Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Muutamaa tulkinta-apua kaipaan  (Luettu 4923 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 09.08.2006 08:10:26 »

Viime öinen uneni avautui minulle sanomaltaan melkein kokonaan. Muutama kohta jäi kuitenkin mietityttämään, mikä on niiden sanoma unen kokonaisuudessa. Kirjoitan uneni tähän ylös kokonaan (tulee varmaan aika pitkä!) ja tummennan selitystä kaipaavat kohdat. Loppuun laitan vielä oman tulkintani unesta, voitte sen pohjalta katsella, mitä avautumattomat kohdat voisivat tarkoittaa.
Koen, että minun olisi tärkeää selvittää tämä.

Tarkoitukseni oli mennä junalla kotiin, mutta juna-aikataulut oli kiinnitetty tavarajunan seinään ja juna lähti ennen kuin ehdin nähdä niitä. Lähdin kävelemään lumista mäkeä ylös, puolet minuudesta säilyi minuna, toinen puoli muuttui fiktiiviseksi Dante-hahmoksi, joka itse on puoliksi demoni, puoliksi ihminen. Näytin Dantelta, mieleni pysyi selkeänä ja tein itse unen päätökset, mutta välillä unen edetessä meitä oli ikään kuin 2 sielua samassa ruumiissa, kun Dante-puoli otti vallan. Sanotaan tuota kokonaisuutta vaikka Dante-Minuudeksi. Näin tapahtumat koko ajan omasta persoonastani, omin silmin katsottuna.

Dante-Minuus siis käveli mäkeä, kun vastaan tuli motoristi. Dante-Minuus iski pyöräilijältä kypärän päästä ja mies kaatui ajautuen kauemmas. Sama kohtaus alkoi uudestaan, tosin tällä kertaa motoristi käveli ilman pyöräänsä Dante-Minuutta kohti. Dante-Minuus iski miehen jalallaan maahan, tarttui tätä rinnuksista ja sanoi "Anna rahaa". Motoristi virnuili, jolloin DM kiskaisi hänet naama edellä maahan ja veti perässään kaatuneen pyörän luo, jossa hän heitti miehen pyörän päälle ja kaivoi tämän taskusta kukkaron. Kukkarossa oli paljon rahaa, kymmeniätuhansia euroja. DM nappasi melkein kaikki setelit, heitti motoristille satasen, 2 parikymmpistä ja kympin ja tuumasi nokkavasti, että "tuossa on sinulle vähän bensarahaa".

Seuraavaksi Dante-Minuus siirtyi motoristin kodin ulkopuolelle. Talo oli suuri, kaksikerroksinen, vanha puutalo, jossa oli kymmeniä huoneita ja oikein värikäs sisustus. Seinät oli maalattu voimakkaalla punaisella. Oli yö. Dante-Minuus kiipeili motoristin huoneen ikkunalaudalla ja muistan Dante-Minuuden menneen ikkunoista sisään ja ulos monta kertaa, joka kerta rikkoen ikkunalasin. Tiesin, että Dantella on demoniset voimat, mutten osannut ottaa sitä puolta käyttööni kunnolla, vaan miehen kiusaaminen oli aika haparoivaa. Lopulta motoristi sekosi täysin ja Dante-Minuus hyppäsi ulos ikkunasta. Jossain vaiheessa oman tietoísuuteni ulkopuolella Dante-Minuus oli ehtinyt upottaa perheen saksanpaimenkoiran talon reunassa olevaan lumihankeen kainaloita myöten, jotta koira olisi hiljaa eikä paljastaisi liikkeitä(mme). Koiralla oli todella ihmismäiset kasvot.

DM hiippaili talon etupuolelle, jossa huomasi(mme) 1900-luvun alkupuolen sotilasuniformuun pukeutuneen poliisin, joka seisoi lumikinoksen päällä ja kurkki sisään talon ikkunasta. Katolla hänen vieressään makasi tyttökissa. Dante-Minuus halusi päästä sisälle, mutta niin ettei poliisi huomaisi mitään. Kissa hyppäsi maahan ja DM tökki kepillä lumihankeen kissantassun jälkiä samalla, kun käveli kohti talon pääovia. Takaa ilmestyi harhakuvapariskunta, jotain demoniystäviä. He olivat naamioituneet vanhaksi mummoksi ja papaksi, jotka pitivät käsissään paperinpalaa ja lauloivat ääneen siinä olevaa tekstiä. Poliisi huomasi heidät ja jutellessaan parin kanssa DM pääsi livahtamaan sisään lukitsemattomasta ovesta.

Sisällä talossa oli valoisaa ja lämmintä, paljon huonekaluja ja voimakkaat värit, joista punaisen seinän lisäksi muita värejä olivat oranssi ja keltainen. Lähellä tupaa pienessä syvennyshuoneessa takan edessä istui vanha mies. Dante-Minuus meni ja kumartui miehen puoleen ja sanoi "shhh" asettaen sormensa suunsa eteen. Vanha mies ei sanonut mitään, mutta kaatoi jollekin puiselle "pöydälle" tai "penkille" appelsiinimehunsa pikkulasista. Dante-Minuus kastui siitä vähän. Mykkä mies yritti ajaa Dante-Minuutta pois talosta tuolla tavalla, kun ei vanhuuttaan pystynyt muuten liikkumaan.

Jatkoin/mme matkaa ja punaisen käytävän toisessa päässä oli seonneen motoristin huone. Ovessa oli hyttysverkkoikkuna, josta motoristi ehti nähdä Dante-Minuuden ennen kuin se piiloutui tolpan taakse. Dante-Minuus hyppäsi laipioon (eli huoneen sisäkattoon ,D) ja jäi sinne roikkumaan kuin Hämähäkkimies käsiensä ja jalkojensa varassa. Kaukaa kuulin motoristin miehen huudon ja demonin mylvintää. Dante-puoli Dante-Minuudesta oli mennyt tappamaan/syömään/jotain vastaavaa motoristin. Jalkani lipsuivat laipion pinnassa ja ajattelin, että täytyy sinnitellä, Dantella on vaikka mitä voimia, kyllä minä pysyn tässä.

Kun ääni lakkasi pudottauduin lattialle. Vastaani tuli ulkona nähty poliisi, joka huusi minulle jotain vihaisena ja kauhistuneena (Tyyliin "SINÄ!") Dante-puoli alkoi nousta hallitsevaksi Dante-Minuudesta. "Katsos tätä", DM sanoi ja nappasi taskustaan mustan huivin, jonka reunat oli kirjattu punaisella ja keskellä liinaa oli demonien symboleita myöskin punaisella kirjailulla. Huoneeseen oli ilmestynyt jostain orava, jonka päälle DM heitti huivin. Se kietoutui oravan ympärille, imaisi tämän sisäänsä ja laskeutui sen jälkeen maahan. Symbolit huivissa olivat muuttuneet tämän manauksen jälkeen (aina kun sillä manasi, symbolit muuttuivat).

Seuraavaksi DM manasi penkillä nukkuvan vanhan miehen (sama joka joi appelsiinimehua) hereille zombiksi ja käski tämän hyökätä poliisin kimppuun. Poliisin hän manasi homoseksuaaliksi(!). Manatessa suolsin suustani espanjankielistä tekstiä, jota en ymmärtänyt (koska Dante-puoli manasi se minun äänelläni, samalla kun AthaMaarit-Minuus asusteli Danten vartalossa).

Viimeisenä temppuna manasin itseni pois paikalta. Palasin jälleen lumiselle rautatieasemalle, josta olin lähtenyt. Dante-Minuus tuhahti jotain halveksittavaa talossa olleille asukkailla ja poliisille. Sitten muistin, että minun pitäisi palata sinne, minne kuulun (ja Danten palata omaan paikkaansa).
Tämän jälkeen heräsin.

Kiitos, että jaksoit lukea tänne asti! ^______^

Oma tulkinta
Olin eilen kamalan vihainen ja surullinen kohta jo 6kk sitten tulleesta erosta poikaystävän kanssa. Oinaspuoleni minusta pääsee välillä valloille ja se haluiaisi satuttaa ja tehdä pahaa kaikille (Dante-demonipuoli minussa). Oinaan periaatteitahan on: Jos minä en ole onnellinen, silloin kukaan muukaan ei ole onnellinen - kaikkein vähiten minua loukannut henkilö!
Talo, koska se on vieras, kuvastaa ilmeisesti exäni Minuutta. Menen sinne puolidemonina tuhoamaan kaikki, jotka kuuluvat tämän miehen Minuuteen. Itseeni viittaa talossa ainakin monen sokkeloiset huoneet ja punainen väri: rakkauden ja vihan symboli.
Koira on kumppanuuden ja ystävyyden symboli. Se on haudattu hiljaiseksi pois tieltäni, ettei se voisi pysäyttää riehumistani.

Mutta:
Mitä tarkoittavat nuo tummennetut seikat:
- kissa katolla
- motoristi ja rahan ryöstö
- junalaiturit ja se, etten ehdi nähdä aikatauluja (en siis pääse pois, vaikka haluaisin).
- poliisi 1900-luvun sotilasasussa
- minua auttamaan tullut aavepari
- lumi (kun koirakin on upotettu sinne ja hakkaan kepillä kissan jälkiä lumeen)
- lukitsematon ovi
- vanha mies takan ääressä
- huivi, jossa erilaisia symboleita
- minulle vieras kieli.
- oranssi ja keltainen sisustusväri
- yö
- rikkoontuvat ikkunat.
- orava

Kiitän paljon! Kaikenlaiset ajatukset tästä ovat tervetulleita!

tallennettu
IN
Vieras
« Vastaus #1 : 09.08.2006 14:18:18 »

Oh hoh, olipa erikoinen uni! Oli melkein vaikeuksia pysyä tarinan juonessa kiinni, vaikka ihan selkeä "kertomus" se varmaan unennäkijälle itselleen oli  Cheesy
Muakin jää joskus vaivaamaan, jos nään jonkun selkeän unen, enkä hiffaa mitä kaikki yksityiskohdat meinaa. Tulkinnassa en varmaan paljoa pysty auttamaan, mutta tässä muutamia vinkkejä, mitä tietyt teemat saattaisivat unessasi merkitä (Lähde: Dee, Nerys; Unennäkijän käsikirja. Unien tulkinnan ja ymmärtämisen opas. 1999. WSOY).

- kissa katolla
Kissa: Edustaa joko jotain unennäkijän tuntemaa, poikkeavia sielunkykyjä omaavaa henkilöä, tai unennäkijän omaa intuitiivista tai paranormaalia puolta. Musta kissa on joko hyvä tai huono merkki.

- motoristi ja rahan ryöstö
Moottoripyörä: Elämään tulee runsaasti lisää vauhtia.
Raha: Arvokkaita asioita, mutta ei pankissa olevaa rahaa eikä taloudellisia etuja. Jos löydät tai saat rahaa, tulet saamaan palkinnon aiemmista teoistasi.

- junalaiturit ja se, etten ehdi nähdä aikatauluja (en siis pääse pois, vaikka haluaisin).
Juna: Edustaa matkaa elämän halki.

- poliisi 1900-luvun sotilasasussa
Poliisi: Merkitsee virkavaltaa, lakia ja järjestystä. Unessa vallitsevista olosuhteista voi päätellä, koskevatko ne unennäkijän ympäristöä vai omaa sisintä.

- minua auttamaan tullut aavepari
Aave: Jos näet aaveen seisovan vuoteesi vieressä, kyseessä on vainajan vierailu. Unen näkijän aineeton puoli.

- lumi (kun koirakin on upotettu sinne ja hakkaan kepillä kissan jälkiä lumeen)
Lumi: Tunteettomuutta, vaisuutta, kylmyyttä. Reipasta ulkoilmaelämää, terveyttä.

- lukitsematon ovi
Ovi: Ovi on ennenkaikkea mahdollisuuden symboli. Jos se on auki, pidä huolta ettet menetä loistavaa tilaisuutta.

- vanha mies takan ääressä
Takka: Koti. Lämpimien tunteiden tyyssija.

- huivi, jossa erilaisia symboleita?
- minulle vieras kieli?

- oranssi ja keltainen sisustusväri
Oranssi: Intuitiivista ajattelua ja myös iloisuutta. Pinnallisia pikkuseikkoja. Keltainen: Inspiraatiota ja innostusta. Pelkuruutta.

- yö
Yö: Jos unennäkijä on unessa tietoinen pimeydestä, se osoittaa hänen olevan "pimeydessä", joten hänen olisi yritettävä saada vähän valaistusta häntä vaivaavaan asiaan.

Toivottavasti pääset näillä eteenpäin  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 10.08.2006 07:45:37 »

Kiitos paljon!

Yritin selittää unen niin loogisesti kuin pystyin, vaikka olihan se minulle itsellenikin aika erikoinen Cheesy Yritä siinä sitten pähkäillä aamulla itsellesi, että olet unen aikana oma itsesi, mutta kuitenkin toisen ruumiissa  ja tietoisuudessa, vaikka liikutatkin sitä vierasta kroppaa kuten omaasi - olet Hän, muttet kuitenkaan ole Cheesy

Noilla pääsen alkuun, kiitoksia paljon vielä! ^_____^
Tutkiskelen miten ne vaikuttavat tuohon kokonaisuuteen ja kuuntelen, mitä intuitio sanoo.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #3 : 10.08.2006 08:15:04 »

Minusta exäni saa olla onnellinen, en vain välitä hänestä enää. Syydän universaalia huomiota muualle, vaikka kaikkeuden toiseen laitaan tai sitten ihan lähelle. Eikä hänkään voi olla koko ajan onnellinen, hänellähän on samat viat kuin suhteessa, hukuttaa vain asioita töihin. Mutta tarpeeksi draamattista olisi jos emme koskaan yritä ystävyyttä enää, silloinhan hän on tosi "tuhoon tuomittu", itsekäs jne. Sitäpaitsi olen itse saanut matkustaa paljon häntä enemmän, mikä saattaisi aiheuttaa hänelle kateutta.

Itse sen sijaan näen koko ajan unia, joissa yritän jotain jonkun kanssa, mutta mikään ei onnistu, eli siis, ei vieläkään aika uudelle ihmiselle. Viimekin yönä oli jotain epäonnen makua suussa. Tai sitten tapahtuu outoja juttuja kuten se työporukan tulo kotiini. Odottelen vähän syvällisempiä unia, jotka liittyisivät elämäntehtävään, kun kuitenkin unessa lentelen eri paikoissa. Pitäisi muistaa paremmin. Rakkautta ja seikkailuja eri tasoilla!

junalaiturit ja se, etten ehdi nähdä aikatauluja

*Et näe aikatauluja uudelle ihmiselle tai tehtävälle?

vanha mies takan ääressä

*Viisautta tulimerkkiseltä vanhemmalta ihmiseltä?

1900-luvun alkupuolen sotilasuniformuun pukeutuneen poliisin

*Tarve saada kuria edes ulkopuolelta, jos sisäinen maailma on kaaoksessa?

Muuten minäkin pelkäsin ja kävin kovasti pimeyttä läpi suhteen lopussa. Nyt tiedän että syystä tai toisesta juuri tämä ihminen ei aio käydä mystistä matkaa "loppuun asti" kanssani. Luovutin ajoissa, jolloin ei seuraa noin rankat unetkaan. Meidänhän piti koko ajan lähteä matkalle selvittämään (hänen ehdotuksensa eräästä paikasta, joka sitten lopulta liittyikin hänen ex vaimoonsa eikä minuun), mitä olemme toisillemme, mikä on tämän sielunyhteyden/ tuttavuuden merkitys. Kävin joku aika sitten katkomassa moiset ajatukset, koska olen ollut se osapuoli joka on pohtinut kaikenlaisia jumalyhteyksiä, mutten pelaa enää sen kanssa joka pelkää. Olisihan siinä voinut ajatella että hän ja kaikki hänen läheisensä ovat yhtä ja samaa kaksoisliekkiä, joka on jakaantunut kahteentoista, mutta jos asian tutkiminen on niin vastentahtoista hänelle, niin ei sitten (nimittäin hän alkoi sanoa että hän EI ole jakaantunut useampaan liekkinsä kanssa, eikä tunne kanssani mitään yhteyttä, ja sitten taas oltiin syvällistä - niin, minä ja kaukosuhde, ja sitten taas torjutaan, yksinkertaisesti; riittää!).

Vapauta hänet itsestäsi, katko sidokset. Minun ei tarvitse tuhota exääni, hän voi itse tuhota käytöksellään ystävyytensä, suhteensa, polttaa siltoja, tms jne. Keskity vaikka ajatukseen omasta kaksoisliekistäsi ja jostain tulevasta hyvästä kokemuksesta. Tiedätkö jo sinun ja exäsi välisen suhteen merkityksen ja karman? Olet koko ajan sanonut että olit jonkun kanssa niin kauan kuin piti. Miksi olet  niin sisäisesti vihainen? Mitä syvällisempi suhde, sitä rankempia juttuja on läpikäytävä JOKO suhteessa tai sen loppuessa!

Jotain muuta on meille luvassa AthaMaarit.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2006 08:40:32 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: