Olen jättänyt "kertaheitolla" ruokavaliostani kaiken lihan pois, (myös kanan ja kalan). Maitotuotteita, juustoja ja kananmunia käytän kyllä edelleen. Nyt olen ollut tällä ruokavaliolla, lakto-ovo-vegetaristina noin kuukauden. Kaikki on mennyt muuten ihan hyvin, mutta nyt minulla on ainakin neljän päivän ajan ollut vatsa aika sekaisin, toisin sanoen ripuloin. Ripulointi ei ole jatkuvaa, mutta vähintään pari kertaa päivässä joudun käymään (yleensä ruokailun jälkeen) ja uloste on melko vetistä. Minulla on aina vatsa toiminut ihan hyvin, koska minulla on hyvä, suht vilkaskin aineenvaihdunta. Mutta ei tämä kyllä normaalia ole, että tuollaista ripulointia.
Tietääkö kukaan, että mahtaakohan tämä ripulointi johtua tästä ruokavaliomuutoksestani? Onko tämä nyt jotain elimistön totutteluvaihetta ja vain ohimenevää, vai mistähän mahtaa olla kyse? Onko kasvissyöjillä normaalistikin yleensä löysempi uloste, johtuen erittäin kuitupitoisesta ruokavaliosta? Protestoiko elimistöni kenties tällaista yhtäkkistä muutosta vastaan, vai voiko tämä olla jotain elimistön lopullista puhdistautumista lihasta?
Olipas paljon kysymyksiä ja hyvin "likainen" pulma.
Älkää antako sen häiritä. Toivottavasti joku osaisi auttaa... Niin ja tiedoksi vielä, että kaikenmoisten puutosten ehkäisemiseksi syön varalta päivittäin monivitamiinipillerin. Vaikkei niitä puutoksia kyllä pitäisi helposti tulla, sillä syönhän kuitenkin edelleen maitotuotteita, sekä kananmunia...