Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tv-sarjoista ja elokuvista  (Luettu 3986 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« : 27.09.2010 13:06:02 »

Oletteko huomanneet, että kun jenkkiläissä sarjoissa tai elokuvissa jokin asia toistuu, nii yleensä se ko asia tulee tapahtumaan?

Esimerkkinä jokunen vuosi sitten alkoi sarjoissa ja elokuvissa pyörimään usein tummaihoinen presidentti. Sanoin jo silloin, että jenkkilään tulee musta pressa, kun tällee tämä teema toistuu. Ja miten kävi? Obamasta tuli pressa. On ollu jotain muitakin, mut en vaan muista mitä! Muistan vain, että niitä on ollu.

Nyt olen huomannu, että tieteeseen perustuvissa fiktiivisissä sarjoissa on esiintynyt meediot, tarotit, horoskoopit, kivet yms. Avataankko meidän ihmisten ahtaita ajatusmalleja taas tällä tavoin? Tekeekö sen joku tietty taho, vai tuleeko nämä kyseiset teemat ohjelmiin jostakin muualta? Johdatellaako ihmisiä niihin vai onko kaikki vaan sattumaa? Tässä vaan tulee mieleeni tämä vuosi 2012.  :Smiley

Onko kukaan muu huomannu tälläistä ja tuleeko kenelläkään ajatuksia? Kertokaa ihmeessä.  Smiley

Muoks: Vaihdoin tuon presidentin Osamasta Obamaksi... Pieni mutta merkittävä ero, eiks jeh? *A*
« Viimeksi muokattu: 27.09.2010 13:59:25 kirjoittanut *Aminthir* » tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #1 : 27.09.2010 13:21:04 »

Voisiko ihan vaan olla sellainen, että kun jenkkiläiset tunnetusti ovat yksinkertaista porukkaa  Wink, no ei vaan ihan muutenkin, että kun jotain asiaa ihmisille tarpeeksi paljon näytetään televisiossa, se alkaa tuntua tutulta, ja näin ollen esimerkiksi mustan presidentin äänestäminen ei ole enää niin suuri kynnys kun se on jo tvn avulla alitajuntaan asetettu? TVhän on valtavan suuri mahdollisuus myös ohjata ihmisjoukkoja, esimerkiksi propagandalla.
tallennettu
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #2 : 27.09.2010 13:26:59 »

Nimeomaan Ave^^, sitä vähän ajoinkin takaa. Eli siis tehdäänkö meille nyt tutuksi näitä asioita joista kirjoitin ja miltä taholta se tulisi?

Oon vähä myös taipuvainen uskomaan salaliittoihin, ja siksi uskon, että tämä Obama haluttiin presidentiksi ja sen asian pohjustelu alkoi jo vuosia ennen vaaleja.
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #3 : 27.09.2010 13:30:58 »

Tämä juttu oli muistaakseni jossain psykologian kirjassa.. Kerran kesken suositun TV-ohjelman näytettiin hyvin lyhyen aikaa (niin etteivät silmät sitä tajunneet mut aivot kyllä) kuvaa houkuttelevasta ruoka-annoksesta. Jälkeenpäin selvisi, että suurin osa ihmisistä meni heti jääkaapille hakemaan ruokaa (ilman että tajusivat että mikä heille sen ruokahalun herätti) Grin

Tätä minä kutsuisin manipulaatioksi coolsmiley

Joo tuota on tehty. Muistaaksein Suomessa ko mainostus on kiellettyä, mut eihän sitä voi koskaa tietää. Joten jos tulee hirveä halu yht'äkkiä vaikkapa suklaaseen, nii voi miettiä, et onkohan telkkarissa vilahtanu tuhannesosa sekunnin kuvia suklaavuorista ja -putouksista.  Grin
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #4 : 29.09.2010 11:14:04 »


Muoks: Vaihdoin tuon presidentin Osamasta Obamaksi... Pieni mutta merkittävä ero, eiks jeh? *A*

Huomasin tän vasta nyt ja repesin aivan totaallisesti!!!  2funny Ihan pieni kirjotus/ajatushäriö taas mulla ollu kirjoitus hetkellä. VOI ZIISUS!!!  2funny Kiitos *Aminthir* kun kävit korjaamassa mun mokan, etten ihan menetä foorumikasvojani.  Grin
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: