Niinpä, egosta luopumisesta tässä juuri on kyse ja ego ei tykkää, se kun tahtoisi olla maailman napa. Chiron ei tee sitä liian helpoksi mulle ja siksi elämä hetkittäin tuntuu pelkältä sisäiseltä taistolta, ego huutaa, että sun tarvii olla sitä ja tätä ja tehdä näitä asioita
saavuttaaksesi onnen, kun taas sisäinen tietous vaan myhäilee, että onni on tässä ja nyt, läsnäolossa. Kun vaan oppisi nopeammin päästämään irti egon illusioista, niin pääsisi vähemällä pään seinään hakkaamisella ja turhautumisella.
Mutta kiitos Hamal, olen hyvin huvittunut, koska Saturnus ei kartallani mitään muita aspekteja teekkään kun oppositoita ja neliöitä :
. Oppositiot on Kuuhun ja Chironiin, neliöt Aurinkoon ja Marsiin. Tämä selittää todella paljon. Varsinkin toi oppositio Chironiin on yksi murheenkryyni, todella hallitseva ja nyt kun viime viikkoina olen sen tiedostanut, niin tuntuu, että oppiläksyjä puskee joka nurkan takaa. Ei niitä ehkä oikeasti yhtään sen enempää tule kuin ennenkään, mutta osaan nyt tunnistaa ne. Tai ainakin luulen osaavani
:
!
Ehkä kyse on juuri siitä haluamisesta. Ego kun haluaa. Ehkei niitä asioita kuulu saada, mitä haluaa. Ainakaan kaikkea. Mulle ainakin on hyvin vaikea päästää irti haluamisesta, yrittää erottaa mikä on "oikeaa" haluamista ja mikä haluamista haluamisen vuoksi. Haluan jotain, koska "tarvitsen" sitä. Mutta tarvitsenko todella? Tarvitseeko kukaan todella haluamiaan asioita, vai onko kyse vain egon tyydyttämisestä?
"I am trying to see things in perspective.
My dog wants a bite of my peanut butter
chocolate chip bagel. I know she cannot
have this, because chocolate makes dogs
very sick. My dog does not understand this.
She pouts and wraps herself around my leg
like a scarf and purrs and tries to convince me
to give her just a tiny bit. When I do not give in,
she eventually gives up and lays in the corner,
under the piano, drooping and sad. I hope the
universe has my best interest in mind like I have
my dogs. When I want something with my whole
being, and the universe withholds it from me,
I hope the universe thinks to herself: "Silly girl.
She thinks this is what she wants, but she
does not understand how it will hurt."
– THEORIES ABOUT THE UNIVERSE by Blythe Baird