Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vakuutuksien tulevaisuus?  (Luettu 2761 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Orvokki777
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« : 02.08.2014 13:28:11 »

En tiedä onko tämä oikean kategorian alla,mutta kysyisin mielipiteitä ja näkemyksiä.

Itseäni on jo parisen vuoden ajan kaksi kertaa vuodessa mietityttänyt,kannattaako jatkaa sairasvakuutustani.
Se raha on tosiaan iso summa perheelleni.

Mutta miten käy näiden vakuutusten tulevaisuudessa,kun pankkien toiminta kyseenalaistetaan ja se toivottavasti muuttuu?

Jos minun on tarkoitus saada oppeja sairastumisen kautta,ne tulevat jokatapauksessa,oli minulla vakuutusta tai ei. Uskon että siinä tilanteessa universumi on tukemassa sairauden kulussa maallisen mammonan kanssa jos niin on tarkoitettu.

Tällä hetkellä olen vielä nuori ja suht terve,ja kun terveyteni oireilee,etsin apua vaihtoehtohoidoista ja luonnonlääkkeistä,homeopatiasta(mitä ei edes korvata suomessa vielä vaikka reseptin saisikin lääkäriltä) perinteisiä reseptilääkkeitä harvoin otan. Jos sairastuisin syöpään,senkin haluaisin hoitaa vaihtoehtoisin keinoin,ja ymmärtää "sairauden" henkisen opin. Siihen vaihtoehtoiseen hoitamiseen tosin auttaisi se vakuutuksen kertakorvaus... Mutta siinäkin vaiheessa-jos rahan on tarkoitus tulla esteeksi "paranemiselle",se todennäköisesti tulee yrityksistäni huolimatta. Samoin;jos tarkoitukseni on parantua enkä pysty sitä rahan avulla tekemään,se tapahtuu muilla keinoin.

Onko kukaan pohtinut samoja?
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #1 : 02.08.2014 13:46:15 »

Mä olen ollut tosi harmissani, ettei mulla ole sairausvakuutusta. Pääsisin kuukausien jonottelusta hoitamaan asiani yksityiselle. Nykyisellään kun ei toivoakaan, että yksityiseen ois varaa, ellei sitten Sossua sais heltymään. Voihan sitäkin kai aina yrittää... Nöyristellä luukulla kuittien ja tiliotteiden kans. crazy2
tallennettu
Hamal
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« Vastaus #2 : 04.08.2014 20:08:15 »

Sairausvakuutus on silloin hintansa väärti kun se kolhu tai sairaus sattuu kohdalle. Voin kyllä omasta kokemuksestani sivustaseuraajana sanoa ettei vakuutusyhtiöihin pidä missään nimessä luottaa eikä niiden oikeudenmukaisuuteen tällin sattuessa tule tuudittautua.

Korvaukset esim. erilaisista invaliditeeteista ovat oikeasti huomattavia. Itse maksan mielelläni joka kuukausi siitä että minulla on mahdollisuus (paino sanalla mahdollisuus) saada EHKÄ jonkinlaisia korvauksia jos sairastun. Tulevaisuudessa terveydenhoito tulee maksamaan yksityiselle ihmiselle yhä enemmän ja enemmän, valtio ei enää pysty kauaa meitä auttamaan. Silloin on hyvä että on EHKÄ joku taho josta saa asianmukaisia korvauksia.

Mutta jokainen tekee omat päätöksensä. Rikkaalle sairausvakuutus ei ole mikään must, köyhälle kolhut tietävät tulevaisuudessa konkurssia mikäli jotain taustatukea ei ole hankittuna. Pelko ei ole viisautta mutta on järkevämpää rakentaa kalliolle kuin hiekalle.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: