Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kartta ulkomailla  (Luettu 3882 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
TJ
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« : 15.11.2005 01:52:19 »

Hei,
En ole koskaan kaynyt yhtaan astrologian kurssia tms. Mutta minua jai kaivertamaan seikka, asun siis ulkomailla, ja eras paikallinen astrologi sanoi, etta kartat vaikuttavat erilailla eri alueilla maapallolla. Eli onko nyt siis ihan turhaa lueskella enaa suomessa tehtyja tulkintoja. Olisin kiitollinen vastauksesta. Taytyy myontaa, etta syntymakartan tulkinta on taalla ollut erilainen kuin kotosuomessa. Hieman, ei paljoa. Ikaan kuin kotona tehty olisi ajanut minut muuttamaan ja sitten uudet kuviot nakyivat erilaisina.

TJ
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #1 : 17.11.2005 19:43:40 »

Hei!

Minäkin asun ulkomailla, mutta mielestäni Suomessa tehty syntymäkartta on ihan yhtä "pätevä" kuin ennenkin. Onhan se se alkuperäinen syntymäkartta.
Olen myöskin lukenut tuosta muutoksesta karttaan, mikäli asuu pidempiä aikoja kuin vaikkapa "vain" vuoden ulkomailla, mutten siitä paljoa osaa sanoa.

Olen kyllä mielenkiinnosta tehnyt kartan itselleni, millainen se olisi jos olisinkin syntynyt Berliinissä. Siinä ei minun kohdalla ollut muita muutoksia, kuin että  vaaka askendentti muuttuikin Skorpioniksi Jupiterin jäädessä 12. huoneeseen (kuulemma mm. suojaa salaisilta vihollisilta, vaikea sanoa tuohon mitään jos ovat salaisia?), Kheiron vaihtoi huonesijaintia kuutosesta viitoseen ja Vertex vaihtoi paikkaa myös, osuen yhtymään Kuun kanssa.

No, onhan siinä eroja jonkin verran, pitäisikin itse asiassa perehtyä siihen paremmin!

Tuo  askendentti muuttuminen näkyy ulkonäössä jonkin verran- punainen ja musta rulettaa vaatevalinnoissa, lisäksi taidan olla jonkin verran sulkeutuneempi täällä kuin mitä Suomessa olin.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 18.11.2005 10:10:48 »

Hei TJ, Cleo jo vastasikin eli syntymäkartta tehdään kyllä aina sen paikkakunnan mukaan, missä oikeasti on syntynyt. Sen sijaan astrologit käyttävät tulkinnoissaan usein ns. apukarttoja, joista eräs hyvin yleinen on auringonpaluukartta. Se laaditaan aina asuinpaikkakunnan mukaan vuodeksi kerrallaan, eli syntymäpäivästä syntymäpäivään. Näin saadaan "henkilökohtaisen vuotesi" tulkinta, eli voidaan katsoa mitä teemoja esim. tuleva vuosi tuo tullessaan. Veikkaisin, että astrologisi on voinut viitata juuri tähän. Eri astrologien tulkinnat ovat myös aina hiukan erilaisia, koska jokaisella on oma tulkintatyylinsä ja usein kartan tekijöitä painotetaan hiukan eri tavalla.

Jotkut astrologit kuulemma harrastavat sellaistakin, että matkustavat syntymäpäiväkseen paikkaan, jolle tehty auringonpaluukartta on mahdollisimman suotuisa. Aiheesta on hyviä kysymyksiä & vastauksia mm. täällä:

http://www.maryshea.com/sr.html
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
TJ
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #3 : 13.12.2005 00:33:23 »

Hei Cleo ja Ajatus,
Kiitos kommenteista, en ole kaynyt taalla pitkaan aikaan. Hyva tietaa, etta voin viela katsella kotmaisia karttoja. Olen ollut nykyisessa asuinmaassa jo yli 6 vuotta ja naytan jaavan myos. Suomalainen ystavani taalla tekee energia terapia hoitoja, ja kutsui minut kurssille jossa oli Englannista astrologi. Han kommentoi, etta tahdet voivat vaikuttaa hieman erilailla taalla kun jos olisin jaanyt suomeen. Pitaisi varmaan vertailun vuoksi ihan katsoa milta ne nayttavat, muuten samoilla tiedoilla. samalle ajanjaksolle.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #4 : 13.12.2005 11:30:15 »

Ns. relocation chart (astro.com tarjoaa) on ulkomaanmatkoja ja muuttoja varten ihan hyvä tehdä, kertoo omasta käyttäytymisestä ja tekemisistä ulkomailla ja odotettavissa olevista olosuhteista. Ja toisin kuin ehkä luullaan, se että menee syntymäpäiväkseen vaikka Havaijille ei tarkoita, että koko vuosi tulee olemaan sen näköinen kuin sinne tehdyssä AP-kartassa ellei sitten aio pysyä siellä koko vuotta.  :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: