Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä tiedät astrologiasta?  (Luettu 36626 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 13.10.2006 23:43:20 »

Chanda pyysi minua aloittamaan astrologian ekaluokkalaisten topicin.

Tässäpä sitten se.

Horoskooppi on varmaankin se aivan ensimmäinen tutustumiskohde astrologiseen maailmaan. Mutta mitä muuta tiesit, kun tulit astro-foorumille.?

Minä luulin tietäväni sen, että kun kuu vaikuttaa maahan, varsinkin sen veteen ja kun ihminen on suureksi osaksi vettä, niin vaikuttaa siten myös ihmiseen. Niin siitä kuvittelin, että samalla lailla vaikuttavat myös muut planeetat omansalaisella vetovoimallaan. ja tulin uteliaaksi ensiksi siitä, miten siis horoskooppimerkit ovat tehty ja mihin ne perustuvat. Aloin opiskella niiden pohjalta ihmisen luonteenomaisia piirteitä.

Ja kas, kun on jonkun verran lukenut foorumin kieltä, on oppinut ymmärtämään jotakin lisää. Ja tuolla on Seppo laittanut hienon aapiskirjan "Astrologinen tietopaketti".

Siis minkälaisia oppilaita me 'ekaluokkalaiset' olemme? Luen itseni johonkin kuutosen tai seiskan oppilaaksi.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 00:07:23 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 14.10.2006 00:12:52 »

Minä olen ostanut ensimmäisen astrologian kirjani, yhden ainoan, vuonna -92.

Yritin kauheasti ymmärtää siitä jotakin. Mikä kyllä tänä päivänä tuntuu melkoisen vähäiseltä.
Horoskooppimerkkien luonnekuvaksia ehkä jotenkin aloin, hyvin hitaasti ymmärtää.

Jotenkin tuntuu siltä, että pitää paikkansa pitempään astrologiaa harrastaneiden sanonta, että tämä on hurjan laaja käsite koko astrologia.

Niin laaja, että vasta monien vuosien tiiviinkin opiskelun jälkeen on aina uutta opittavaa.

Joten olen antanut itselleni luvan olla vähemmän tietävä näissä asioissa. Ja etenemään hitaasti.

Mutta tavattoman mielenkiintoista tämä on.
Ja jos astrologia edes vähän auttaa tutkimaan ja ymmärtämään itseäni, ja vähän muitakin, hyvä niin.

smitten    maarita         smitten

tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
härkä-69
Vieras
« Vastaus #2 : 14.10.2006 10:44:41 »

Eri merkkien ominaisuudet ja yhteensopivuudet sekä omat merkkini kartallani ovat lähinnä kiinnostaneet. Ihan sellaiset perusasiat, jotta ymmärtäisin paremmin itseäni ja toisia. Transiitit ovat minulle sivuseikka, mutta vilkaisen joskus niitäkin. Itse en niitä täysin ymmärrä, joten joudun katsomaan muiden tulkintoja.

Omistan varmaan noin viisi erilaista astrologian kirjaa ja aikoinaan ihmettelin kovasti, miksei astrologia ole virallinen tiede. Nythän se on jo selvinnytkin, aikamme on ollut sellainen. Onko sekin siis tähtiin kirjoitettu?  Shocked
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #3 : 14.10.2006 11:27:16 »

Hyvä kysymys!  Sad
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #4 : 14.10.2006 12:19:32 »

n jo selvinnytkin, aikamme on ollut sellainen. Onko sekin siis tähtiin kirjoitettu?  Shocked

on kaiketi. Maapallo käy galaksissa läpi koko eläinradan n. 29.000 vuoden aikana. tämän luin tuolta lunarplannerin sivuilta. siksi puhutaan ns. härän ajasta, oinaan ajasta, kalojen ajasta...ja nyt alkaneesta vesimiehen ajasta.

tietääkseni siis esim "rauta-aika" osui "oinaan ajalle" ja härän aikana oli voimassa jonkinlainen matriarkaalisempi kulttuuri. (härkä, fem. merkki)Korjatkaa jos olen väärässä, muistinvaraista tietoa.

sideerinen astrologia perustuu itseasiassa Maapallon suhteeseen Galaksiin, eikä vain ihmisen suhteeseen maapalloon, kuten trooppiset merkit. Tämän maapallon kierroksen muuttumisen takia sideeriset merkit ovat nyt eri kuin trooppiset. trooppiset merkit ovat samoissa paikoissa kuin 2000 vuotta sitten, käsittääkseni. trooppinen merkkiastrologia siis elää kuin "jeesuksen syntymän aikaa", jolloin alkoi edellinen 2000-vuotiskausi, kalojen aika.

Nyt siis on alkanut ns. Vesimiehen Aika seuraavaksi 2000 vuodeksi. voi siis olla että sen aikana lähdetään jo kunnolla avaruusmatkailemaan... Wink :Smiley

voisin uskoa, että Vesimiehen ajalla astrologiastakin tulee tiede. kyllähän astrologiaa jo nykyään voi opiskella maailmalla joissain yliopistoissa.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 12:25:39 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #5 : 14.10.2006 12:40:15 »

TÄHTIMERKIT JA NIIDEN SYMBOLIT

harka  =  härkä  -  Kiinteä  -  Maa         -

jousimies  =  jousimies  -  Muuttuva  -  Tuli         +

kaksoset  =  kaksoset  -  Muuttuva  -  Ilma        +

kalat  =  kalat  -  Muuttuva  -  Vesi         -

kauris  =  kauris  -  Johtava  -  Maa         -

leijona  =  leijona  -  Kiinteä  -  Tuli         +

neitsyt  =  neitsyt  -  Muuttuva  -  Maa        -

oinas  =  oinas  -  Johtava  -  Tuli        +

rapu  =  rapu  -  Johtava  -  Vesi       -

skorpioni  =  skorpion  -  Kiinteä  -  Vesi       -

vaaka  =  vaaka  -  Johtava  -  Ilma      +

vesimies  =  vesimies  -  Kiinteä  -  Ilma      +

smitten  Elämänilo   smitten

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 14.10.2006 12:48:24 »

Hei Ystäväin

Astrologian saloista tiedän vähän,
mutta opettelen lisää koko ajan

Klikkaa tästä --> ASTROLOGISTA SANASTOA JA NIIDEN MERKITYKSISTÄ
- linkkejä ymv.

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 14.10.2006 12:54:37 »

Hei Ystäväin

Paljon olen täällä foorumilla ollessani oppinut
- astrologisen tiedon etsimistä mm. "Google"a apuna käyttäen

Klikkaa tästä --> HUONEIDEN NUMEROIDEN MERKITYS NIMIKKEET

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #8 : 14.10.2006 15:10:44 »

Sign9, yläluokkalainen (?), kiitos kun vierailit tässä ekaluokallakin, aina tervetulleita.

Kerroitkin tosi mielenkiintoisia asioita. Joskus olen noistakin lukenut ja vaikka niiden aikaväli on niin suuri tähän hetkeen, niin historiaa kun lukee, niin jotkain sielläkin loksahtaa paikallensa.
Unohdit varmaan tuolta kalojen aikakauden, Jeesus ja hänen kala-symbolinsa, jota on eletty edeltävä aika.

Joku voisikin kertoa, mikä oli kalojen aikakauden sisältö. Eli mistä ihmiskunta on ponnistanut tähän vesimiehen aikakauteen.

Itsellä tulee mieleen tämä mystiikka ja keskiaika, joka on heijastanut voimaansa kaikkialle. Nyt vesimies avartaa mielemme ja ymmärryksemme tasoa, luo uudenlaista tilaa.

Vai miten se nyt olikaan? Nämäkinhän ovat niitä astrologian perusjuttuja.

tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #9 : 14.10.2006 15:12:29 »

Hei, nyt muistankin!

Minullahan osui divarista pari viikkoa sitten käsiini Heli Sarrin kirja Vesimiehen aikakaudesta. Siis ekaluokkalaisen ympäristöopin kirja! Pitääpä lukea.  Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #10 : 14.10.2006 15:38:33 »

Mitä tiesin astrologiasta, kun tulin astro-foorumille?

Hmm.. Ihan lapsesta asti myös astrologia on kiinnostanut, mutta en ole siihen koskaan todella syvästi perehtynyt.
Kaikki mahdolliset analyysit olen hankkinut itselleni, lapsilleni ja parisuhteilleni.  Smiley
Olen myös paljon lainaillut kirjastosta alan kirjoja, mutta en ole koskaan jaksanut aloittaa mitään karttoja tekemään tms. Olen siis lukenut vain tulkintoja lähinnä.

Täällä olen kyllä oppinut hiukan lisää ja olen tehnyt karttoja, joita en kylläkään osaa juurikaan tulkita mitenkään. Jossain vaiheessa meinasin innostua todella paljon, kun minulle avautui hieman paremmin kuunsolmut sun muut.  Wink Mutta jotenkin kait olen niin laiska, etten jaksa innostua itse vääntämään ja pohtimaan sen pikkutarkemmin näitä juttuja.  Undecided

Jotenkin olen enemmän 'suurien linjojen' pohtija ja pieniin seikkoihin keskittyminen ei ole tarpeeksi kiinostavaa.
Paitsi tietysti jollain alueilla...

Olenkin monasti miettinyt, että mitä täällä sähellän, kun innostun aina välillä jostain astrologisesta seikasta, mutta sitten se vain lopahtaa...  Embarrassed
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 14.10.2006 15:58:04 »

Lainaus
Sign9, yläluokkalainen (?), kiitos kun vierailit tässä ekaluokallakin, aina tervetulleita.

hih, en osaa ajatella itseäni "luokkalaisena".  Grin tutustuin astrologiaan noin 8 vuotta sitten, jolloin mulla oli vaikea aika elämässäni ja etsin kuumeisesti vastauksia. ja sitten sain eteeni paradoksin...ammattilaistulkinnan, joka tuntui kertovan "oikeasta minästäni", ja trooppisen karttani, jonka tulkitseminen omin päin suorastaan tuotti "kammottavia" tuloksia.

Ristiriita ammattilaistulkinnan sisällön ja itse tulkitsemiseni trooppisten tietolähteiden perusteella (kirjat, netti) omasta kartastani oli niin suuri, että minun vaan oli pakko alkaa selvittämään ja selvittämään asiaa ja sille tielle jäin, samalla muidenkin karttoja tuli tongittua.Joo, mun karttani on siis sellainen, että trooppisena sieltä näkyy vain, kärsimys, marttyyrit, mielisairaus, sarjamurhat, arjen kriisit, vähä-älyisyys tai hulluus...yms. trooppinen karttani on oikea zodiakin roskaläjä, jossa on kaikki "väärin" niiden tulkintojen perusteella, joita saan "tietolähteitä" käyttäen. Hyvin moni tekijä on astrologisesti "alennuksessaan" ja merkuriuskin suorastaan "järjettömästi" asemoitunut. paljon perääntyviä planeetoita, joka juttu just "väärässä" kohdassa. Grin

kun oli muutenkin ahdistunut silloin, oli mahtavaa nähdä, että "aha, tähänhän minut on siis tuomittukin" Uhraudu, häivytä itsesi, menetä järkesi...

sen takia mulla on jotain kovasti hampaankolossa trooppisen astrologian kalat neitsyt tulkintoja vastaan, astrologian harrastus oli värittynyt kokoajan oudolla tunteella, että mun kartta on joku "tuomio"... Wink

Lainaus
Kerroitkin tosi mielenkiintoisia asioita. Joskus olen noistakin lukenut ja vaikka niiden aikaväli on niin suuri tähän hetkeen, niin historiaa kun lukee, niin jotkain sielläkin loksahtaa paikallensa.
Unohdit varmaan tuolta kalojen aikakauden, Jeesus ja hänen kala-symbolinsa, jota on eletty edeltävä aika.

muistaakseni sanoinkin mutta voi olla että unohdin.Oma karttani on suorastaan täysin "kalojen ajan kuvaus" yksilökartalla. oikea nunna-pyhimys-uhrautuja-selibaattineitsyt ja mielipuoli vankilassa Grin

Lainaus
Joku voisikin kertoa, mikä oli kalojen aikakauden sisältö. Eli mistä ihmiskunta on ponnistanut tähän vesimiehen aikakauteen.

minulle kalojen aikakauden varjopuoli ainakin on kirkko ja valta-teemat, uskonsodat ja naisten alistus, rankka jako pimeään ja valoon, mieheen ja naiseen etc... Jeesusta pidän hyvänä ajattelijana, joka väärinymmärrettiin.

Lainaus
Itsellä tulee mieleen tämä mystiikka ja keskiaika, joka on heijastanut voimaansa kaikkialle. Nyt vesimies avartaa mielemme ja ymmärryksemme tasoa, luo uudenlaista tilaa.

Vai miten se nyt olikaan? Nämäkinhän ovat niitä astrologian perusjuttuja.

toivottavasti vesimiehen aika tuo oikeasti sitä rauhanomaisuutta. sitä tosiaan tarvitaan nyt kun maailma on niin täynnä meitä ihmisiä.

« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 16:06:36 kirjoittanut sign9 » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 14.10.2006 17:11:45 »

Sign, sinähän puhut kuin minun menneistä touhuista nunnineen ja noitineen yms. Luulenpa siis että näitä löytyy kaikkien touhuista, ja eikö tarkoitus jälleensyntymisessä, että kaiken kummallisen touhun läpi jokainen käy oppinsa tien.

Eli emme voi sitten kovin paljon näissä elämissäkään toisistamme poiketa.

Kirkon valta onkin mielestäni ollut aika mystistä. Nythän tätä ihmeellisyyttä on pantu paljon ruotuun ja kritiikin alle.

Mutta trooppinen astrologia?

Sitä en osaa. Mitä ihmettä se sellainen on?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 14.10.2006 17:34:13 »

Trooppinen astrologia on juuri tämä virallinen astrologia, siis tämä mitä tälläkin foorumilla käytetään. Sideeristä astrologiaa käytetään vain sideerisellä osiolla.

Wink Juttuni olivat tottakai äärimmäisiä ja historian kauhuja sisältäviä.

mutta tarkoitin hakea tuolla kärjistyksellä sitä, että olen tulkinnut ne kartastani virallisten astrologisten tietojen valossa.Siis, mielestäni kalojen ja neitsyen merkkitulkinnat ovat mielestäni juuttuneet astrologiassa siihen "pimeään keskiaikaan".

tälläisiä tulkintoja olen lukenut kartastani monen tulkintamateriaalin perusteella, kuten esim astrologiakirjat ja nettisivut joissa käytetään trooppisia merkkejä, eli siis näitä virallisia merkkejä joita nyt käytetään.

kun teillä ei ole minun karttaa, niin ette usko miten kauheita tulkintoja trooppinen astrologia tekee esim "perääntyvästä merkuriuksesta kaloissa 12 huoneessa kartan hallitsijana"

ensinnäkin, merkurius kaloissa on alennuksessa, joten minun pitäisi olla vähintään mykkä (kuten kala) tai jollain tapaa luki ja puhehäiriöinen. perääntyvästä merkuriuksesta kirjoitetaan myös kaikkea mahdollista, että kommunikointi ei suju...

koko laaja 12 huoneeni tulkitaan astrologiassa "alue johon liittyy vankilat, alitajunnan pimeät puolet, hulluus, sarjamurhat...samoin olen auringon sijainnin 12 huoneessa mukaan hyvin ujo ja lähes pakoileva ihminen"

Neptunus liuottaa ihmistä, joten kartan mukaan minulla ei pitäisi olla minuutta laisinkaan, koska sijainti on niin neptuninen.

neitsyt painotuksen mukaan olen vain huolehtiva, stressaava ja kyvytön mihinkään muuhun kuin konemaiseen suorittamiseen.

en jaksa edes tulkita lisää...nämä olen siis lukenut alan kirjallisuudesta.

alunperin olin aika iloinen, rohkea ja ulospäinsuuntautunut ihminen, mulla sattui vaan olemaan vaikea aika ja juuri silloin sain ensi kertaa käteeni astrokartan.

mielstäni siis trooppisen astrologian tulkinnat "kusee", ja kaloista ja neitsyestä on todellakin tehty roskalava, johon voi tunkea sen kaiken tulkinnan mitä ei muualle haluta.

esim klassisilla merkkihallitsijoilla, joita sideerinenkin astrologia käyttää, kalat on jupiter-merkki...tulkinta muuttuu.

sideerisellä astrologialla karttani hallitsija (askendentin hallitsija)on venus kaloissa 11 tasahuoneessa.Se tuntuu heti omalta...venus oli lähes "poissa" trooppisen karttani merkityksistä, 12 huoneessa alennetusti oinaassa", eikä edes mitenkään tärkeänä kartallani.

onneksi sentään itse tiedän millainen olen, ja mikä planeetta muhun eniten vaikuttaa. jos on lukenut planeettojen merkityksistä, niin se on itsestään selvää itselle.

Luulenkin että tää lienee viimeisiä kirjoituksiani astrologiasta tänne trooppiseen, olen kertakaikkiaan valmis lopettamaan "trooppisen astroilun"...ei se haittaa onneksi tiedän nyt oman karttani ja voisin muutenkin keskittyä taas elämässäni konkreettisimpiin asioihin kuin oma kartta. esim elämään vihdoinkin niin kuin haluan elää...mikäs estää.

onhan tää ollut antoisa tutkimusmatka, mutta pikkuhiljaa tässä siirtyilen tutkimaan näitä sidemerkkejä.

minusta tuntuu, että mulla ei enää ole mitään keskusteltavaa trooppisin merkein, niin paljon enemmän sideerinen ja intialainen astrologia näyttää kutsuvan. eli pidän tästedes enemmän omassa päässäni nuo astro-ajatukseni tai menen vaan tuolle sidefoorumille.

en jaksa enää pohtia itseäni, haluan jo toimia.

nää oli vaan mun yksilöllisiä ajatuksia...eli siis pähkinänkuoressa, olen paljolti vieraantumassa siitä astrologiasta jota näilläkin sivuilla ja yleisesti vielä käytetään.

ja todellakaan ei ole kyse mistään että "ihmiset täällä ottais päähän", ei todellakaan tuntuu vain että puhun liian eri kieltä niin ei ole enää mitään sanottavaa astron valossa.

tälläinen rauhallinen siirtymävaihe... Smiley

tiedän sen että tätä on vaikea ymmärtää, jos ei ole mun karttaa, joka on tosi äärimmäinen.

eli luotan vain astrologeihin, jotka oikeasti tuntuvat tavoittavan totuuden tulkinnassaan (sen huomaa kyllä itse tulkinnan saadessaan) ja viittaan kintaalla suurelle osalle trooppisen astron kirjallisuutta. Merkkitulkintojen kohdalla. Huoneista en ole vielä päässyt selvyyteen...

« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 17:41:58 kirjoittanut sign9 » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #14 : 14.10.2006 17:41:00 »

Voi hyvä ystävä, toivonpa todella sinulle rauhallisempaa siirtymävaihetta!

Siis näin paljon astrologiset tulkinnat vaikuttavat. Jos pahaa niin varmasti hyvääkin. Jotakin on varmaan tullut purettua, sisimmät tulivuoret voivat huokaista.  smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: