Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ajattelemisen aihetta  (Luettu 28519 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #30 : 25.10.2006 09:39:12 »

Tell me hau ilman ajatusta? :Smiley

Kuinka tietoisen suuntaavasti ajatustamme yritämme välittää.
Taikka vaan annamme energian virrata lävitsemme ilman suurempia ponnisteluja.

Koska kaikki on vaan energiaa, joka virtaa ~
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #31 : 25.10.2006 09:40:01 »

Ideaalisti en usko hyvyyden ja pahuuden jaoitteluun,
enkä karmaan muutoin kuin maailmallisessa syyllisyyskonseptissa.

Koska kaikki on vaan energiaa, joka virtaa ~
Syyn ja seurauksen laki on sielumme käyttöön.
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #32 : 25.10.2006 19:35:11 »

Njah njah njoo - ookoo, mutta taisimme sittenkin puhua toistemme ohi omaa asiata yhteisymmärtämättä mistä oikeastaan olikaan k-yse.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 25.10.2006 21:09:51 »

idiot2

Voinkohan ajatella? Ja silti ajattelen!

Oiskos` ajatus, kuin lasten hiekkamuotti.

Siihen pakataan " tavaraa " ja yritetään

toteuttaa muotin tulos, sanomalla:

Älä tule huono kakku, tule hyvä

K A K K U ! Että näin! ?

2funny

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #34 : 25.10.2006 21:20:39 »

No minä puhuin väärillä sanoilla. Olisi pitämän puhua tunne-energiasta eikä ajattelusta. Ikuisesti negatiivinen ja muita kyräilevä tms. ihminen joutuu takuulla jossain vaiheessa kokemaan että omaan nilkkaan kalahtaa.

Tai sitten mä en ala.  Angry

Itse varon ajatuksiani. Se ei tarkoita mielikuvitusta vaan sitä, että en halua jumittaa itseäni johonkin negatiivisuuden ajattelu-tunne-kehään. Se tekee sairaaksi. Näin.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #35 : 25.10.2006 21:21:17 »

Hakataan lapparilla päähän, jotta tulis hyvä?
 buck2
Tulee ihan joku uskonto mieleen...  Grin
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #36 : 25.10.2006 21:22:28 »

TÄH???
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #37 : 25.10.2006 21:24:38 »

2funny Kotkiksen kanssa kakkuja...  Cheesy
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #38 : 25.10.2006 21:27:43 »

jaaaaaaaa.....  Huh

Tongue

idiot2
                      smitten
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #39 : 25.10.2006 22:15:13 »

Ihan niin Pikkusisko, sitä mielessäni mietin että se oli varmaan tuo ajatuksen määrittely se jonka käsitämme kukin eri tavoin. Ja tuumin voiko jotain tapahtua ilman ajatusta ylipäätään, siis ilman tietoisuutta tai olentansa mukanaoloa, ja se varmaan ei ole mahdollista. Minä nyt sanon sitä ajatukseksi semmoista tietoisen tunne-energian liikuntoa, hyvin sanoit sen.

Hih, sitten mietin - tästä kaikesta erikseen - myös että ihan turhia jorisen ja olen osallistuvinani, ei ole väliä tiedolla tässä mualimassa Cheesy Sitä miettii ihan liikaa että missä värisee ja kuka kuulee ajatukseni, sillä ennemminkin voisin valmistua ja hankkia työpaikan ja konkreettisesti tehdä jotakin jolla asiat menevät eteenpäin tässä maailmassa. Hyvinvointivaltiossa on mahdollista miettiä syntyjä syviä kun ei tarvitse miettiä kuoleeko lapseni desinfiointiaineen puutteesta johtuvaan haavakuumeeseen, minkä sillan alla nukun perheeni kanssa tai miten sukulaisnaiset raiskattiin ja tapettiin silmieni edessä. Näppäilen vaan "viisauksia" näppärillä elintasorengas mahani ympärillä. Sain kyllä nyt ajattelemisen aihetta..

tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #40 : 26.10.2006 09:22:15 »

Näistä asioista puhuessa, joskus törmää oudoksuviin ihmisiin, jotka eivät kykene käsittämään, miksi joku pohtii elämää, maailmankaikkeutta ja kaikkea - miksei kaikki vaan voi olla normaaleja ihmisiä, jotka tyytyvät maalliseen työhönsä ja perheen huoltamiseen, ja antavat maailman pyöriä painollaan ...
Niin, miksei voi tyytyä tavallisen pulliaisen elämään ja pohdintoihin?
Miksi haluaa ymmärtää elämää ja sen ilmiöitä?
Miksi ihan tietoisesti haluaa ajatella monimutkaisuuksia, kun helpommallakin pääsis? (Vai pääsiskö?!)

Elämäntilanteissa, joissa hengissäselviytyminen on ollut etusijalla, maallisten perusasioiden, kuten asunto, ruoka, terveys yms. puuttuessa (ja vieläpä samanaikaisesti), olen löytänyt apua ja lohtua elämän pysyvien totuuksien ymmärtämisestä.
Oikeastaan, ne ovat ne, joiden ymmärtämisen ansiosta olen selvinnyt hengissä.
Olen kiitollinen sieluni oivallisesta apuvälineestä; mielestä, joka on yhteys ajattomuudesta ajallisuuteen, ajatuksien kautta.

Elämänseikkoja olen pohdiskellut syntymästäni saakka - olen aina halunnut ymmärtää mitä elän.
Vasta viimeaikoina olen löytänyt kaltaistani seuraa (Kiitos Astrofoorumin!)
Ja ajatusten vaihdon kautta kuviot ovat entisestään selkiintyneet.
Mikään ei ole turhaa, vaan kaikki, myös nämä kekustelut, ovat ravintoa sielullemme; kokemuksia ja oivalluksia, joiden avulla jaksaa tätä elämää elää.  Smiley

tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #41 : 26.10.2006 11:25:11 »

Täällä se mahdollisuus onkin puhuskella ja miettiä, ilman muuta. Kirjoittaessa näin myös selkiytin ajatusta, ja kohdallani odottelusta ja parin vuoden 100% pohdiskelusta on tullut nyt loppu ja on aika tehdä jotain muuta ja vähentää tietoisen pohdiskelun määrää edes vähän, kaikki, myös Syömmeimme On myös ilman jatkuvaa egoni paneutumista asiassa. Tein oivalluksen ainoastaan tämän ketjun ansiosta Smiley Vaikka meni topicista sivuun  Lips Sealed
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #42 : 26.10.2006 12:33:27 »

Ajattelu on energian suuntaamista.
Energian suuntaaminen tämän maailman juttuihin johtaa toimintaan.
Toiminta lisää energian liikettä 
Cheesy
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #43 : 26.10.2006 12:49:09 »

Minä oon kokenut niin, että on monen'tasoista' energian suuntaamista.
Tietty ihan fyysiset teot, tunteet/emootiot...
On ajattelu, joka lähtee mielestä ja luo mielenmaailmaa ja tätä muutoinkin käsitteellistä maailmaa (ja ajatustason pohdintaa, joka ei aina johda tekoihin, vaan lilluu siinä kerroksessaan)
Ja sitten nuo ajatukset ja emootiot luovat reagtioita keskenään vuorovaikutuksessa.(tiedostamatta tai ei)
Alitajunta on vanhojen kokemusten pankki...
Sitten on Intention... joka onkin jo ihan erilaista energian suuntaamista..joka on noiden kerrosten syvemmässä 'osiossa'.. tiedostaen tai ei.
Ja sitten...
 Cheesy
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #44 : 26.10.2006 13:07:05 »

Tarkoititkohan ehkä Sielutason aikomuksia; tarkoitusta, jota sielu on tullut tänne totuttamaan, mielen tiedostettujen aikomusten takana?

Yksinkertaistettuna voisi asian ilmaista niin, että energian liike on sieluntasolla määrätty kulkemaan tiettyyn suuntaan, kuten joen pohjavirta, mutta mielentasolla, pinnassa voi tapahtua mitä tahansa pyörteisiä liikuntoja tapahtumista ja tuulista johtuen.  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: