Ja Sideman voisi hyväksyä, että Eklektikko haluaa muuttaa näitä vanhoja käsityksiä?
Mistä olet saanut päähäsi että minä haluan muuttaa mitään käsityksiä?
Ikinä en ole kirjoittanut haluavani muuttaa mitään enkä ketään: Minun hengellisyyteni ainoa sääntö on 'näpit irti toisten vapaasta tahdosta.'
Se että tuon tiedonjakomielessä esiin uudempia käsityksiä ei tarkoita että haluan muuttaa kenenkään käsityksiä asiasta,
eikä tältä foorumilta löydy ainuttakaan viestiä jossa väittäisin haluavani!Sidemanin ei tarvitse mitään muuta kuin HYVÄKSYÄ se että hänellä ja minulla (ja niillä buddhalaisilla myös) on kaikilla omat karmakäsityksemme ja sillä siisti. Se on se mikä tässä vaikuttaa yksinomaan olevan se juuttu.
Jälleen kerran: Minun karmakäsitykseni ei ole niin hindulainen kuin buddhalainenkaan ja olen tässäkin ketjussa kertonut miten asian käsitän, joten epäselvyyttä siitä että karmakäsitykseni ei ole hindulainen ei pitäisi olla. Varsinkaan sinulla, joka muistat aina tuoda esiin hindulaista karmakäsitystä kun minä kerron omastani täysin siitä huolimatta että olemme sen keskustelun käyneet jo monta monituista kertaa. Olet siis tämän mitä minä nyt kirjoitan lukenut jo muista ketjuista aiemmin vaikka kuinka monta kertaa,
se vain ei tunnu sinuun mitenkään vaikuttavan.Sanon siis taas kerran tämän saman minkä aina:
1) Hinduilla ei ole yksinoikeutta sanaan karma
2) ja jos sinua nyppii se että kukaan käyttää sanaa muussa kuin hindulaisen käsityksen mukaan, sinun tulee ensin ruveta nillittämään
buddhalaisille, joiden karmakäsitys eroaa hindulaisesta ja jotka kuitenkin ovat käyttäneet sanaa karma eri merkityksessä kuin hindut paljon kauemmin kuin minä olen puhunut omasta (modernimmasta) käsityksestäni.
Sinua ajatellen yleensä kirjoitan auki sen
mitä minä karmalla tarkoitan, mutta et ota tätä lainkaan huomioon. Mutta ei se mitään. Minä voin maailman tappiin asti kirjoittaa aina nämä samat asiat, kun sinä olet kirjoittanut ne samat asiat... Asioiden jankkaaminen tuntuu siltä, että kirjoittaja haluaa väkisin muuttaa mielipidettä. Ja punaisella korostamassani kohdassa jopa sanot, että voit maailman tappiin saakka kirjoittaa asiasta. Mielestäsi SIDEMANIN tulee HYVÄKSYÄ erilaiset karmakäsitykset. Sinun ei?
Yleisesti puhuen. Oman mielipiteen ehdoton jankkaaminen ei juurikaan eroa uskovaisten käännytystyöstä. Asiaa hoetaan, kunnes uhri taipuu samalle linjalle. Moni ymmärtää hätistää käännyttäjät luotaan. Siltikin innokkaammat uskovaiset tuputtavat omia käsityksiään mm uutisten kommentoinneissa.
Minun karmakäsitykseni on hindulais-buddhalais-Ekletikkolaista. Kun kuulen eriävän mielipiteen, harkitsen voisiko se olla totta. Jos se tuntuu paremmalta, hyväksyn sen. Jos en innostu teoriasta, saatan kertoa omani. Jos vastapuoli ei koe sitä omakseen, ANNAN ASIAN OLLA.
Miksi pilaisin hyvän keskustelun ryttäämällä väkisin läpi omaa uskomustani?
Loppujen lopuksi KAIKKI spekulaatiot karmasta ovat uskon varassa. Kenelläkään ei ole konkreettisia todisteita. Toiset pohjaavat vanhoihin kirjoituksiin, toiset uudempiin kanavointeihin. Molemmissa lienee totuudensiemen, mutta ehdottomaksi totuudeksi niistä ei ole. Uskosta kinaaminen on aina turhaa - eikä kovinkaan henkistä.