Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kädet  (Luettu 19104 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Oikku67
Vieras
« Vastaus #15 : 13.10.2006 14:34:52 »

Asterix  Cry Surullista, miten kukaan voi käyttäytyä noin ketään kohtaan.. Vieläpä aikuinen lasta kohtaan.. knuppel2
 On väärin, että olet joutunut moista äijää sietämään.. tickedoff
en voi kirjoittaa kaikkea mitä haluaisin, menisi pahasti ohi topicin ja
luultavasti koko viesti poistettaisi..
  Lips Sealed
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #16 : 13.10.2006 17:56:57 »

Voi Asterix, mitä sinun kätesi kertoivatkaan!

Koen hyvänä asiana, että purit sen tähän. Ja aivan hyvin voisit kirjoittaa kirjankin. Kyllä suomalaista kulttuuria saa kritisoida ja pitääkin. Usein se mielestäni on hyvin musta-valkoista. Marianne Alapeus on myös sitä kritisoinut ruotsalaisesta näkökulmasta kirjassaan 'Pimeyden ydin'.

Luulen, että moni suomalainenkin nainen on joutunut miehen mustavalkoisen mielen uhriksi, jossa ilmenee miehisen mielen hallinnan pelko.

Saanhan kertoa aika paljon pienemmän tarinan kynsistä ja kynsilakasta, mutta aikoinaan kasvatti myös minua.

Olin 10-vuotias. Pyöräilin 4 kilometriä kaupungin kirjastoon, koska oman kyläkoulun kirjaston olin jo lukenut. Siellä oli aika tuhti kirjastonhoitaja. Hän näki maalatut kynteni, kysyi vihaisesti, kenenkä tytär minä olen. - Ai sen syntisen soittajan (soitti tansseja) tytär! Ei sinun tarvitse täältä lainata, mene oman kuntasi kirjastoon (matkaa sinne 7 km).

Itkien tulin kotiin ja kysyin isältä, miksi häntä kutsutaan syntiseksi soittajaksi. Silloin isä sanoi minulle yhden suurista viisauksista: -Hän ei vain ymmärrä kaikkea musiikkia. Jos sinä oppisit ymmärtämään sen, kuinka paljon maailmassa on ymmärtämättömyyttä, se helpottaisi sinun elämääsi paljon.

Jotakin opinkin siitä. Mutta kirjastoon en mennyt moneen vuoteen vaan hinkkasin liian isolla pyörällä sen 7 km ees taas.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #17 : 13.10.2006 18:23:15 »

kiitos Metsätonttu.

(ja anteeksi että taas tuhlasin tilaa kiitos viestillä, mutta oli sellainen tunne. ehkä ensi kerran lähetän kiitokseni ajatuksen tasolla, niin en ole "huomionhakuinen")
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #18 : 13.10.2006 19:32:23 »

kiitos Metsätonttu.

(ja anteeksi että taas tuhlasin tilaa kiitos viestillä, mutta oli sellainen tunne. ehkä ensi kerran lähetän kiitokseni ajatuksen tasolla, niin en ole "huomionhakuinen")

Sign! Mitä höpiset? Minä vain jatkoin sinunkin tunteenpurkaustasi. Kyllä lakat ja käsistä heräävät tunteet saavat olla esillä. Käsi on fyysinen tie sydämestä, aivoista ja hermostosta. Siis tärkeä!

Jos jotkut täällä kritisoivat ajatusten vaihtia ja hurmaa, pysykööt omassa lestissään ja antakoot muiden elää. Ollaan siis reilusti kaikki huomionhakuisia... ainakin niin kauan kunnes meidät lennätetään muihin sfääreihin.  Grin
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 13.10.2006 19:58:12 »

Minulla on molemmissa käsissä RSI (hiirikädeksikin kutsuttu). Kädet siis eivät enää toimi kuten pitäisi, eivät ole kovin näppärät ja ovat välillä hyvinkin tuskalliset. Niiden tärkeyden tosiaan huomaa vasta kun on liian myöhäistä...

Minun käteni ovat aika isot (tosin kapeahkot), ja siinä mielessä hassut, että sormet ovat kämmenselän puolella noin sentin pidemmät kuin kämmenen puolella  Shocked Cheesy Grin. Johtuu siitä että sormien välissä on sellainen räpylämäinen osa (en minä silti miltään lepakkokädeltä näytä).

Osaan taivuttaa pelkkää ylintä sormen niveltä, ja mulla on ns. liftarin peukalo. Muutenkin saan väänneltyä sormeni ja käteni outoihin asentoihin. Yksi pikkupoika sanoi kerran että mulla on kutittavat sormet, ja se pitää paikkansa, olen hyvä kutittamaan.

