Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaksi kuuta taivaalla  (Luettu 8140 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 10.10.2006 11:52:44 »

Kirjoittelen tänne siskoni puolesta.
Hän näki muutama päivä sitten nukkumaan mennessään taivaalla kaksi kuuta. Toinen kuu oli täydelinen kopio normaalista kuustamme. Siskoni avasi ikkunan vielä varmistaakseen, ettei toinen kuu ollut oman kuumme heijastuma ikkunan lasipinnasta. Toinen kuu näkyi jonkin aikaa, kunnes katosi.

Minusta tuo oli hirveän mielenkiintoinen tapahtuma! Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai ajatuksia siitä, mistä mahtaisi olla kyse. Itse en ole elämäni aikana törmännyt kertaakaan mihinkään vastaavaan.
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #1 : 10.10.2006 12:04:37 »

Kuu symboloi tai itseasiassa edustaa kollektiiviamme eli alitajuntaa, joten se "uusi" kuu on jo sen uuden eli puhtaamman kuin puhtaan alitajuntamme heijastumaa, jonka onnekas sisaresikin on jo saanut nähdä paljain silmin.  Wink smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 10.10.2006 12:05:43 »

Minäkään en ole koskaan kahta kuuta nähnyt, ainakaan valveilla ollessani.   Mielenkiintoista todellakin...  :Smiley Lieneekö ollut jokin valoilmiö, eikä varsinaisesti toinen kuu. Erikoinen kokemus silti ja en oikein tiedä mistä mahtaisi olla kyse. Voihan tuo ilmiö olla sitä rinnakkaistodellisuuden näkemistäkin.  :Smiley Jos se siis todella oli toinen kuu eikä jokin muu valoilmiö.
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #3 : 10.10.2006 12:29:38 »

Hän näki muutama päivä sitten nukkumaan mennessään taivaalla kaksi kuuta. Toinen kuu oli täydelinen kopio normaalista kuustamme.

Mielenkiintoista. Ehkä se oli "virhe matriisissa" ja niin ei oltu tarkoitettu. Smiley
Hyvä havainto. Täytyy tarkkailla jatkossa tarkemmin.
Jossain Usassa jotkut ovat havainneet tupla-aurinkoja hetkittäin.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 10.10.2006 12:30:46 »

Marshan on lähellä maata ja joskus erityisen lähellä...
Marsilla on kaksi kuuta. ( Phobos ja Deimos. Phobos, suomeksi 'pelko', on suurimmalta halkaisijaltaan noin 27 kilometriä. Deimos, suom. 'kauhu', on pienempi, halkaisijaltaan noin 15 kilometriä. Marsin kuut kiertävät hyvin lähellä itse planeettaa, Phobos noin 9 380 kilometrin ja Deimos 23 460 kilometrin etäisyydellä. Phobos ja Deimos ovat ilmeisesti Marsin sieppaamia asteroideja.)

Wink ja muitakin vaihtoehtoja varmasti riittää... ja voihan niistä hakea jotain symboliikkaakin... mielenkiinnon ja ulottuvuuksien lisäämiseksi  Smiley

tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 10.10.2006 13:11:21 »

Optinen harha

ehdottomasti  Wink

tallennettu
Astrobug
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 10.10.2006 13:16:36 »

Jännä ilmiö. Shocked

Itse olen huomannut, että joskus ilman silmälaseja kaukana olevan kohteen voi nähdä kahtena. Mutta tässä tuskin on näin yksinkertaisesta jutusta kysymys. Grin
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 10.10.2006 13:42:00 »

Astrobug - minäkään en käytä laseja... ja joskus jos on liikaa kallistellut lasia, niin silloinkin voi nähdä kahtena  Huh
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #8 : 10.10.2006 13:56:48 »

Minulla ainakin on sellanen taipumus, että kun katson jotain kohdetta,jossa on vähänkin valoa, niin se jää mun näkökenttään vähäksi aikaan, vaikka en katsoisi enään kohdetta, tietääkseni tuo mun taipumus on ihan normaalia. Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 10.10.2006 14:08:02 »

Sekin on mahdollista - mutta kun ajatellaan, että sisko avasi ikkunan varmistaakseen asian, niin tuona aikana näkökenttä siirtyy sen verran, että tätä heijastekuvaa ei varmaankaan enää näkyisi.

Todennäköisintä on tämä toiselta tasolta tuleva siirtymäheijaste tai sitten pilvien/sadepisaroiden kautta tapahtuva optinen harha. Toisaalta jos kuu on kokonaisuudessaan näkynyt, niin tuolloin ei välttämättä ole pilviä ja sadepisaroita, joista heijastuisi Huh

'Matriisin virhe' kuulostaa hyvältä - nythän tämä todellisuuksien välinen verho ohenee muutenkin Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #10 : 10.10.2006 14:30:16 »

Vain hitusen läpäisemätön kalvo, joka on meidän maallisen havaintomme erottanut ikuisen ajattomuuden absoluuttisesta täydellisyydestä, jossa kaikki on, on todellakin ohenemassa.
Ensin tiedon, sitten havainnon, ja viimein ymmärryksen ulotteisuuksien laajetessa -
Ihmeiden esiintyminen ajassa lisääntyy...
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: