Tuolla toisessa topicissa: "Mikä eläin olet?" kävin esittelemässä sisäisen hirveni.
Siis aivan pienestä lapsesta asti olen tuntenut hyvin syvää yhteenkuuluvaisuutta hirvien kanssa. Ja aistin hirven läsnäolon ollessani metsässä. Tiedän sanoa, jopa missä suunnassa ne oleskelevat. Jos tuuli käy hirvistä minua kohden pääsen todella lähelle, ennenkuin ne vaihtavat paikkaa.
On käynyt niinkin, että istuin kannonnokkaan hirvien makuuksen lähelle, noin viiden metrin päähän. Ne eivät lähteneet minnekkään. Minä istuin siinä varmaan tunnin ja suurin niistä kävi tervehtimässä. Tuli aivan lähelle ja nuuhki minua, että mikä oikein olen. Se oli aivan mahtava tunne! Sellainen rauha, lämpö ja voima virtasi minuun, ettei koskaan.
Sain siitä voimaa suorittaa erään hyvin raskaan tehtävän, joka oli osakseni langennut ja se kantoi vuosia eteenpäin.
Olen myös ollu hyvin lähellä karhua, välimatkaa oli satakunta metriä, mutta se ei tehnyt samanlaista vaikutusta minuun. Kunnioitusta se herätti kylläkin. Suden kanssa on samoin. Olen nähnyt susilauman viidenkymmenen metrin etäisyydeltä, mutta niiden "henki" ei keskustellut kanssani samalla tavoin kuin hirven "henki".
Kyllä siinä jotain perää tuossa voimaeläin hommassa on...