Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä tiedät astrologiasta?  (Luettu 36674 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #15 : 14.10.2006 17:48:54 »

Ymmärrän ton Signin kannan. Kalat ja Neitsyt, 6.huone ja 12.huone tuntuu olevan sellasia maailmankaikkeuden jämämerkkejä ja sijainteja. Enpäs kauheesti oo lukenu mitään hyvää minkään planeetan sijainnista 6.

Haluisin kanssa jotenkin tuulettaa noita. Tuntuu just siltä niinku ne olis tuomio.

En nyt jaksa ajatella millä "luokalla" oon kun oon niin täynnä koulua(kin), mutta enpä astroilun aloittaessani tiennyt muuta kuin suurinpiirtein millainen hirvitys karttani on. Siis jotenkin hahmotin nuo planeettasijainnit ja merkit ja huoneet. Niiden symboliikan. Joita vieläkin opettelen.

Transiitteihin ja muihin pääsen varmaan vasta joskus kaukana tulevaisuudessa, jos ikinä pääsen sinne asti.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #16 : 14.10.2006 17:50:41 »

hih...
joo, kun astrologia alkoi silloin kiinnostamaan, ja yleensä jos joku minua kiinnostaa, niin opiskelen sitä kovasti ja pyrin itse oppimaan sitä.

Astrologia ja mikä tahansa mieleen liittyvä juttu kyllä vaikuttaa. varsinkin nuoriin ihmisiin sillä voi olla paljonkin valtaa, kun tosiaan on minuus vielä hakusessa. siksi astrologilla on suuri vastuu, siinä mitä hän kertoo asiakkaalle.

itse olin niin nuori kun ekan tulkinnan sain että tottakai vaikutti vielä enemmän.

mutta onneksi ne tulkinnat joita olen ammattilaisilta saanut, ovat olleet osuvia smitten

mutta tämä kertoo kyllä siitä, että astrologit, jotka osaavat hommansa eivät voi perustaa pelkkään merkkitietoon.

itse sekoitin itseni lukemalla astrologiaa omin päin.

hmm...olisi muuten ehkä kannattanut olla vähemmän omapäinen ja mennä vaikka mukaan johonkin yhteisopiskelujuttuun.

tosin onhan astrologia vieläkin "rajatiedettä"...ja jotenkin salattua huuhaata.

ei sen sitäkään tartteisi olla Smiley

mulla on nyt muuten uranus yhtymä aurinko transiitti, ja näköjään transiittimars yhtymässä plutoon, joten...ehkä siksi oon nyt niin kiivas ja uudistushaluinen Wink
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #17 : 14.10.2006 17:54:00 »

Lilja, kiva että ymmärrät. ollaan kohtalotovereita.

suosittelen käymään Mannisella, jos haluaa tuoreen näkemyksen.

mut tässä kaikessa on myös kyse ajoituksesta. siitä milloin astrologiaan törmää, missä vaiheessa, miten...kaikella lienee tarkoituksensa :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #18 : 14.10.2006 18:02:03 »

Lainaus
[quote author=Lilja-82 link=topic=10172.msg92283#msg92283

Haluisin kanssa jotenkin tuulettaa noita. Tuntuu just siltä niinku ne olis tuomio.

En nyt jaksa ajatella millä "luokalla" oon kun oon niin täynnä koulua(kin), mutta enpä astroilun aloittaessani tiennyt muuta kuin suurinpiirtein millainen hirvitys karttani on. Siis jotenkin hahmotin nuo planeettasijainnit ja merkit ja huoneet. Niiden symboliikan. Joita vieläkin opettelen.

Niin, mun mielestä kenenkään ei tarvitsisi joutua kokemaan näin astrokartastaan.

ja kun oikeesti, mun elämä ei ollut niin kauheeta ja onnetonta. Mutta kun just sopivaan aikaan aloin tällä trooppisella kartalla harrastamaan, niin kas vain, kylläpä suggeroin itseäni oikein korostamaan elämästäni ne negatiiviset puolet.

se on musta väärin.

mut uskonkin, että astrologiakin on muuttumassa...ei tule enää uutta keskiaikaa, toista maailmansotaa tai jeesusta...en halua enää lukea kartaltani historian syntymätraumoja.

suuri osa tulkinnoista perustuu myös jotenkin freudin ja kumppaneiden psykologiaan astrologiassa :Smiley

tottakai freudilla oli viisautensa, mutta siltikin näen että hänenkin psykologiansa perustuu sen hetkiseen yksilön ja yhteiskunnan suhteeseen ja niihin paineisiin.

ei nyt 2000 luvulla kaikkea tarvitse nähdä täysin freudilaisittain. emme ole enää viktoriaanisessa ajatusilmapiirissä...

kaikki nämä vaikuttavat merkkitulkintoihin.

esim intialaisen astron sisällöt taas on vapaita länsipsykologian sisällöistä.

missä totuus?

itse koen, että sidemerkit on kaikkein eniten ympäristön valheista riippumattomat merkit.

mut nyt suu suppuun tästä Smiley mulle riittää ihan hyvin sekin että itsekin koen näin, tottakai seurallisena ja keskusteluhaluisena ihmisenä harmittaa se että keskustelukumppanit vähenee entisestään, ihankuin ilman sitäkin jo trooppisia astrologian harrastajia olisi vaikea löytää.

mutta onneksi maailma on auki netin kautta, ja voin tankata lisää englanninkielentaitoja, niin ainakin löytyy "samanhenkisiä".

joops Smiley

« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 18:04:57 kirjoittanut sign9 » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #19 : 14.10.2006 18:34:02 »

suuri osa tulkinnoista perustuu myös jotenkin freudin ja kumppaneiden psykologiaan astrologiassa :Smiley

tottakai freudilla oli viisautensa, mutta siltikin näen että hänenkin psykologiansa perustuu sen hetkiseen yksilön ja yhteiskunnan suhteeseen ja niihin paineisiin.

ei nyt 2000 luvulla kaikkea tarvitse nähdä täysin freudilaisittain. emme ole enää viktoriaanisessa ajatusilmapiirissä...

kaikki nämä vaikuttavat merkkitulkintoihin.

esim intialaisen astron sisällöt taas on vapaita länsipsykologian sisällöistä.

Ihan oikein! Minäkin tykkään, että aivan liikaa Freud (niin paljon kun hyvääkin hän sai aikaan)on kaivautunut aivan liian syvälle länsimaiseen tajuntaan. Kun Jungia taas syrjittiin ei-tieteellisenä.
Ja tuo 'huuhaa'-juttukinhan on ihan länsimainen ilmiö, jossa on mukana tuo pelko-haamu kaikkea itämaista ajattelua kohtaan.

Olemme syntyneet siihen ja elämme sen keskellä ja tulkintoja on vaikea katsoa muualta suunnalta.

Pienin siskoni kerran häthätää kiljui minulle puhelimessa, että 'tämmöinenkö minä sitten oon, voi kauheaa'. Hän oli lukenut astrologista karttaselitystään. Ja tulkinnut aivan omalla tavallaan erään asian, jonka minä taas tulkitsin aivan toisella tavalla.

En kuitenkaan näe, että vastuu on astrologeilla. Hehän eivät ole tyrkkäämässä niitä tulkintojaan, vaan tekevät jos niitä pyydetään.
Eli vastuu on kuitenkin pyytäjällä itsellään.

Mutta kyllä minuakin hirvittää tämä vapaa maailma kaikkine suuntauksineen. Miten näissä vaikutteissa herkkä nuori selviää. Onneksi he syntyvät tähän maailmaan ja ovat jo asennoitumisessaan erilaisia kuin vanhat jäykistyneet tantat, joilla voi olla omat vaikeutensa.  Angry   Onneksi.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 18:37:49 kirjoittanut metsätonttu » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #20 : 14.10.2006 18:51:15 »

Lainaus
Ihan oikein! Minäkin tykkään, että aivan liikaa Freud (niin paljon kun hyvääkin hän sai aikaan)on kaivautunut aivan liian syvälle länsimaiseen tajuntaan. Kun Jungia taas syrjittiin ei-tieteellisenä.
Ja tuo 'huuhaa'-juttukinhan on ihan länsimainen ilmiö, jossa on mukana tuo pelko-haamu kaikkea itämaista ajattelua kohtaan.

*nyökkäilee*

Lainaus
Olemme syntyneet siihen ja elämme sen keskellä ja tulkintoja on vaikea katsoa muualta suunnalta.

minusta on mielenkiintoista pyrkiä irrottamaan itsensä joukkoharhoista.

Lainaus
Pienin siskoni kerran häthätää kiljui minulle puhelimessa, että 'tämmöinenkö minä sitten oon, voi kauheaa'. Hän oli lukenut astrologista karttaselitystään. Ja tulkinnut aivan omalla tavallaan erään asian, jonka minä taas tulkitsin aivan toisella tavalla.

tässä ehkä nousee esiin se, että me olemme oppineet että "joku muu meidän ulkopuolelta määrittelee meidät" Että pitää kysyä joltakin viisaalta ulkopuoliselta että millainen minä oon. Vain koulutetut psykologit tuntevat ihmisen..ja niin edelleen.

Lainaus
En kuitenkaan näe, että vastuu on astrologeilla. Hehän eivät ole tyrkkäämässä niitä tulkintojaan, vaan tekevät jos niitä pyydetään.
Eli vastuu on kuitenkin pyytäjällä itsellään.

kyllä näen että vastuu on myös astrologilla. Astrologihan voi nähdä sieltä jotain mitä henkilö ei ehkä kestäisi kuulla tai luoda itseään toteuttavia ennusteita. Mielestäni astrologin vastuu on pyrkiä tuomaan esille posiitiivisia ja voimaannuttavia ratkaisuja ihmisen ongelmiin.Esim Sisäinen Soturikin onnistui tässä hyvin.  Smiley tottakai luonnekuvauksen tulee olla rehellinen, mutta hmm...en osaa selittää, olen kuullut tästä puhuttavan...onhan jokaisella ammatilla etiikkansa. Huomasin itsekin, kuinka opittuani astrologiaa, saatoin tahattomasti säikäyttää ihmisiä näkemällä heistä sitä mitä he eivät halunneet vielä nähdä ja loukata heita tekemällä niin.Kun astrologialla oikeesti voidaan nähdä kulissien taakse.

en halua kuitenkaan tuottaa astrologialla pahaa oloa. Sideerisen astron koen tällähetkellä luovuutta edistävänä.

Lainaus
Mutta kyllä minuakin hirvittää tämä vapaa maailma kaikkine suuntauksineen. Miten näissä vaikutteissa herkkä nuori selviää. Onneksi he syntyvät tähän maailmaan ja ovat jo asennoitumisessaan erilaisia kuin vanhat jäykistyneet tantat, joilla voi olla omat vaikeutensa.  Angry   Onneksi.

minä uskon että jokaisen ihmisen sisällä on jo valmiiksi se viisaus. kun vaan tuetaan nuoria säilyttämään kosketus siihen, heillä menee hyvin. Smiley Minun ongelmani liittyivät siihen, kun tää viisaus pikkuhiljaa lyttääntyi ja latistui...Minusta nuo nykyiset alle kaksikymppiset vaikuttavat olevan tosi mielenkiintoista porukkaa, ja minusta on jännä nähdä, tuovatko he "huuhaa-asiat" jo julkiselle tasolle käyttöön Wink
« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 18:58:30 kirjoittanut sign9 » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #21 : 14.10.2006 19:51:16 »

Kyllä minäkin yhdyn siihen vastuuseen, josta puhut, Sign. Eli astrologit ovat herättelemässä uusia näkökulmia ja totuuksia, joita emme muuten näe. Tämä vastuu uusien asioiden ja ennen tietämättömien asioiden vastuussa.

Minä tarkoitin sitä vastuuta, jonka tulkinnan saanut ja itse tulkitseminen voi tuottaa tulkinnan saajalle, eli mielipaha, masennus tai äärimmäisessä tapauksessa jopa sairauden paheneminen. Eli siitä ei voi vetää ketään astrologiaa vastuuseen, kuten ei ketään muitakaan tulkitsijoita.

Mutta taas uusi kysymys: Mitä on sidemerkit?
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 14.10.2006 20:46:29 »

Cheesy

Tonttu on pistänyt hihat heilumaan,näemmä! Smiley

Astrologiasta en tiennyt juuri muuta,kuin etten pystynyt hyväksymään aurinkomerkkini luonnekuvausta. Angry Minusta kaikki siinä meni pieleen.
Murrosikään asti olin kuvitellutkin olevani jousimies.Äiti sen oli sanonut,ja hyväksyin sen kuin itselleni kuuluvaksi.

Annoin Sepon tehdä melkein kaikki tulkinnat,ja kas vaan,en ollut lainkaan tyypillinen kauris.
Käyttämäni selvännäkijät sanoivat poikkeuksetta,että katso sinä vaan jousimiehen horoskoopit.

Olin lukenut itämaisista merkeistä paljon,koska sieltä tunnistin itseni heti apinaksi. Grin

Nyt sitten foorumia seuratessani,tulivat nämä sideeriset merkit,joiden mukaan"muutuin"taas jousimieheksi. Shocked
Niin,että mihin uskoa ja mitä oppia seurata.
Toki foorumilla tajusin miten paljon muut planeetat,kuunsolmut sun muut vaikuttavat ihmiseen.Ja nuo huoneet alkoivat kiinnostamaan.Sitten ihmettelemään tyhjien huoneitten tarkoitusta?

Olen kyllä vastauksia saanut ja jotain ymmärtänytkin,mutta niin perin laaja,kuin itse avaruus,on tämä aihe,huh! Shocked

Tänään olen lueskellut Lori Reidin kirjaa:Kuun taikaa
Tunnen näin yöihmisenä ja kuuhulluna,että kuumerkillä on varmasti myös suuri vaikutus ainakin minuun.
Mutta tuo sideerinen?Kumpi nyt sitten olen,kauris,vai jouskari?
Olen syntynyt 27.12,joten aika rajalla.OSSAAKO KUKAAN SANOA? Huh
« Viimeksi muokattu: 14.10.2006 21:57:17 kirjoittanut Chandra » tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #23 : 14.10.2006 20:58:42 »

Ahaa!

Minä kun aina luulin ja katsoinkin sen joskus tilastosta, että olen nousumerkiltäni jouskari ja sitten Sepon tulkinnoissa olin noususkorpioni.

Ainakin sain uutta näkökulmaa asioihin.

Tuolla jossakin pikatestissä sain itselleni 73 % jousimiestä, 60 % skorpionia ja 60% rapua. Joten ihmettelemistä riittää.

Mutta eihän näitä asioita saakaan niin vakavasti ottaa.

Onhan meitä tekemessä monet muutkin tahot, ei vain astrologia. Wink
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #24 : 14.10.2006 21:38:35 »

Horoskooppi on varmaankin se aivan ensimmäinen tutustumiskohde astrologiseen maailmaan. Mutta mitä muuta tiesit, kun tulit astro-foorumille.?
Metsätonttu hei  Smiley
Tää jotenkin aina on mua kiehtonut, kun kysytään astrologiasta/horoskoopeista.
Olen aina ollut kiinnostunut tietämään ihmisen syvällisemmän olemuksen. Nuorempana luin vain horoskooppeja ja mulla oli eräs hyvä astrologinen kirja aurinkomerkistäni, vaan on kadonnut minne lie  Shocked?

Aloitin astron 'opiskelun' n.vuonna 2000, ja edelleen pähkäilen samoja juttuja.
Jo yksistään se, että pääsee astrologiaan 'sisään' vaatii paljon opiskelua,että mieltää automaattisesti astrologisen sanaston - mulla ainakin on vienyt se paljon aikaa.
perusvalmiudet jo varmasti olisivat, mutta mä en usko että osaisin tulkintaa tehdä. Kävin kesällä opiskelemassa astrologiaa ja kyllä siitä paljon apua on ollut, mutta silti epäilen taitojani suuresti.

Astrolgian on loistava ala, kun etsii vastauksia, miksi minä olen tällainen, miksi noin tapahtuu.
Vastaukset löytyvät syntymäkartasta.

Itseäni en mene arvioimaan tulkitsijana, mutta eräs ihminen oli ällistynyt tavastani 'nähdä' millainen hän on ja se oli mun ensimmäinen ihan oma tulkinta.
Ennen tein tulkinnat astromartin valmiille tulkintatulostukselle - eikä ne näin ollen olleet mun omia. Syötin vain henkilön tiedot ja kartta oli edessä.
Kaksi tulkintaa nyt meneillään ja silti epäröin suunnattomasti, että näin......
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
kooky
Vieras
« Vastaus #25 : 14.10.2006 21:44:58 »

Minä tarkoitin sitä vastuuta, jonka tulkinnan saanut ja itse tulkitseminen voi tuottaa tulkinnan saajalle, eli mielipaha, masennus tai äärimmäisessä tapauksessa jopa sairauden paheneminen. Eli siitä ei voi vetää ketään astrologiaa vastuuseen, kuten ei ketään muitakaan tulkitsijoita.

Mutta taas uusi kysymys: Mitä on sidemerkit?

olet oikeassa. en tarkoittanutkaan vetää astrologeja vastuuseen, kun he ovat kuitenkin mulle niitä osuvia tulkintoja tehneet. lähinnä itse juuri sekoitin itseni lukemalla omin päin astroa. jostain syystä ne tulkinnat jota ammattilaiset teki ei ollut ahdistavia. mutta ne mitä luin "tietolähteistä"...ei kukaan tulkitsija mulle puhunut massamurhista, marttyyreistä ja vankiloista :Smiley Ja ei viellä omassa luonteessa ollut vahvuutta ottaa itsestä vastuuta tarpeeksi, haki itseään niin paljon itsen ulkopuolisesta maailmasta, peilaten.

sideerisiä merkkejä voisi selittää myöhemmin ajan kanssa. kun on saanut nukuttua.

http://www.phpbbserver.com/sideerinenastro/

tuolta kannattaa kysyä sideerinen tulkinta.Foorumi vaatii rekisteröitymisen, mutta tulkinta on ilmainen. se perustuu sideerisiin sijainteihin auringolle, kuulle, venukselle, merkuriukselle, jupiterille, saturnukselle sekä Mc:lle. sellainen pelkistetty, ytimekäs luonnetulkinta. samoilla sivuilla on myös esitetty sudeeristen merkkien kuvaukset, jotka perustuu Frawleyn merkkikuvauksiin. Frawley on ilmeisesti intialaisen astrologian tuntija maailmalla.
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 14.10.2006 22:10:43 »

En vainenkaan vakavasti ota,en! Wink
Mutta on mietityttänyt se,kun ensimmäisenä usein kysytään,tai tulee kysyneeksi toisen horoskooppimerkkiä,niin mitä se sitten loppuen lopuksi kertoo? Huh

Molemmat ex-mieheni olivat kauriita,ja aivan erilaisia.
Jälkimmäinen tyypillinen kauris.Työnarkomaani ja kaikki aina tip,top järjestyksessä.

Ja sitten minä itse,, Undecided Laiskottelusta pidän,mitään en koskaan löydä.Kaikki tärkeät paperit aina häviksissä.En tykkää suunnitella kovin pitkälle elämääni ja kaikki huuhaa kiinnostaa.

Että pitäisikö olla joku tulkinta oikein,jos sillä silmällä kumppania katselee? Wink
Näin vanhemmalla iällä noista tulkinnoista on se hyöty,että näkee jo tapahtuneen ja se tekee ne paljon uskottavammaksi vielä.
Hieman lähden nyt rönsyilemään,mutta numerologiaan ihastuneena en voi olla uskomatta sen taikaan.Niin on mennyt putkeen kaikki tähän mennessä.PARAS AIKA ALKAA PIAN,KUULEMMA! smitten
Ja mikä ettei alkaisi,kun kaikki surkeimmatkin on jo toteutuneet. Wink
tallennettu

metsätonttu
Vieras
« Vastaus #27 : 14.10.2006 23:43:22 »

PARAS AIKA ALKAA PIAN,KUULEMMA! smitten
Ja mikä ettei alkaisi,kun kaikki surkeimmatkin on jo toteutuneet. Wink

Ja VARMASTI alkaa, senhän näkee jo asennoitumisessasi.
Uskon, että olet entistä ehompi, ainakin parkkiintunut.Hm.

Joskus tuntuu välistä, että on kuin särmäinen kivi, johon elämän aallot tosi kipeästi lyö. Mutta kun ne lyö ja lyö, niin johan ne särmätkin hioutuu, pitää vain jaksaa myötäillä jotakin. Pyöreämpään pintaan ei enää tunnu niin kipeästi elämän aallot, vaikka kuinka myrskyää.

Toivon sinulle parasta!  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #28 : 14.10.2006 23:45:51 »

Ja sanonpa vielä, että olen oikea pököpää, siis kantoon lyöty pää.  Grin

Nuo sanat, sanastot ja sitten nuo lyhennykset. Ymmärrän nyt siderisen astrologian, mutta yhtäkkiä sidemerkit vaikuttivat joltain muulta, ikään kuin side=sivu tai jotakin sellaista.

Kielet ovat vaikeita!  uglystupid2
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 15.10.2006 00:00:55 »

KIITOS Metsätonttu! smitten

Pyöreyttä saisi todellakin tulla pintaan,ihan noin konkreettisestikin.
Noin 17kg hävisi keväästä syksyyn,joten aika särmikäs on näky! buck2

Mutta jahka asetun uuteen kotiini ja saan sen järjestykseen,niin sitten alkaa itsen hemmottelu ja toivon,että myös auki olevat asiat on pian virallisesti käsitelty.Lihavat on lepposia,taitaa pitää paikkaansa. Grin

Syntymäkarttani mukaan kotiin liittyvät asiat ovatkin nyt pitkäkestoisena yksi tärkeimmistä asioista.Ja kummasti nuo kyllä osuvat kohdalle.
Lapsellinen kysymys,mutta miten ihmeessä kartalta voi näkyä noinkin yksinkertainen asia,kuin muutto?
Jos osaisi ja ymmärtäisin,mitä kaikkea jännittävää sitä kartaltaan löytäisikään,, Cheesy
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: