Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miltä energia ja sen eri muodot tuntuu?  (Luettu 32188 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lake
Vieras
« Vastaus #15 : 27.01.2006 12:29:06 »

Negatiiviset energiat yleensä jähmettävät ja lukitsevat, painostavat. Jankkaavat.

Monien palstalaisten mukaanhan negatiivisia energioita ei ole.
Joka puolelta tulee vain "rakkauden energioita".
+- -ajattelu on suorastaan kiellettyä. Energioita ei saisi edes luokitella.
Kaikki New Agen energiat ovat "ilman muuta" hyviä energioita.

Miksi kuitenkin elämänvoimaa imevistä energioista on havaintoja ja kokemuksia?

t. energiaskeptikko
« Viimeksi muokattu: 27.01.2006 12:37:59 kirjoittanut Lake » tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #16 : 27.01.2006 16:27:33 »

Kyllä vaikka kuinka yrittäisi kääntää kaikki kohtaamansa negatiiviset energiat "hyviksi" niin siitä huolimatta niitä on olemassa. Eri asia sitten miten siihen suhtautuu...

Mielestäni Lumor, en muista missä aiheessa, kirjoitti viestissään hyvin siitä kuinka tämä negatiivinen ja positiivinen ovat kuin yö ja päivä. Molempia tarvitaan ihan yhtälailla.

Meidän elimistömme on suunniteltu sillä tavalla, että tarvitsemme myös tietyn määrän unta jaksaaksemme ja saadaksemme unta pitää olla pimeää. Toisaalta sitten jatkuva pimeys ei olisi sekään luonnollinen tila. Aivan samalla lailla meidän mielemme ja auramme on suunniteltu sillä tavalla, että kohtaamme sekä negatiivisia että positiivisia energioita. Niin kauan kuin olemme maallisessa kehossa ja mielessämme sellainen tila, jossa kaikki energia on puhdasta rakkautta on luonnoton. Näin minä asiasta ajattelen, tätä kautta pystyn käsittämään sen negatiivisenkin, jota väistämättä myös kohtaan.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #17 : 27.01.2006 16:55:26 »

Rakkaus ja sen tuomaa rauhaa en koe luonnottomana olotilana, lähinnä saavutettavissa oleva rauha ja tasapaino  Smiley

Itse olen kokenut tuon asian niin, että tiedostaa tuon kaksinapaisuuden ja sen ilmentämät energiat, mutta ei tavallaan anna niiden vaikuttaa (ei lähde niiden mukaan), vaan on siinä välitilassa jossa sijaitsee tietynasteinen rauha jossa rakkaus läsnä, rauhallisuus, ei euforista "hallelujaa" energiatila, koska sekin on yksi ääripää.

Toki noilla energioilla on monia voimakkuusasteita ja taajuuksia  :Smiley
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #18 : 27.01.2006 17:10:01 »

Hopeatähti, tajusin itsekin kun luin viestini uudelleen, että tuon voisi tosiaan tulkita sillä tavalla, että rauhan ja rakkauden tila olisi mielestäni luonnoton. Ei tietenkään näin. Tuota en ollenkaan tarkoittanut. Vaan tosiaan sitä, että kun tämän elämän polaarisuuden hyväksyy niin elo sujuu rauhallisemmin.  Smiley
tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #19 : 30.01.2006 11:52:38 »

Minulla ei ole energiakokemuksia, paitsi päälaessa jossa se on pientä kutinaa ja sitten käsissä, jossa keskisormessa tuntuu sellainen vastus kun käsiä heiluttaa, sellainen paine ikäänkuin, kun tekee liikkeitä jossa on paljon energiaa.

LISÄKYSYMYS, jos sallinet? Olen aina ollut todella huono häviäjä mutta myös "huono" voittaja, jonka vuoksi en haluaisi pelata mitään kaksinpeliä missä asetutaan vastakkain. Kaikki tietää huonon häviäjän tunnusmerkit, mutta huonon voittajan tunnusmerkit on esim tällaiset: Viime viikonloppuna pelasimme shakkia, joka on kuninkaallisin kaksinpeli, jonka sitten voitin pitkän väännön jälkeen. Samantien kun tein viimeisen siirron, joka paikka alkoi tärisemään jalkoja ja silmäluomia myöten ja olo oli tosi huono. Jokapaikka meni ikäänkuin maitohapoille. Kokemuksieni mukaan tuossa tilanteessa moni ihminen iloitsee ja huutaa ja ehkä vähän pottuilee. Tuollaista "rushia" minulle ei ole tullutkaan. Onkohan jollain energialla tekemistä tämän kanssa, osaisiko joku valaista?
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 30.01.2006 15:24:21 »

1 Kämmenet"kihelmöivät",pistelyä ja molemmista lähtee ikäänkuin tuuli.
   Käsien väliin muodostuu"pallo",vastus jonka mukaan kädet erkaantuvat toisistaan.Lähtevän energian mukaan tuo pallo hyvinkin suuri.
2 Korkeammalta tulevana pyörteisenä viileänä virtauksena päälaella,"paineen"tuntuna.
3 Tuuli lähtee jalkapohjista,keskeltä.Tunneasiat koen voimaikkaina pistelyinä reisien alueella,joskus kipuinakin.
4 Pumpulinomainen tunne,koko kehon ihana keveys.
5 Sama kuin kohdassa 5,lisänä joko viileä(korkeampi)energia,tai miellyttävän lämmin.
6 Hoitotilanteissa reagoin toisen kipupaikkoihin tuntemalla kivun itsessäni samoilla kohdin.Kipukohdat alkavat lämmetä energian virratessa.Kontaktihoidoissa kädet menevät"itsestään"hoidettavalle alueelle.
Muissa tilanteissa tunnen ahdistusta,enkä viihdy tiloissa,joissa koen näin.Pakko päästä pois.
"Paha"energia on hyytävän lamauttavan kylmää,jota onnekseni en ole kokenut kuin kerran.Siihenkin löytyi syy.
7 Usemmiten,kunhan vaan kiinnitän siihen huomiota.Aina en ja kärsin turhaan pahoista oloista.
8 Taisinkin jo vastata kohdassa 6.Minulle nousee myös kivun aiheuttajasta mielikuvia,vaikea selittää.
tallennettu

Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 30.01.2006 15:48:37 »

jamO Smiley

Olen kokenut tuon kuvaamasi tunteen,ennen useinkin.Mulla meni täysin hallitsemattomaksi.En saanut tahdonvaraisesti loppumaan. Cry

En sinun kohdallasi tiedä mistä oli kysymys,mutta omalla kohdalla silloinen huono itsetunto+liiallinen toisten huomioon ottaminen.Ei ollut lupa iloita,jos vaikka toiselle tulee paha mieli tyyliin...
Vanhan ajan kasvatustyyliä,josta mallista kovan työn kanssa olen opetellut irti pääsemään. Wink
tallennettu

jam0
Vieras
« Vastaus #22 : 31.01.2006 12:53:17 »

jamO Smiley

Olen kokenut tuon kuvaamasi tunteen,ennen useinkin.Mulla meni täysin hallitsemattomaksi.En saanut tahdonvaraisesti loppumaan. Cry

En sinun kohdallasi tiedä mistä oli kysymys,mutta omalla kohdalla silloinen huono itsetunto+liiallinen toisten huomioon ottaminen.Ei ollut lupa iloita,jos vaikka toiselle tulee paha mieli tyyliin...
Vanhan ajan kasvatustyyliä,josta mallista kovan työn kanssa olen opetellut irti pääsemään. Wink
Niin juuri tuosta täytyy olla kysymys. Toiselle tulee paha mieli, tuo on jotain myötätuntoa potenssiin kaks.
tallennettu
Inke_1
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #23 : 31.01.2006 13:10:38 »

1. Tuntiessasi energian virtaavan käsissäsi, tai niiden lävitse, miltä se tuntuu?
2. Tuntiessasi energian virtaavan päälaessasi tai sen yläpuolella, miltä se tuntuu?
3. Tuntiessasi energian virtaavan jaloissasi, miltä se tuntuu?
4. Tuntiessasi energian ympäröivän sinut kokonaan, miltä se tuntuu?
5. Kuinka tunnet "hyvän energian"?
6. Kuinka tunnet "huonon/pahan energian"?
7. Osaatko vaikuttaa omien energioittesi koostumukseen / resonaatioon?
8. Jos tunnet toisessa olevan energia-aukon / vaivan, miltä se tuntuu? Miten sen tunnet?

1. Käsissäni energia tuntuu lämpönä ja turpoamisen tunteena. Sormenpäihin tulee jännät oienet nystyrät joka voi selvästi havaita. Myös kosteuden tunne liittyy käsissäni, vaikka ne eivät ole kosteat.

2. Pääläellä energia tuntuu kuin hiustupsukasta nostettaisin ylös. Otsan alueella on jännä pyörivä tunne ja korvankärkeni reagoivat vähän kuin polttavalla tuntemuksella. Välillä korvakäytäväni ovat kuin ne kääntyisivät *rullalle* , en osaa kuvata sitä muulla sanalla.

3. Jaloissa energia tuntuu nousevan viileänä ilmavirtana spiraalimaisesti ylöspäin ja silloin ilma tuntuu liikkuvan kehoni ulkopuolella.

4. Vaikea yksilöidä tunne on kuin olisin kääritty vaaleanpunaiseen pumpuliin on yhtä aikaa viileä, lämmin, raikas ja raukea kevyt leijaileva olo.

5. Iloinen hilpeähkö olo, muuten sama kuin edellisessä.

6. En vahvista kokemusta kommentoimalla sitä.

7. En oikein pysty säätelemään sitä itsenäisesti, jos tuntuu pahalta niin *teen jotain*

8. Tunnen sen omassa kehossani, samoin kuin toisten sairaudet.
tallennettu
jasnaja
Satunnainen astroilija
*

Nunnat ja minä, mustaa ja valkoista...

Profiili
« Vastaus #24 : 31.01.2006 19:15:27 »

Mielenkiintoinen kooste hyviä kysymyksiä  Smiley

Jos sopii, niin vastaan kohta kohdalta omakohtaisia kokemuksiani tulkaten, aika vaikeaa oikeastaan, mutta kokeillaanpa   Cheesy

1. Tuntiessasi energian virtaavan käsissäsi, tai niiden lävitse, miltä se tuntuu?

Tässä kohden miellän kämmenpuolella lämpöä, joka voi syntyä ihmisen tai tilan, vaikkapa huoneen energioista. Joskus lievää vapinaakin, kun osuu johonkin hyvin voimakkaaseen virtauskohteeseen lähelle.

2. Tuntiessasi energian virtaavan päälaessasi tai sen yläpuolella, miltä se tuntuu?

Tunnen hiuspohjassa kihelmöintiä ja ikäänkuin, nyt ette naura, pään sisäpuolella kierteistä liikettä  :Smiley

3. Tuntiessasi energian virtaavan jaloissasi, miltä se tuntuu?

Jaloillani reagoin aika heikosti, lähinnä ulkosalla, mutta se on jollain lailla puuduttavaa, raskaat jalat yhtäkkiä, hmm, juu.

4. Tuntiessasi energian ympäröivän sinut kokonaan, miltä se tuntuu?

Tunnen olevani hellivässä kuplassa kuin kelluisi valossa, mutta pari kertaa olen kokenut toisen henkilön energian sulkevan minut sisäänsä, hyvin epämiellyttävä ja lamauttava tunne.

5. Kuinka tunnet "hyvän energian"?

Tjaah, hyvä energia kai tuntuu lähinnä luontevalta, ei niin erikoiselta, luonnollista, se on se sana jota haen.

6. Kuinka tunnet "huonon/pahan energian"?

Paha tai itseensä imevä energia on todellakin äärettömän karmaiseva kokemus, jotkut ihmiset ovat mielestäni energiavarkaita suorastaan, joten välttelen heidän kaltaisten seuraa.

7. Osaatko vaikuttaa omien energioittesi koostumukseen / resonaatioon?

Minä taidan jonkin verran pystyä ilmaisemaan ja vahvistamaan tai heikentämään energiakenttääni tahdonalaisesti. Kerran kokeilin täydellä baaritiskillä toimiiko se, ja ikävä kyllä toimii. Olin normaalienergiallani, kaikki ihmiset ihan tiukasti kiinni minussa (vieresssä olevat), nostin tietoisesti keskittymällä energiatasoani ja kohta oli molemmin puolin minua metrin levyiset tyhjät alueet.

8. Jos tunnet toisessa olevan energia-aukon / vaivan, miltä se tuntuu? Miten sen tunnet?

Näitä kokemuksia on joitakuita, lähinnä näen sumuisesti tummahkon kohdan ihmisen kehossa, kohdassa jossa on jotain häikkää, ja olen joskus kauniisti pyytämällä suoraan kirkkaudesta puhdasta energiaa ko. henkilölle ja saanutkin kauttani elvyttävää virtausta joka on lievittänyt kipua yön yli, jotta ko. henkilö on päässyt aamulla lääkäriin. (En usko itseäni parantajaksi, mutta helpotusta kenties voin suoda jossain määrin, jotta lähimmäinen pääsee vähemmällä).

Eli näinpä nämä minun tuntemukseni kirjattuina, kiitän kysymyksien laatijaa.

smitten
tallennettu

Valkoinen Spektrinen Maailmojen Sillanrakentaja

Leijona
Nouseva Vaaka
Pluto Leijonassa
Kuu Härässä
Venus Neitsyessä
Mars Jousimiehessä

Puuhevonen

~ Se
   suunnaton hiljaisuus on läsnä. ~
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 03.02.2006 23:58:21 »

Jasnana
Sinulla on ihan oikeet tunteet, ainakin mina tunnen samoin, terkkuja Diamond
tallennettu
jasnaja
Satunnainen astroilija
*

Nunnat ja minä, mustaa ja valkoista...

Profiili
« Vastaus #26 : 04.02.2006 16:14:35 »

diamond

Niin, energioiden tunteminen ja aistiminen on hyvin yksilöllistä, mutta uskon jokaisella olevan siihen luontainen kyky, jollain tasolla.

Mainioita energioita Sinulle

:Smiley
tallennettu

Valkoinen Spektrinen Maailmojen Sillanrakentaja

Leijona
Nouseva Vaaka
Pluto Leijonassa
Kuu Härässä
Venus Neitsyessä
Mars Jousimiehessä

Puuhevonen

~ Se
   suunnaton hiljaisuus on läsnä. ~
Lari
Vieras
« Vastaus #27 : 27.06.2006 18:02:44 »

Jiihaa. Nytkun vihdoin tajuaa energiasta jotain, niin alkaa pikkuhiljaa sekin ilmeisesti virrata.

Nimittäin eilen nukkumaan mentäessä otsaa taas kihelmöi. Sitten myös päälakea.

Lopulta jotain hieman hienompaa kuin pelkkä kihelmöinti. Tuntui kun koko pääläki olisi ollut muuttaman minuutin auki ja virtausta oli johonkin suuntaan.

Vaudeé !! Cheesy
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #28 : 27.06.2006 19:49:32 »

Hienoa, Lari,sillä eilen juuri tulikin "aidot" energiat myös maskuliineille!  Wink smitten
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #29 : 27.06.2006 19:56:10 »

Olihan se hienoa ja uutta.

Mitä sitten teemme kun energiat virtaavat?
Mihin sitä energiaa käytetään?
+ muita kysymyksiä?

Vapaasti saa vastailla tai neuvoa jonkun hyvän linkin

smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: