Mä sain äsken yht'äkkisen välähdyksen, heti sen jälkeen kun voimaeläimiä mietin (toisessa ketjussa hyppäs sana esiin). Näin ne kuvina päässä.
Ensin hirvi, ja sitten saukko.
Ja tuli mieleen se, kuinka voimaeläimet vaihtelevat sen mukaan, millaista voimaeläintä/sen ominaisuuksia ihminen kulloinkin tarvitsee.
Jos miettisin näiden yhteyttä nykyhetkeeni, niin hirvestä tulee mieleen henkinen tarpeeni seistä omilla jaloillani kaikessa, puskea jylhällä voimalla/sarvillaan, eteen päin elämässä; yleisesti sekä projektieni suhteen: Ne tarvitsevat ison eläimen potkaisun, hirven hengen vahvuuden, ja kuitenkin edeten rauhallisesti, vankkumattomasti, vaistojen varassa. Voimakkuutta, sitä tarvitsen.
Hirven rauhallista voimakkuutta, sitä henkiseltä laadultaan parasta mahdollista,
Saukko.. "välähdyksessäni" hyväntahtoinen saukko hyppäsi/kierähti veteen.
Tähän elämäntilanteeseeni hylje voisi sopia siten; että sehän liikkuu erittäin sujuvasti vedessä. Vesi; tunteet, herkkyys ym.. olenhan kala itsekin, ja rakastan sukellella tunnemaailmoissa, tunteissa (
8. huoneessa MM.), tutkia niitä, analysoida.. koen sen vahvuudekseni. Olen näissä asioissa tosi monissa "kuin kala vedessä".
Saukko on myös ystävällinen, hyvin poikasistaa huoletiva, meren sekä maan asukki. Näyssäni sehän pulahti kalliolta veteen, eli molemmissa elementeissä. Ehkä tämä kertoo, että tän hetken oppini on että vesimaailma (tunteet) ja kiinteä kallio (fyysisyys ja siinä eläminen), yhdistyvät, koko ajan pikkuhiljaa sitä on tapahtun minulle. Alussa jo olen näissä teemoissa, kuten hirvenkin aiheen kanssa. Siksipä he varmaan tulivat nyt. Antamaan tukensa ja ohjauksensa näissä asioissa.
Muilla kokemuksia eri voimaeläimistä eri ikäkausina, ja mihin aiheisiin ovat tulleet, ja ovatko useastikin vaihtuneet?
Pöllö
on tullut mulle erittäin rakkaaksi nyt esim. koruissa, vaatteissa.. kiehtoo sen legendaarinen viisauskin toki.