Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: keskiyö - nouseva merkki  (Luettu 7875 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« : 03.06.2006 02:17:16 »

Mitä tarkoittaa seuraavat tähdet välillämme?
Minä:
aurinko kalat, nouseva neitsyt, kuu kauris, mars vesimies, noususolmu neitsyt, laskusolmu kalat.
Hän:
aurinko vesimies, nouseva rapu, kuu vaaka, mars kauris, keskitaivas kalat, keskiyö neitsyt

Eli kun aurinkomerkkini&laskusolmuni on kalat ja nouseva merkki&noususolmu neitsyt, on hänen keskitaivas kalat ja keskiyö neitsyt. Mitä se tarkoittaa vai tarkoittaako mitään? Entä muuten mitä meidän välillä on? Auttakaa te viisaat, olkaa niin ihania. OLen vasta harrastuksen alussa ja tahtoo edetä.. Muut samat planeetat kummallakin ovat:
chiron oinaassa
pluto vaaassa
uranus skorpionissa
neptunus jousimiehessä
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.06.2006 18:53:05 »

Mitä tarkoittaa seuraavat tähdet välillämme?
Minä:
aurinko kalat, nouseva neitsyt, kuu kauris, mars vesimies, noususolmu neitsyt, laskusolmu kalat.
Hän:
aurinko vesimies, nouseva rapu, kuu vaaka, mars kauris, keskitaivas kalat, keskiyö neitsyt

Eli kun aurinkomerkkini&laskusolmuni on kalat ja nouseva merkki&noususolmu neitsyt, on hänen keskitaivas kalat ja keskiyö neitsyt. Mitä se tarkoittaa vai tarkoittaako mitään? Entä muuten mitä meidän välillä on? Auttakaa te viisaat, olkaa niin ihania. OLen vasta harrastuksen alussa ja tahtoo edetä.. Muut samat planeetat kummallakin ovat:
chiron oinaassa
pluto vaaassa
uranus skorpionissa
neptunus jousimiehessä

Heips Tipsuli!

Ihan ekaksi sanon tylsästi, että olette luultavasti samanikäisiä, koska molemmilla on hitaat planeetat samoissa merkeissä... Ne liikkuvat niin hitaasti että vasta useamman vuoden ikäero vaaditaan merkin vaihtumiseen...
 Cool

Keskiyö eli IC (imum coeli) edustaa kotia ja perhettä ja MC elämän päämääriä... Laskusolmu edustaa edellisten elämien taakkaa ja mistä tulisi päästä eroon ja Noususolmu mihin tässä elämässä tulisi keskittyä..

Jotta voisi tarkemmin sanoa, pitäisi tietää tarkat tiedot, mutta kulmien osuminen toisen kartalle on aina merkitsevää.. Mikäli  askendentti ja IC ovat  aspect_con eli niiden välinen orbi on enintään 12 astetta (mielellään vähemmän)tämä tuntuu todella, mutta muutenkin, olettaisin että sinun "julkinen minäsi" eli olemuksesi jota ympäristöllesi viestität vetoaa hänen "kotipuoleensa" ja siihen millainen hänen taustansa on...

Samalla tavoin voidaan katsoa myös hänen keskitaivas :n ja sinun  aurinko välistä yhteyttä.. Tätä tulkitsisin niin että sinun  aurinko edustamat asiat ovat hänen elämänsä päämäärien kanssa saman suuntaisia  keskitaivas...

Mikäli Synastria kiinnostaa suosittelen Nikulan kirjaa Synastria, ihmissuhteiden astrologia.. On hyvä ja selkeä.

http://koti.welho.com/rnikula/kirjat.htm
tallennettu

tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #2 : 06.06.2006 12:02:16 »

Kiitos Emelia aivan älyttömästi! Osuit mielestäni oikeaan tulkintojesi perusteella, kun aloin asiaa oikein miettimään. Mies onkin kysellyt, että olenko kotonakin samanlainen kuin töissä. Olen kovasti ihmetellyt tuota kysymystä, sillä musta se kuulosti ihan järjettömältä; tottakai oon samanlainen joka paikassa eli siis oma itseni. Olen myös työpaikallani aivan järetön huolehtija, muut ensin sitten minä. Alan nyt pikkuhijaa ymmärtää tuota kysymystä, kiitos kuuluu Emelialle...

Mutta; mistä ihmeestä näen ovatko  askendentti ja Ic  aspect_con ja niiden välisen orbin? Oon yrittäny etsiä tietoa, mutta en löydä. Näenkö sen mun vai hänen kartasta vai synastria kartasta? Synastria karttaa en saanut muuten tehtyä kuin niin että löysin vain "pääkohdat". Elikkäs laitan ne tähän englanniksi:
Sun in Seventh house
Sun conjunct Mercury
Sun conjunct Venus
Sun opposition Saturn
Sun opposition Ascendant
Moon in the Fourth House
Mercury Opposition Ascendant
Venus in Seventh house
Venus opposition Saturn
Jotain selityksiäkin niissä oli ja kuulosti melko lailla oikealle. Miten tulkitsisit nuo englanninkieliset jutut? Tää ei malta itse opiskella kaikkea, tahtoo jo tietää... Cheesy
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 08.06.2006 18:45:21 »

Hei, Tipsuli!

Missä teit synastria kartan?
Sieltä pitäisi kyllä kaikki näkyä...
www.astro.com 'issa on kartan lisäksi additional tables (adobe)ja sieltä löytyy tarkemmat tiedot kyllä... mutta laita mulle yv:nä datat, niin katson ja laitan tietoa tulemaan...  Wink
tallennettu

tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #4 : 09.06.2006 18:25:04 »

Laitoin sulle Emelia yv:nä ne tiedot. Yritin just siellä astro.com sivuilla tehdä sitä karttaa, mutta en tiedä miten en sitä karttaa just onnistunu saamaan näkyville.. Mää oon vähän ressukka tän koneen kanssa.  Cheesy Kiitos avusta Emelia!
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 09.06.2006 18:52:58 »

Juu!!

Sain kyllä viestisi ja ehdin just kurkata sekä karttaa, että taulukoita.. Ja vasta nyt hokasin, mikä mättää..  idiot2

Taulukoista ei tosiaan löydy IC:tä, vaan onkin katsottava  askendentti  aspect_opp  keskitaivas  Grin

 askendentti   aspect_opp  keskitaivas orbi on vain 4 astetta eli saman verran on myös  askendentti  aspect_con IC

Lisäksi huomasin että avioliittoon ja parisuhteeseen liitettävä Juno  juno on myös kartoillanne aika vinkeässä aspektissa puolin jos toisin...  Wink
Sinun  juno   aspect_opp hänen  keskitaivasaspect_con IC
Hänen  juno  aspect_con sinun  keskitaivasaspect_opp IC

Täältä ketjusta löytyy lisää Junosta
www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=5004.0

Tässä tiivistetysti ne asiat, joita kahden ihmisen kartoilta tulisi katsoa Nikulan mukaan;

Kahden kartan aspektien vertailu


Askendentin ja deskentin hallitsija

   7. Huone on ihmisen peilikuva, Sinä. Deskendentti ja sen merkki osoittaa millainen laatu on ihmiselle ja hänen minälleen kaikkein ilmeisin vastakohta. Herättää projektiot, saa etsimään minän toista puoliskoa. Myös Deskendentin hallitsijan sijainti kartalla tulee huomioida.
   Synastriaa varten kannattaa tutkia kuinka Askendentin ja Deskendentin hallitsijat suhtautuvat toisiinsa kartalla. Löytyykö aspekti, onko se pehmeä vai kova? Sen perusteella voi päätellä miten minä ja sinä ovat tekemisissä ja minne projektiot suuntautuvat.

Pääaspektit
AC:n ja DC:n hallitsijoiden konjunktio:    
Projektiot henkilökohtaisia, minäkohtaisia, itsellisiä, itsekkäitä.    Paljon riippuu onko huoneessa 7 muita taivaankappaleita. Jos se on täysi tilanne voi kääntyä vastakkaiseksi ja sinä ja sinä sekoittuvat.

AC:n ja DC:n hallitsijoiden neliö:
Minän ja sinän yhdistäminen työlästä. Jos neliön toinen osapuoli on Uranus, Neptunus tai Pluto on todennäköistä että ongelma on psyyken alueella, ei käytännössä.

AC:n ja DC:n hallitsijoiden oppositio :
Paljon riippuu mistä planeetoista on kyse, halu saavuttaa aito yhteys toiseen ihmiseen on vahva ja usein pakonomainen. Voi ilmentyä halua etsiä ja löytää sopivia ihmisiä projektioiden kohteeksi.
   
AC:n ja DC:n hallitsijoiden sekstiili tai trini:
Mahdollisuudet yhdistää minän puoliskot ovat hyvät.       Ihmissuhteiden luomisen helppous voi johtaa päinvastaiseen reaktioon ja haluun välttää sitoutuminen.   

Hallitsijan asema kumppanin kartalla


   Oman kartan lisäksi on tärkeää vastaava aseman kumppanin kartalla. Aina ei ole kyse edes aspekteista, vaan sijoitukset samaan merkkiin riittävät kertomaan että tietty samanlaatuisuus on olemassa ja tunnepitoista samaistumista voi tapahtua.

Mahdollisia yhdistelmiä
1. DC:n hallitsija sijaitsee 2. AC:n merkissä,
1. DC:n hallitsija sijaitsee 2. Aurinkomerkissä,
1. AC:n hallitsija sijaitsee 2. Venus -merkissä,
1. AC:n hallitsija sijaitsee 2. DC:n merkissä,
1. DC:n hallitsija sijaitsee hyvissä aspekteissa 2. Planeettoihin etenkin Kuuhun, Aurinkoon, Venukseen, Marsiin tai
1. DC:n hallitsija on 2. DC:n hallitsijan kanssa konjunktiossa tai samassa merkissä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2006 19:08:42 kirjoittanut Emelia » tallennettu

tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #6 : 09.06.2006 19:28:11 »

Kiitos taas! Tää alkaa jo vähän oppimaan noista yhtymistä ja oppositioista. Hassua tässä onkin, että ensimmäisiä asioita mista vakavasti alettiin puhua oli perhe. Kumpikin tahto parisuhteelta lapsia ja turvallista kotia. Tätä ennen meitä yhdisti työasiat. Hurmasin hänet varmaan sillä, että menin kertomaan  knuppel2 hänelle asioista, mitkä mättää. Ja siitä lähtien tultiin enemmän kun hyvin toimeen. Sellanen jännä molemminpuolinen arvostus. Nyt täytyy vielä palata noihin IC ja MC asioihin, kun oon jo unohtanu, mitä ne tarkottikaan...

Onnistuin myös tekemään sen synastriakartan siellä sivustoilla. Mutta vielä en ymmärrä, että mistä sää näät nuo mun  juno  aspect_opp hänen MC /  aspect_con IC ? Näkeekö ne siitä taulukosta vai kartasta? Vai kummankin omasta kartasta?
tallennettu
tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #7 : 09.06.2006 19:33:57 »

Ja kiitosta myöskin noista jälkimmäisistä vinkeistä. Täytyy kyllä lainata tuo nikulan kirja. Taas menee koko ilta koneella...  :Smiley
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 09.06.2006 19:36:13 »

Mutta vielä en ymmärrä, että mistä sää näät nuo mun  juno  aspect_opp hänen MC /  aspect_con IC ? Näkeekö ne siitä taulukosta vai kartasta? Vai kummankin omasta kartasta?

Ne löytyy synastria-kartan taulukon kolmannelta sivulta; Aspects between both, jossa on toisen tiedot horisontaalisti ja toisen tiedot vasemmassa reunassa huoneet mukaan lukien...
tallennettu

tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #9 : 09.06.2006 19:39:31 »

Mä en ollut löytänyt kun yhden sivun  uglystupid2, helpotti kummasti toi vinkkisi, kiitos taas... 
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 09.06.2006 19:43:10 »

Heh..  Grin

Kiva et voi olla avuksi.
Synastria on munkin mielestäni todella kiehtovaa.. Mutt harmi vaan ettei oo ketään kenen kans karttoja vertailis...  smitten  smitten
tallennettu

tipsuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #11 : 09.06.2006 20:09:17 »

Mutta tää neiti onkin sitä mieltä, että kyllä meille jokaiselle on olemassa se, josta niitä synastriakarttoja voi väännellä. Jos ei nyt, niin tulevaisuudessa kylläkin..  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: