Hesekiel 38:2 alkukielellä:
2 בֶּן־אָדָ֗ם שִׂ֤ים פָּנֶ֙יךָ֙ אֶל־גֹּוג֙ אֶ֣רֶץ הַמָּגֹ֔וג נְשִׂ֕יא רֹ֖אשׁ מֶ֣שֶׁךְ וְתֻבָ֑ל וְהִנָּבֵ֖א עָלָֽיו׃
sidis-translitteraatio:
(
peereg lammed Het: vaihii devar adonai (jehovaa) elai lemoor)
ben-adam sim paneeHa el-goog eerets hammagoog nesii roosh meesheH vetuval
vehinnavee alaav.
http://www.mechon-mamre.org/mp3/t1238.mp3Muutamia käännöksiä:
2 сын человеческий! обрати лице твое к Гогу в земле Магог,
князю Роша, Мешеха и Фувала, и изреки на него пророчество
King James:
2 Son of man, set thy face against Gog, the land of Magog,
the chief prince of Meshech and Tubal, and prophesy against him, [the chief...: or, prince of the chief]
World English Bible:
2 Son of man, set your face toward Gog, of the land of Magog,
the prince of Rosh, Meshech, and Tubal, and prophesy against him,
Kuten huomaamme, venäjänkielisessä käännöksessä (rosha, genetiivi sanasta rosh) ja WEB:ssa sana
rosh on tulkittu tarkoittamaan mitä ilmeisimmin maa-alueen nimeä. Kuitenkin useimmat käännökset noudattanevat King Jameksen linjaa, ja katsovat
sanan rosh tarkoittavan chief'fiä.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=BDB&ref=Hes.+38%3A1&ent=07218Muutamissa Päivien Lopun tuubi-videoissa tuon sanan Rosh tulkitaan viittaavan Venäjään (venäjäksi Rossija).
Venäjän "kiinnostusta" Israelia kohtaan perustellaan käsittääksemme lähinnä sillä, että Israelin rannikolta(?)
on hiljattain löydetty valtavat maakaasuesiintymät, tai jotain, ja Putin haluaisi ne ilmeisesti itselleen
hinnalla millä hyvänsä. Siksi Venäjä suunnittelisi yhdessä (ainakin) Iranin kanssa hyökkäystä Israeliin!?
2 "Ihminen, käännä katseesi kohti Magogin maata, kohti Gogia, Mesekin ja Tubalin ylintä ruhtinasta, ja julista hänelle tuomio.
3 Sano hänelle: Näin sanoo Herra Jumala: Gog, Mesekin ja Tubalin ylin ruhtinas, minä käyn sinua vastaan!
4 Minä kuljetan sinua paikasta toiseen, minä panen koukut leukoihisi ja tuon nähtäväksi sinut ja koko sotajoukkosi, hevosesi ja ratsumiehesi, kaikki täysissä varusteissa, koko suuren joukkosi pitkine ja pyöreine kilpineen, miekkamiehiä kaikki.
5 Heidän kanssaan ovat Persian, Nubian ja Putin* [ROFLOL!] miehet, kaikilla kilvet ja kypärät,* Libya, hepreaksi Put