Minulla on tasainen ja vahva kosketus, ja käsistäni tuntee kyllä vuosien Reiki-harrastuksen. Joskus kun olen oikeassa vireessä, pystyn tuntemaan käsilläni mielettömän herkästi. Välillä vaikkapa voin siippani kanssa kiihottua hurjasti siitä millaisen tuntoaistimuksen saan käsiini hänen ihostaan (varsin hauskaa  Wink). varsinkin kämmenpohja voi olla mielettömän erogeeninen alue!
tallennettu
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 13.10.2006 22:57:32 »

Asterixin tarina , sai minut unohtamaan omat käteni

tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #21 : 16.10.2006 22:22:17 »

Onpas sinulla kädet, Ve!

Olen tavannut monta reiki-ihmistä, ja kerran minua hoiti kaksi, toinen toisella puolella ja toinen toisella. Se oli mielenkiintoista, sillä toisen käsi tuntui toiselta, toisen toiselta. Mutta vika voi olla minun raajoissanikin.

Vai oletko sinä jakanut tällaista huomiota toisten kanssa? Toisen käsi vain kuumottaa, panee veret kiertämään paremmin kuin jonkun toisen.
Sanotaan, että reikiä voi kaikki oppia. Mutta kun kuitenkin ihmisillä on erilaisia käsiä...myös energian kulkea.

Vai mitä se on?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 17.10.2006 12:36:04 »

Minulla on pienet ja ilmeisesti sirot kädet, joista olen saanut ihasteluja (tosin en itse näe, mikä niissä on niin ihanaa Cheesy). Sormeni nivelet, kuten kaikki muutkin nivelet, liikkuvat liikaa ja sormeni taipuvat normaalisti yli 90 astetta kämmenselkään päin. Löysät nivelet myös kerryttävät ilmaa joka sitten naksahtelee pois.

Olen tutkiskellut joskus vuosia sitten käsiäni. Niistä tulkinnoista, joita sain, mieleeni on jäänyt se, että kämmenistäni löytyy paljon harvinaisia piirteitä, kuten sisäänpäin kääntyvä pikkirilli ja etusormen ja keskisormen väliin kaartuva Sydämenviiva (kai se oli sydämenviiva!). Kohtalonviivaa minulla ei ole oikeastaan ollenkaan, se on hyvin sökeröinen ja katkeileva. Kuulemma se merkitsee sitä, että olen ikuinen kulkija, joka ei malta pysähtyä yhteen kohtaan/ammattiin/maahan/tilanteeseen jne.

Mieluiten käytän käsiäni piirtämiseen ja kirjoittamiseen (kirjoitinpa käsin tai koneella). Halaan ja kättelen myös paljon.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #23 : 17.10.2006 22:02:57 »

Aika hurjiakin juttuja käsistä. Shocked Ilmeisen tärkeät kapistukset ovat ne, ja toimivat symboleina tai välikappaleina isoillekin asioille. Koen, että kädet ovat itselleni ehkä eniten "mielen jatke", käsieni kautta siirrän sanoiksi sen, mitä ajattelen. En  varsinaisesti ole koskettelijatyyppi (tällä olemattomalla maa-elementin edustuksella astrokartallani), mutta kyllä kädet ovat tärkeät tunteiden ilmaisussa, usein paremmat kuin sanat.

Minulla on melko pitkät ja suipot kämmenet ja pitkät kynnet. Peukalo ei taivu taaksepäin ollenkaan, mutta sormet taipuvat, minulla on kuulemma "pianonsoittajan sormet" - mitä se sitten tarkoittaakaan. Pianonsoittoharrastukseni kylläkin loppui aikanaan lyhyeen, kun oli siinä iässä muitakin kiinnostuksen kohteita (kuten Ritari Ässä telkkarissa pianotuntien aikaan... crazy2).

Vaikken reiki-juttuihin ole juuri tutustunutkaan, niin käsien kautta välittyvään energiaan muuten kyllä, mm. aikanaan Tai Chia harrastaessa - siinä on harjoitus, jossa kämmenten välissä ikään kuin venytetään kuminauhaa ja pyöritellään "energiapalloa". Ei tarvitse tehdä sitä kauaakaan, kun jo tuntee käsissä lämmön ja pistelyä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #24 : 17.10.2006 22:33:25 »

Näin on, energiapalloja on mukava tehdä ja lähetellä!  Smiley

Minullakin pitäisi olla soittajan kädet, mutta kävi kuten Ajatuksenkin!
Pienenä ollessa muistankin, kun isä yhden tunnin opetti minua pitämään viulunjousta kädessäni.  crazy2

Sehän ei onnistunut ja sain jäädä rauhaan!

Varpaissa se minun musiikki on, eli tanssin! Grin

tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #25 : 18.10.2006 09:53:27 »

Energiapallo?!? Lähetellä niitä?!?!?!  Shocked Sitäkö se on?
Toisinaan kun on tylsää tai em. ei nukuta alan leikkiin tuolla tavalla! Käsien väliin tulee melkein konkreettinen (ei näkyvä) "voimakenttä", jota voi pyöritellä ja venytellä, hieroo kroppaa tai kasvoja sillä. Olen aina pitäny sitä vaan jonkin moisena omana hassutuksena, jota on kiva tehdä kun on edellä mainituissa olotiloissa  uglystupid2
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #26 : 18.10.2006 12:45:24 »

Vai oletko sinä jakanut tällaista huomiota toisten kanssa? Toisen käsi vain kuumottaa, panee veret kiertämään paremmin kuin jonkun toisen.
Sanotaan, että reikiä voi kaikki oppia. Mutta kun kuitenkin ihmisillä on erilaisia käsiä...myös energian kulkea.

Vai mitä se on?

Oma kokemukseni kurssien pitämimisessä on se, että kaikki tosiaan oppivat Reikin. Kaikilla se alkaa siis toimia jollain tavalla. Jotkut ihmiset tosin ovat avoimempia kuin toiset, mutta ei se siihen energian laatuun vaikuta, hoidon "nopeuteen" vain.

Monesti kurssilaiset sanovat miten hassua on, kun kurssin alussa täysin erilaiset kädet muuttuvat loppua kohden kaikki "saman tuntoisiksi". Shiatsuhoitaja ystäväni mies (molemmat olivat kurssilla) sanoi tunnistavansa eron shiatsu-annan ja Reiki-annan käsien välillä, riippuen siis siitä mitä tekniikkaa hän kulloinkin käyttää.

Toisaalta olen kyllä itsekin törmännyt tuohon että toisella on kylmät ja toisella lämpimät kädet. Usein kyllä kädet tuppaavat muuttumaan lämpimämmäksi, mitä enemmän Reikiä harrastaa. Kylmä ei kuitenkaan tarkoita etteikö energia virtaisi!
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #27 : 18.10.2006 13:27:29 »

Minullakin on traumaattinen kokemus kynsilakan käyttämisestä pikkutyttönä! Olin ujo, kiltti, pieni ekaluokkalainen tyttö... Odottelimme koulutaksia siskoni ja naapurin pojan kanssa. Sisko huomasi, että minulla oli kynsilakkaa ja sanoi, että opettaja suuttuu (pian eläkkeelle jäävä hyvin vanhoillinen, uskovainen mies)... Tästähän menin paniikkiin ja juoksin kotiin itkien äidin luo että en voi mennä kouluun ja taksikin on varmaan jo mennyt! Äiti otti minut syliin ja puhdisti kynteni... Hän nosti minut pyörän ritsille ja ajoi körötteli koululle, joka oli 3km:n päässä... Minua pelotti kauheasti, että olen myöhässä ja kaikki ihmettelevät, miksi äiti tuo minut kouluun. Mutta tarina päättyi onnellisesti; ehdin kouluun ja kaikki meni hyvin. Kiitos äiti.  smitten

Käteni ovat hyvin notkeat, sormeni pitkät... Ne eivät ole erityisen sirot, mutta eivät pulskatkaan. Ne ovat jäntevät ja vahvat, puristusvoimaa löytyy. Minulle on monesti sanuttu, että käteni tuntuvat hyviltä. Minulla on parantajan kädet, niistä virtaa energia. Sormeni ovat myös hyvin näppärät, soitan pianoa, askartelen, piirrän ja tulevassa ammatissani tulen tarvitsemaan näppäryyttä ja tarkkuutta monissa asioissa.

Olen kiitollinen käsistäni, ne ovat sellainen ruumiinosa, jota kohtaan ei ole ikinä ollut mitään "miksi noi on tollaiset"-tuntemuksia. Niiden avulla olen päässyt pitkälle... Ne ovat tärkein työkaluni.  Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #28 : 18.10.2006 21:28:54 »

Ihana juttu, kun käsiä rakastetaan ja kunnioitetaan! Kaikki kädet ovat tarkoitetut luovaan ja rakentavaan työhön, hellyyteen, rakkauteen ja hoivaan.

Energiapalloista vielä!

Minulle opetettiin, että kun esim. meditaatiotilanteessa, jossa on rauhoittunut, energinen olo (hyi, joku kavelee niskassa!) ja hieroo käsiä yhteen, välillä etäännyttäen venyttämällä toisistaan, syntyy ja sen tunteekin, sellainen sähköinen energia siihen väliin. Sitten kun tuntee tuon pallon, pyörittelee sitä, asettaa sen kämmenelleen, keskittyy johonkin ihmiseen ja puhaltaa sen energiapallon menemään, sen energia siirtyy ajattelun kohteeseen.

Näin olen monesti tehnyt ja tuntuu ihan hyvältä.  smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #29 : 18.10.2006 22:24:23 »

No, katoha... täytyypä lakata leikkimästä niillä ja alkaa lennätteleen  Cheesy
Thanks, metsätonttu! Hyvillä mielin painun pehkuihi, opinpa tänäänkin jotakin uutta  Wink
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: