Ja vielä tästä artikkelista ja ennen kaikkea 'rakkausvalmentajan' (=puutu toisen vapaaseen tahtoon -valmentaja kyllä minun näkökulmastani... eli 'kerää itsellesi karmaa' -valmentaja) käsittämättömästä jaadajaadasta:
Kaikki eivät ole omaksuneet kulttuurillista aivopesua siitä miten miehen ja naisen kuuluu tahollaan käyttäytyä. Kyseisen 'valmentajan' ohjeet sopivatkin siis vain niille, jotka ovat tämän aivopesun omaksuneet ja ennen kaikkea haluavat pitää yllä vanhoja sukupuolirooleja, joissa mies vie ja nainen vikisee. Otteita ko. valmentajan siitä ihan alkuperäisestä blogikirjoituksesta:
"Jo 4-vuotias poikani nauttii leikistä, jossa minä esitän prinsessaa ja poikani on prinssi Uljas ja hän ratsastaa pelastamaan minut lohikäärmeiltä. Sitä aikuisetkin miehet haluavat todellisuudessa tehdä"
JOs heidät siihen opetetaan, haluavat. Ihminen on mallioppija eikä edes suoraa puhetta tarvita, vaan lapsi imee aikuisen ruumiikielen ja äänensävyn muutokset sellaisenaan. Minä leikin lapsena sotilasta ja veljeni leikki nukeilla. Ihan luonnostaan. Meitä eivät vanhemmat nimittäin yrittäneet ohjelmoida millään tavoin vaan antoivat meidän olla mitä olimme. Henkilökohtaisesti en etsi miehestä elättäjää, suojelijaa tms. vaan etsin kahden tasa-arvoisen itsestään huolehtimaan kykenevän aikuisen suhdetta.
"En allekirjoita henkisiä fraaseja, joiden mukaan meidän jokaisen tulisi tällä planeetalla löytää täydellinen tasapaino seksuaalienergioissa, olla yhtä paljon miehiä kuin naisiakin. Uskon oikeastaan täysin päinvastaista. Moni parisuhde nousisi tuhkista, jos nainen murtautuisi ulos valheellisesta vahvan naisen valheellisesta myytistä ja olisi Nainen ja sallisi miehensä olla Mies."
Eli tämän kirjoittajan mukaan se mitä esim. minä olen ollut luonnostaan syntymästä saakka, on valheellinen myytti. Tämä kertoo kaiken ko. kirjoittajasta: Hän määrittelee kaikki tavat olla ja elää jotka eivät ole samanlaisia kuin mitä hän itse kokee, valheellisiksi myyteiksi. Eri ihmiset ovat eri tavoin vahvoja/hauraita, täysin sukupuolesta riippumatta. Sekä miehissä että naisissa on molemmissa niitä jotka kaipaavat tukea/turvaa/suojaa ja sitten niitä jotka kaipaavat sitä vain hyvin harvoin tai ei juuri lainkaan. 'Rakkausvalmentajalta' puuttuu näemmä myös tieto siitä, miten sisäerityshormonit vaikuttavat ihmisen perusluonteeseenkin: Minusta kovien dopamiini- ja testosteronitasojen naisesta ei nyt vaan millään saa suojaa kaipaavaa haurasta kedon kukkasta.
"Parisuhteissaan haluttomatkin naiset ovat haluttomia usein siksi, että heidän miehistään on tullut hissukoita tossuja, jotka seksiä halutessaan korkeintaan vonkaavat sitä puoliksi anteeksipyydellen. Jos mies sen sijaan tarraisi vaimonsa pyllystä kiinni ja sanoisi, että "kuule muru, nyt minä otan sinut tässä keittiön pöydällä", nainen kostuisi todennäköisesti alta aikayksikön. "
'Rakkausvalmentaja' olettaa edelleen että kaikki naiset ovat samalla tavoin sisäistäneet kulttuurimme sukupuolirooli-ohjelmoinnit kuin hän itse näemmä on. Ylläoleva käytös mieheltä on minulle kertakaikkinen turn-off, eli se siitä suhteesta sitten, machoa leikkivät miehet jotka luulevat naisen kaipaavan vapaaseen tahtoonsa puuttumista eivät nyt vaan kiinnosta. Mielenkiintoinen harjoite moisesta kyllä voisi minulle taistelulajeja 20 vuotta harrastaneelle naiselle tulla jos verbaalinen 'pidetään ne kädet siellä omalla puolella' ei riitä miehen kättä pyllystä irrottamaan.
Ja itse blogitekstin otsikko: Nalkutuksen syy on yleensä turhautuminen siihen, että toinen ei kuuntele ja/tai ei tee omaa osaansa kotitöistä ja/tai ei tee jotain yhdessä sovittua tms. Mikään määrä panemista ei tasoita kotitöitä oikeudenmukaisesti molempien kesken ja tämän tasajaon puute se siellä nalkutuksen takana yleensä kummittelee. Toisaalta: Tämän 'rakkausvalmentajan' näkökulma on niin viime vuosituhantinen, että ehkäpä hänen mielestään niiden ei tarvitsekaan jakautua tasaisesti....
Toki sitten on muuten-vaan-nalkuttajia, mutta seksin puute ei siinäkään ole ongelma, vaan kontrollinhalu - eli taas se parisuhdetta korruptoiva tekijä: Osa naisista kohtelee miehiään kuin lapsia, eikä se pare panemalla, se paranee joko kontrolloivan osapuolen terapialla, pariterapialla, tai lopettamalla suhde ja etsimällä joku joka kunnioittaa aikuisen ihmisen itsemääräämisoikeutta, eikä pomota kuin lasta.
Blogitekstiin tulleissa lukijoiden kommenteissa useiden naisten kommentit ovat karkeasti tätä: Seksiä tekisi enemmän mieli, jos ei olisi niin uupunut siitä että tekee etupäässä yksin kaikki kotityöt ja lasten hoidon. Nalkutus johtuu tästä ja seksihalut paranisivat ihan itsestään jos mies tekisi kotona enemmän ja silloin ei olisi tarvis nalkuttaakaan.