Heippa!
Minähän tuon keskustelun silloin aloitin vanhalla foorumilla, ja tuli paljon mielipiteitä. Yleisenä linjana oli negatiivinen suhtautuminen e-pillereihin...ja sama suhtautuminen on myös allekirjoittaneella.
Olen elämäni aikana syönyt ainakin viidet eri pillerimerkit läpi, eikä mikään niistä sopinut mulle.
Aina oli pinna kireellä, turvonnut olo tai muuten vaan pöhnässä.
Koska kuitenkin itselläni tämänhetkinen elämäntilanne ehkäisytoimia vaatii, olen päätynyt laastareihin. Ne ei sinänsä ole yhtään sen "harmittomampi" keino kun pilleritkään, samaa hormoniahan niissäkin on. Erona on kuiteskin se, että hormonia imeytyy laastarista ihoon tasaisesti. Myös se, että asian voi yksinkertaisesti helpommin unohtaa, eikä joka päivä tarvitse ottaa pilleriä ja ajatella niitä hormonimääriä joita sisuksiinsa nauttii, jollain tapaa auttaa. Voihan tuo asia (sivuoireet yms.) nimittäin osittain olla myös korvien välissä jos jo valmiiksi suhtatuu asiaan negatiivisesti.
Mulla ei ainakaan ole normaalit "pillerioireet" iskeneet pintaan laastareiden kanssa. Vaikkakin ajatus siitä ylimääräisestä aineesta jota kehooni tungen toki inhottaa.
Mutta tällä hetkellä nuo laastarit on ainakin mulle paras vaihtoehto.