mielenkiintoista, Pluto. asiaa.
itse vaan siirryin sideeriseen sen takia, kun trooppinen
ei yksinkertaisesti toimi mulle.
miksi, jos melkein koko trooppinen karttani edustaa polariteeteiltään ns. feminiinisiä vesi ja maa merkkejä, joihin liitetään sisäänpäinkääntyvyys, syvällisyyskin, ihmiskeskeisyys, tunteellisuus...valitettavasti en osaa nyt paremmin kuvailla, aihe pitäisi kiteyttää.
miksi minä sitten olen tuntenut olevani paljon vähemmän tunteellinen, (ihmisten huomiominen jopa haaste, saatan olla tahtomattanikin jotenkin liian "kova" ja "hyökkäävä", suora), toiminnallinen, ulospäinsuuntautuva, ns. pinnallinen (hakee toimintaa ulkopuoleltaan luonnollisesti eikä katso ekaksi sisään)...suorastaan henkilökohtainen tunteilu saattaa ottaa päähän, ja sitten minun pitäisi trop kartassa olla pelkkää vesi ja maa-elementtiä?
miksi koin että nimenomaan olin aina liikaa sitä ja tätä "tytöksi".
sid. kartassa mulla on lähes pelkkää tuli ja ilma elementtiä, ns maskuliinista polariteettia. nousumerkkini härkä ja sen hallitsija venus kaloissa edustavatkin ainoana fem. polaritettia.
tämä kuvaa minua tosi hyvin. ongelmani ydin oli aina se, että näytin niin feminiiniseltä (asc härkä) mutta olin sisältä jotenkin "kova", kiinnostunut eniten asioista ja suorituksista, mask. polariteetin mukaan. olin tosiaankin se ihminen jota ei pätkääkään kiinnostanut mitä muut mahtaa ajatella...siis tunteellisen hyväksynnän saavuttaminen ei ollut mulle ensisijaisen tärkeää.kuitenkin mulle aina tyrkytettiin jotain tosi perusfeminiinistä roolia pelkän ulkokuoren mukaan, minua haluttiin suojella, minulta tultiin pyytämään hoivaa...
minulla oli paljon identiteettiongelmia tämän kanssa. miten voi olla, että sellainen, jolla on koko kartta täynnä maa-vesi polariteettia, sai kuulla olevansa "liikaa". tai oli aina se, joka laitettiin tekemään se mitä muut ei "kehtaa" kun niitä "ujostuttaa". minä en edes osannut ujostella...sekin on hyvä taito kyllä oppia. Ainoastaan ujostelin vain herkkyyteni ja tunteellisuuteni paljastamisessa, varmaan juuri siksi, kun tunne-elämä olikin mulle se haastavin juttu, kun en osannut näyttää pehmeyttäni.
tässä on vain mun perusteita miksi mulla ei ollut vaikeuksia siirtyä sideeriseen, nyt tunnen että polariteetit on tasapainossa ja kuvaa oikeasti minua, siinä suhteessa miten ne on esillä.
tiedän että tää mask ja fem polariteetti ajatuksena herättää paljon väärinymmärryksiä, kun kyse ei ole "sukupuolista" eikä siitä mikä on parempi....
mun mielestä, jos astrologia on järjestelmä, siinä on hyvä olla säännöt, eli perusosaset mistä tulkinnan ilme muodostuu.
näitähän on muun muoassa:
elementit: Tuli Ilma Maa Vesi
Laadut: Johtava, Kiinteä, Muuttuva
polariteetit: feminiininen Maa ja Vesi elementti, maskuliininen Tuli ja Ilma elementti
-jokaisella merkillä planeettahallitsija
-planeetan merkityksen rajaaminen ja määrittely (esim sideerisessä astrossa, kuu=mieli)
toinen juttu oli se, että kun trop karttani on pelkkää muuttuvaa elementtiä?!?
minua itsepäisempää kiinteää kivirekeä saa hakea! en suostu oikeesti millään muuttumaan, varsinkaan jos muut painostaa, samat ajatukset nyt kuin lapsenakin periaatteessa.
...lähes kaikki planeetat kiinteissä merkeissä, samoin nousumerkki.
vain MC ja Venus muuttuvissa.
Tämä oli henkilökohtaista pohdintaa siitä miksi siirryin sideeriseen. en kertakaikkiaan enää voi palata trooppiseen.
jo heti ensi silmäyksellä kun näin sen kartan, joka oli täynnä Maata ja Vettä, minusta alkoi tuntua oudolta ja rajoittavalta...mutta silloin nuorena ja surullisena ajettelin just niinkuin sopivasti että ahaa, karttakin sanoo että mun pitää rangaista itteeni siitä kun ooon niin "liikaa" ja supistua, kääntää energiani sisäänpäin.
jos tietäisitte minut ihmisenä, niin näkisitte että en käyttäydy kuin vesi ja maa. aluksi vaan näytän siltä, koska nousevana feminiininen kiinteä maa merkki Härkä.
tykkään kyllä nousumerkistäni
eli halusin vaan havainnollistaa, miksi siirryin näin selkeästi sideeriseen. ymmärrän myös sen, että sellainen, jolla ei ole näin äärimmäistä karttaa että lähes KOKO polariteetti muuttuu, ei voi huomata sitä eroa näin rajusti.