Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kädet  (Luettu 19084 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 12.10.2006 20:07:35 »

Olen joskus kuullut, että ihminen erottuu eläimistä fyysisesti juuri käsien vuoksi.

Millaiset kädet sinulla on?

Mitä niillä mieluiten teet?

Tulee mieleen myös se, että onko käsillä ja astrologialla mitään yhteistä. Kummastakin luetaan ihmisluonnetta.

Itselläni on laihat pitkät sormet, vähän kyhmyiset, ehkä filosofimaiset kädet, mutta myös aika nokkelat monenlaiseen askareeseen. Jotkut sanovat, että ne tuntuvat hyvältä.

Ja kynnenreunat ovat useimmiten riekaleena ja verillä. Puren ja näplään niitä heti, kun aikani käy pitkäksi tai olen hermostunut. Grin
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 12.10.2006 22:10:17 »

Minulla on taitelijan kädet eli suippo :Smiley ja rakastan tehdä käsillä töitä..piirtää maalata jne jne smitten
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #2 : 12.10.2006 22:17:39 »

Minulla on pienet, sirot ja sopusuhtaiset kädet (pitkillä kynsillä).
Surukseni ne on AINA olleet ryppyiset, varsinkin nivelten kohdalta..
kuin vanhan ihmisen..  Huh
Rakastan tehdä käsilläni työtä.. paitsi kutoa, neuloa tms.
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 12.10.2006 22:41:02 »

Ai niin, tulipa tästä mieleen että minulla on kuulemma tulikäsi  Cheesy Se on siis semmonen, että kämmenosa on pidempi kuin sormet. Muistaakseni toisinpäin olisi vesikäsi. Ilma- ja maakätösiä en muistakaan miten määriteltiin. Kuulin tän yhdeltä jalkojenhoitajalta aikoinaan.

Mieluusti teen käsilläni kaikkea, olen oikeestaan tosi näppärä käsistäni. Ehkä enemmän tekninen kuin taiteellinen. Minulle on sanottu joskus hoitoa tehdessäni, että käteni tuntuvat "hyväksyviltä", kuulosti kivalta.

Itselleni oli opiskellessani yllätys, että myös käsiin voi jäädä jumiin purkautumatonta energiaa, tunnelukkoja. Siis voihan noita lihaspanssareita olla missä vaan, mutta jotenkin en ollut tajunnut että käsiinkin voisi niitä jäädä.

Käteni on nyt kun tarkemmin ajattelen aivan älyttömän rakkaat ja hienot kapistukset, joilla voin toteuttaa kaiken mitä mieleni ja sydämeni valmistelee.
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 12.10.2006 22:45:02 »

Minulla on hyvin pitkat sormet ja kynnet ja tulikasi, peukaloni taipuu jannasti taaksepain.
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 12.10.2006 23:29:16 »

Minulla on myös kaareva peukalo.
Ennen ainakin sanottiin, että se tarkoittaa sorminäppäryyttä.

Aikaisemmin tein AINA käsitöitä. Jos en ommellut jotakin niin virkkasin kaikkea mahdollista, jopa pitsiä jne.

Nykyisin olen tehnyt vähemmän käsitöitä.
Aikaa kuluu täällä astron sivuilla.

Minulla on yhtä pitkät sormet kuin kämmenkin. Kapenevat sormenpäät.

Käteni ovat kuulema hyvin herkät koskettelemaan ja hyväilemään.

Minulle on tärkeätä käsissä luja kädenpuristus tervehdittäessä.

smitten    maarita           smitten

tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #6 : 12.10.2006 23:33:24 »

Mulla on tosi neliönmallinen käsi, eikö se oo maakäsi?

Tota vähän ihmettelen ku mun kartallani ei juurikaan oo maata enkä oo ikävä kyllä missään käsientaitoo vaativassa todellakaan elementissäni.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #7 : 13.10.2006 07:06:58 »

(mistä löysitte nuo "elementit" käsillenne  Huh )

Minulla on kait aika pienet ja suht sirot kädet. (minun 8-vuotiaalla pojallani on leveämpi/isompi nyrkki kuin minulla, Grin mutta hänellä onkin todella isot kämmenet ja jalat, suhteessa muuten pieneen pojan kehoon)
Lisäksi käteni ovat kuin jostain muinaisajoilta, eli täynnä viivoja, uurteita, uomia yms... ja on ollut ihan lapsesta asti, ettei siis ole mitään iän tuomaa ryppyisyyttä.
Sormet ovat suht pitkät ja joustavat.

Se mitä todella rakastan tehdä käsilläni, on koskettaa toista ihmistä. Jostain syystä voisin esim hieroja toisten jalkoja vaikka kuinka kauan. Silti en ole ihmistyyppi joka yleisesti ottaen kokoajan hipelöi muita.

Koska rakastan myös tanssimistä, käytän myös käsiäni siinä ja liehuttelen siis myös käsiäni.  Cheesy

Käytän käsiäni myös maalaamiseen ja remontoimiseen ja esineiden asetteluun.(seinien maalamiisenn, sillä vaihdan silloin tällöin seinien väriä)

Lopun viimeksi olen tainnut laiminlyödä käsiäni..  Shocked Ovat saaneet ahertaa vain arkisissa töissä enimmäkseen. Uskon, että näistä käisistäni olisi johonkin luovempaankin...

Käsistäni myös näkee, jos jännitän (tai muu tunnekuohu)todella paljon, silloin ne vapisee...  Undecided

Ja näillä voi naputella... kirjoittaa..  Smiley
Ja silitellä lapsen hiuksia... halia...onhan sitä vaikka mitä  coolsmiley

tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #8 : 13.10.2006 07:59:43 »

Shocked
Metsätonttu - sama täällä  angel kaikin puolin... käsistä-kin  Wink
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #9 : 13.10.2006 13:02:00 »

Täysikuun kädet ovat kuin täysikuu, yhtä pyöreät ja pulleat(ei nyt ihan).Käteni ovat pehmeät ja nykyään myös hiukka ryppyiset.
Kaipaavat rasvaa usein ja ovat kylmänarat.

Synapsi, minullakin on tulikäsi aivan selkeästi.

Teen käsilläni taidetta, hoitoa, käsitöitä, normaalia kotityötä ja pidän usein kädestä lastani, ystävääni, hoidettavaa. Käsi kädessä on hyvä olla.
Huidon, heilun ja puhun paljon käsilläni smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #10 : 13.10.2006 13:11:40 »

Hyviä asioita kirjoitatte!

Käsiä on todella syytä kunnioittaa. Mietin tässä, että käsi on se ensimmäinen fyysinen tuntoaisti, joka lähentyy toista ihmistä, toista asiaa, uutta, outoa jne.... Jalkakin, mutta se ei tiedosta meille asiaa niinkuin käsi. Jalka ei kerro toiselle sitä, mitä käsi toiselle.

Kuvittelepa, että olet sokea.  Huh

Tuli mieleen eräs nainen, joka kertoi, että lapsena hän koki mummon käden niin ihanaksi, että kun mummo kuoli, hän katseli vain mummon kättä ja mietti, miten saisi sen irti, että voisi säilyttää sen itsellään. Huomasin jujun ja sanoin, että oletko huomannut, että se sama käsi on sinulla itselläsi omille lapsille ja rakkaillesi, hänellä tuli kyyneleet silmiin muistosta ja uudesta ajatuksesta. smitten

Minullakin on aikoja että käteni vapisee. En oikein tiedä, onko se stressiä vai verenkiertohäiriöitä. Jotkut sanovat, että kilpirauhasen ylitoiminta tekee sitä. Tietääkö joku muuta?

tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 13.10.2006 13:12:57 »

http://www.edcampbell.com/HandAna1.htm

Tuollainen löytyi...sen mukaan mullakin on maakäsi, en tosin jaksanut vielä lukea sitä analyysiä..
Oikeastaan minulla on kaksi vasenta, kroonisesti haavoilla, palorakoilla tai vastaavaa..Suonet ovat aika pinnassa ja rystysnivelet? koholla, kämmenet hikoavat todella herkästi..

Naputtelen sormiani, ristin ne, venyttelen nyrkkin ja auki ynnä muuta levotonta..En kuitenkaan rusauttele ja paukuta niveliäni, jota tuttavapiirissäni harrastetaan.. muuten  kuulostaa aika häijyltä
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 13.10.2006 13:20:29 »

Noista energiatukoksista. Minunkin herkät kädet ovat niitä toisten käsistä löytäneet. Kerran jopa pikkulilli oli kummasti vesipöhöä täynnä, ei kipeä, ja se purkautui, kun nätisti sitä hieroin. Usein myös ranteesta heti ylöspäin keskellä on tällaisia pusseja.

Muistan isäni, joka oli muusikko, teki jouten ollessa aina hieromaliikettä juuri tuosta ranteen kohdalta kämmenen keskelle ja sieltä laajentaen hierontaa sormiin. Sanoi, että se tasapainottaa käden herkkyyttä.

Toivon lisää käsitietoutta ja hoitovinkkejä.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 13.10.2006 14:26:09 »

Käteni ovat pienet ja sormeni ohuet.
Minulla on aina ranskalainen manikyyri,
oli kynteni sitten pitkät tai lyhyet.

Kynteni ovat kumimaisen joustavat
ja tarvitsen akryylivahvisteen,
koska kynteni taittuvat hyvin helposti,
vaikka olisivat lyhyetkin
ja olisi ilman sitä hyvin kivulias.

Minulla epämiellyttävä muisto käsistäni.
Ollessani 4 vuotias, äitini lakkasi
kynteni vaaleanpunaisella lakalla.

Äitini suomalainen miesystävä suuttui asiasta
ja kaatoi happoa pesuvatiin huutaen huoriskeluja
ja muita nimittelyjä, joiden merkityksen ymmärsin
vasta paljon myöhemmin oppiessani tälläisiä
suomalaisia sanoja.
Tuolloin ymmärsin vain, että niiden täytyy merkitä
jotain hyvin pahaa.

Hän kantoi minut pesuvadille puristaen kyljistäni
niin lujaa, että ne mustuivat ja olivat
kosketusarat ja tuottivat suunnatonta kipua monta viikkoa.

Rimpuilin niin lujaa vastaan hänen yrittäessään
kastaa käteni happoon, että ranteisiini ja
käsivarsiini tuli isoja mustelmia ympäriinsä.

Iho käsistäni paloi ja paraneminen vei aikaa.
Arpia käsiin kumma kyllä ei jäänyt, johtuenko
sitten siitä, että olin 4 vuotias ja lasten
ihon toipuminen on ihan eri
luokkaa kuin se on aikuisilla.

Ikävä arpi siitä jäi mieleen.

Äitini ei koskaan enään käyttänyt
tuon jälkeen värillisiä kynsilakkoja,
eikä lakannut enään koskaan minun kynsiäni,
saati sitten auttanut enään hiusten harjaamisessa tms.

Tunnen oloni erittäin epämiellyttäväksi
värillisissä kynsilakoissa, kuten myös
jos joku suomalaismies osoittaa
huomiota minulle.

Joskus minua on täällä Astrossa
sanottu rasitiksi, mitä tulee suomalaismiehiin,
mutta en voi epämiellyttävälle tunteelleni vain
mitään.
Voisin kirjoitaa kirjan kokemuksistani
suomalaismiesten, siis todellakin aikuisten miesten,
ei poikien, suhtautumisesta pikkutyttöön,
joilla on erilainen tausta kuin muilla,
niin lastentarhaopettajina kuin peruskouluopettajina
ja naapureinakin.

Se minun käsistäni rönsyillen.

« Viimeksi muokattu: 13.10.2006 14:28:06 kirjoittanut Asterix » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #14 : 13.10.2006 14:29:56 »

luettuasi kirjoituksesi nimimerkki sign laskee kymmeneen, pihisee ja opettelee hallitsemaan aggressioitaan.

virtuaalihuuto:  Aaaaaaaaaqarghhhhhhhh!!!!!!

no, kyllä ajan henki vielä paranee.

minäkin sain taistella oikeudesta käyttää kynsilakkaa, ja vasta tänä vuonna ilmaisin vapaudenjulistukseni aiheesta suoraan sanallisesti tahoille jotka kynsiäni vartioivat.(niin...eihän se mun keho ole mun yksityisomaisuutta...eipä ei....huoh. ärhhh) Nämä pitävät myös tarkkaa kirjaa käytänkö hajustetta, ja onko mulla pitkät housut vai hame.

supistunut tajunta rampauttaa koko elämän. haloo....mun keho!

tykkään hopeisesta ja vaaleasta kynsilakasta. kultakin on kaunista.

muoks. nyt olen saamassa tosin eko-herätystä, joten en osta enää meikkejä niin paljon, enkä mitään muutakaan.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2006 14:37:46 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: