Otteita
http://www.jeshua.net/fi/ -sivuilta jotenkin aiheeseen liittyen
... monissa elämissänne kohtaamanne aggressiiviset, yhteistyöhaluttomat energiat vain heijastivat takaisin teidän omia sidoksianne egopohjaiseen tietoisuuteen, teidän omaa riippuvuuttanne siitä. Jos pyritte tuloksiin kamppailun keinoin, saatte itsellenne takaisin kamppailun energiaa. Se on/oli omaa energiaanne, joka tuli takaisin luoksenne! Ja se on karman ainoa merkitys.
Esoteerisessa perinteessä on erotettu henki, sielu ja keho.
Keho on sielun fyysinen asuinpaikka rajallisen ajan verran.
Sielu on ei-fyysinen, psykologinen kokemuksen kiintopiste. Sillä on mukanaan monien elämien kokemukset. Sielu kehittyy ajan myötä ja kasvaa hitaasti moniviisteiseksi kauneuden jalokiveksi, jonka jokainen viiste heijastaa erilaista kokemustyyppiä ja siihen perustuvaa tietämystä.
Henki ei muutu tai kasva ajan myötä.
Henki on ajan ja paikan ulkopuolella. Sinussa oleva henki on ikuinen, ajaton osa sinua, joka on Yhtä sinut luoneen Jumalan kanssa. Se on jumalallinen tietoisuus, joka on ilmentymäsi perustus ajassa ja paikassa. Synnyit puhtaan tietoisuuden maailmasta ja otit osan siitä tietoisuudesta mukaasi kaikkiin aineellisiin ilmenemismuotoihisi.
Sielu ottaa osaa kaksinaisuuteen. Kaksinaisuuden kokemukset vaikuttavat siihen ja muuntavat sitä. Henki on kaksinaisuuden ulkopuolella. Se on tausta, jota vasten kaikki kehittyy. Se on A ja O, joita saatat yksinkertaisesti kutsua Alkulähteeksi tai Olemiseksi
Sielulla on muistoja monista inkarnaatioista. Se tietää ja ymmärtää paljon enemmän kuin maallinen persoonasi. Sielu on yhteydessä aistien ulkopuolisiin tietolähteisiin, kuten menneiden elämiesi persooniin ja astraalitason oppaisiin tai tuttaviin. Tästä yhteydestä huolimatta sielu voi olla sekaannuksen tilassa, tietämätön aidosta luonteestaan. Sielu on voinut saada vammoja tietyistä kokemuksista ja siksi se pysyy pimeyden paikassa jonkin aikaa. Sielu on jatkuvasti kehittymässä ja keräämässä ymmärrystä Maassa olevaan elämään liittyvästä kaksinaisuudesta.
Henki on liikkumaton kohta tässä kehityksessä. Sielu voi olla pimeyden tai valaistumisen tilassa. Henki ei. Henki on puhdas Oleminen, puhdas tietoisuus. Se on pimeydessä yhtä hyvin kun valossakin. Se on kaiken kaksinaisuuden pohjalla oleva Ykseys.
Yhteydenotto sisälläsi olevaan Jumalaan on kuin kaksinaisuudesta poistumista samalla kun olet täysin läsnä ja maadoittuneena. Tässä tilassa tietoisuutesi täyttyy syvästä mutta hiljaisesta ekstaasista, rauhan ja ilon sekoituksesta.
Tajuat, ettet ole riippuvainen mistään itsesi ulkopuolellasi olevasta. Olet vapaa. Olet aidosti maailmassa mutta et maailmasta.
Niin kauan kuin "tiedät tarkkaan mitä haluat", sinä usein rajoitat niitä mahdollisuuksia, joita sinulle on energiatasolla tarjolla.
Luominen on Hengen ja sielun tanssia.
Tärkeimpänä kannustimena on antaa itsellenne anteeksi ja löytää oma viattomuutenne uudelleen. Te olette viattomia ja olette aina olleet sitä. Voitteko aidosti ymmärtää sen? Jos voitte, te ette enää halua muuttaa maailmaa tai taistella epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Te haluatte leikkiä, pitää hauskaa ja nauttia elämänne jokaisesta hetkestä ja aivan yksinkertaisesti olla keitä olette ja jakaa se toisten kanssa.
Minä olen Joshua, lihaa ja verta oleva ihminen.
Olen sinun ystäväsi ja veljesi.
Ihmisenä oleminen on minulle tuttua kaikin tavoin.
Olen opettaja ja ystävä.
Älä pelkää minua. Syleile minua aivan kuin syleilet omaa sukulaistasi.
Me olemme perhettä.