sairaalassa pelkkä puhuva pää. Pyrkiikö hän olemaan "projektin pää"? Viittaako raajojen amputointi siihen että mielestäsi hänen ideansa eivät ole toteuttamiskelpoisia? Unikirjan mukaan jonkun joutuminen sairaalaan viittaa siihen, että haluat päästä hänestä eroon.
Pitäisikö unta tulkita ikään kuin loogisesti etenevää tarinaa, vai onko siinä useita kerroksia päällekkäin?
Ja mitähän se kaverin muodonmuutos unen lopussa tarkoittaa?

tallennettu

Aurinko-oinas | Kuu/Asc-skorpioni | Merkurius/Venus/Jupiter-Kalat
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 17.07.2014 11:16:34 »

Oho, en olisi osannut itse tulkita noin hienosti kuin te:) Kannattaa kirjoitella näitä tänne foorumille.

Minulla on ystäväni kanssa yhteinen projekti ja olemme ajautumassa eri linjoille toteutuksen suhteen. Viime aikoina en ole ollut niin aktiivinen kuin hän muiden kiireiden vuoksi ja olen kokenut hänen painostavan minua mukaan hommiin. En ole itse auttanut häntä niin paljon kuin olisi pitänyt osaksi haluttomuudesta uuteen ponnistukseen ja koska koen, että hän saa "liikaa" hyötyä/etua minun luovasta osaamisestani. Projektilla on myös potentiaali menestyä tulevaisuudessa. Voisiko uni merkitä, että kun/jos tiemme eroavat saan enemmän kuin oman osani koska ystäväni pyörä kaatui ja kolikot ojennetaan minulla?

Luin oikein ajatuksella ensiselostuksen unestasi ja tämän vastauksesi.
Ystäväsi antaa rahaa sinulle = hänen panostuksensa sinulle ja projektillenne tuottamaa hyötyä.

Projekti tai yhtiön osakkuus ei ole itsekkyyden paikka, koska silloin ei mikään toimi.

Uni kehottaa sinua panostamaan hankkeeseen enemmän, koska et huomaa hänen panostuksensa hyötyjä itsellesi.

Tosimaailmassa pienetkin tulot yrityksessä mahdollistavat sen rahoittamisen. Ellei rahoitusta ole, ei yrityksellä ole minkäänlaista menestymisen edellytystä.
- Kaikissa hankkeissa jokainen tuo oman osaamisensa annin mukanaan.

Jotenkin miellän, ettet oikein osaa arvostaa hänen osaamisensa antia projektillenne. Uni havahduttaa sinua tässä asiassa. Hänen outoutensa ja puheensa ymmärtämisen vaikeus sinulle kertovat, että et näe YHTEISTYÖn olennaista puolta=
Jokainen toimii kaikessa mitä ikinä elämässään tekee
omien näkökulmiensa ja osaamistensa kautta. Kuitenkin
jokainen tuo lisää harteita vastuunkantamiseen,
jotta projektit sekä yritykset voivat menestyä.

* * *
Projektien ja yrittämisen hyödyt nähdään vasta, kun satsauksista tulleella hyödyllä kustannetaan yhteiskunnalliset velvoitteet (= tilavuokrat, materiaalikustannukset, projektinvetäjien palkat, lupamaksut, verot, mahdollisten työntekijöitten palkat, kaikkien osallistujien eläkkeet ym ym) sekä projektin / yrityksen vaatimat lisärahoitukset. Tässä vaiheessa siis on ensimmäisen kerran mahdollisuus nähdä projektin / yrityksen tuottavuus.
Näitä vaiheita isommissa yrityksissä ovat
-kirjanpidon vuosineljännesten seuranta,
-vuosittainen seuranta sekä
-projektin loppuunsaattamisen yhteydessä
kokonaisannin (vaikutukset toimialan kehittämiseen, näkyvyyden saanti ym ym)
 ja -tuoton arviointi sekä tilikatsaus.

Suurin osa yrityksistäkin kaatuu siksi, että osatoimijat alkavat keskenään riidellä, kenen työpanos on arvokkain.

Tähän sanon pitkällä kouluttajan sekä yrittäjän kokemuksella:
" Voi kuinka yksisilmäistä."

Tosiasiassa vain ja ainoastaan (myös yhteiskunnassa) YHTEISTYÖ ja yhteiseen päämäärään tähtääminen voi viedä jokaisen osallistujan elämää sekä taloutta eteenpäin. Tämä vaatii sen, että jokainen tunnustaa ja tunnistaa yhteisen tavoitteen myös omaksi innon lähteekseen ainakin osittain.

* * *
Nyt palaan takaisin unen tulkintaan ja päätelmiin siitä:

Jotta voitte saada ne näkemäsi hyödyt, näkyvyyttä, hyväksyntää ja jalansijaa toimialallanne isommastikin maailmassa, suosittelen, että tässä vaiheessa istutte alas ja syydätte toisillenne/ pöytään välillänne rakentavassa hengessä kaiken mikä sisällänne mietityttää /painaa. Kokemuksesta sanon, että kannattaa sopia keskenänne myös ne asiat ja työt jota teette ja niiden arvottaminen. Tämän voitte tehdä kahdestaan tai ottamalla mukaan esim kirjanpidon ammattilainen tms konsultti, koska kolmatta/kolmansia ei unesi ja siihen reagointisi perusteella näytä toimessa olevan, mutta ulkopuolinen asiantuntija osaa poistaa tehokkaasti arvottamisen/ arvostuksen ristiriitoja, tuoda niihin sekä koko projektiin uutta näkökulmaa sekä luoda tiedoillaan tulevaisuuden uskoa.
Kuitenkin yhteishenki toimijoille on kaikkein tärkein anti osaajan konsultoinnilta.
Olin aivan unohtaa:
Projekti on tiedän yhteinen lapsenne- eikö totta?! Hoitakaa sitä yhdessä ja hyvässä hengessä. Hyvän hengen ja yhteisyyden saatte rakentavilla keskusteluilla ja toisiinne luottaen. Projekti ja sen tuotto on välissänne joko hyvässä tai pahassa. Mukanatoimijoina voitte vaikuttaa omaan menestykseenne.

Onneksesi näit unen ongelmista ennenkuin yhteishenki todellisuudessa pääsee rakoilemaan tai kaikki sen puutteesta pääsee romahtamaan.

Voimia sinulle ja uutta näkökulmaa toivon sydämestäni.

smitten  idiot2  smiley6600  smitten
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sydänpuu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 20.07.2014 10:37:02 »

Hei! Kiitos kaikille vastauksista. Sain todellakin uutta näkökulmaa:) Täytyy pohtia asiaa ajan kanssa. Täytyy kai olla kiitollinen, että näitä "oikaisuja" tulee unien muodossa vaikka vähän harmittaakin toisaalta  Grin
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: