Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oinaat, miten olette löytäneet oman alanne?  (Luettu 11020 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 14.10.2006 18:51:16 »

Olen tässä tuskaillut jo pidemmän aikaa sitä etten tiedä mitä haluaisin työkseni tehdä, mikä olisi minun alani. Tuntuu että kiinnostus kaikkeen kestää vain hetken. Miten olette löytäneet oman alanne ja oliko se helppoa? Miten tiesit että tämä on sinun juttusi?
Oinaana olen kärsimätön luonne joten kovin tarkkuutta vaativa ja rutiininomainen työ ei oikein tunnu omalta. Kuulisin mielelläni kokemuksianne  Smiley
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #1 : 14.10.2006 19:16:39 »

Vastailen pikkuveljeni puolesta, joka on  aurinko oinas. Hän suhtautuu intohimoisesti kirjoittamiseen, joten hän kirjoittaa ja haluaa siitä ammatin itselleen. Mikä kirjoittamisen ala sitten on kyseessä, sitä en voi kertoa koska sitten kerron hänestä jo liikaa ilman hänen lupaansa. Mihin asiaan sinä suhtaudut intohimoisesti? Itse olen venus mars oinas ja kaikki asiat, jotka inspiroivat ja tuovat kauneutta elämään, ovat hyviä suuntaviittoja oikealle alalle. Mitenkä olisi vaikka matkaopas? Tongue Huh Smiley
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #2 : 14.10.2006 21:48:08 »

Olen juuri samanlainen kuin sinä Artemis, että olen koko ikäni etsinyt mieleistä työtä, mutta kaikkiin kyllästyn ajan myötä.Minulla on pakko olla vaihtelua ja uusia innostuksen aiheita tai minusta tulee rutiininomaisessa työssä tosi tylsä ja ärsyyntynyt Smiley.Nyt olen vakavasti suunnitellut kirjoittamista ja erilaisia luovia töitä koska ne ovat ainoita jotka tosissaan ovat minua aina innostaneet   Smiley .Kaikki luova kauneus ja eläimet kuuluvat siis tulevaisuuden suunnitelmiin, mutta tasaisen vaihtuvalla tavalla, koska olisihan se hirveää väsyä niihinkin  Shocked .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 14.10.2006 22:26:58 »

En ole löytänyt vieläkään. Kaikenlaista on tullut tehtyä ja oinaan "arkkihommaakin" eli yksityisyrittäjänä olen ollut.
Nyt sentään on valjennut sen verran, että ihmisten parissa haluan toimia, niinkuin olen melkein aina tehnytkin.

Nyt elän jänskää aikaa kun tuo Jupiter on pyörinyt AC:lla, sain äskettäin aika vastuullisen työn ja nyt vielä tarjouksia satelee luottamus- ja järjestöhommiin.
Aika metkaa, tähän asti olen ollut aika yksinäinen susi vaikka kovasti ihmisistä pidänkin.

Mites, etkös sinä ole maininnut tykkääväsi lapsukaisista? Jotain lasten kanssa ehkäpä?
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #4 : 15.10.2006 10:27:11 »

Vahingossa  Grin koulutettuani itseäni sinne ja tänne, tehtyäni töitä samalla periaatteella, jäin kotiin tekemään lapsia  Cool Ainoastaan kaksi asiaa on elämässäni pysynyt yli kymmenen vuotta intohimoisena harrastuksena ja sitten PAM, aukeni mahdollisuus tehdä niitä työksi  angel Niitä nyt värkkäillään... työni on kausiluontoista ja kuluttavaa, ihmisläheistä hommaa. No, kun kausi loppuu, olen kurkkuani myöden täys koko touhua ja erakoidun kotiin lasten kans. Aikansa tätä ja olen taas ihan kypsä ja valmis töihin.
Eli täysillä aina, koko sydän ja ruumis pelissä... pakko saada kumminkin totaalitaukoja, muuten ei jaksa. Silti taukojenkin aikana intohimoni harrastuksiini säilyy, mutta silloin onkin aikaa minun ideoille ja kokeiluille...
Voisi kai sanoa, että olen löytänyt työni todellisesta intohimosta  smitten
tallennettu
sunflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 15.10.2006 15:18:19 »

minä en ole löytänyt Sad
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 15.10.2006 17:32:30 »

Minäkin pidän kirjoittamisesta mutta se on aina ollut tapa purkaa ajatuksia, lahjoista en oikein tiedä. Nautin siitä kyllä. Olen lapsesta saakka kirjoittanut ja rakastin koulussa kirjoittaa aineita. Minulla on mielikuvitusta  Smiley
Eläimet ovat hyvin lähellä sydäntä niinkuin Taiskakin mainitsi. Ja kyllä vaan, pidän paljon lapsista kuten Synapsi muistelikin  Smiley
Ehkäpä lapsista voisi löytyä ammattikin. Varsinkin ajatus työksentelystä esim. sellaisten lasten kanssa jotka ovat kokeneet kovia kiinnostaisi kyllä.
Matkustaminen on myös intohimoni.
Minulla on vain itselläni huono puoli ampua alas omia haaveitani tyyliin "ei minusta siihen ole kuitenkaan". Kun uskaltaisi oikeasti lähteä tavoittelemaan haaveitaan. Mitäs siitä jos epäonnistuu, ainakin olisi yrittänyt.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #7 : 16.10.2006 19:03:50 »

Minulla on vain itselläni huono puoli ampua alas omia haaveitani tyyliin "ei minusta siihen ole kuitenkaan". Kun uskaltaisi oikeasti lähteä tavoittelemaan haaveitaan. Mitäs siitä jos epäonnistuu, ainakin olisi yrittänyt.

Shocked Onko tämä yleinen piirre oinaille? Just keskustelin ystävän kans tästä, miten eroon-teemal?! Taitaa olla perfektionistin yks piirre, pelkää ettei onnistu niin hyvin ku haluis ja siksi jättää tekemättä...?
tallennettu
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 16.10.2006 19:19:01 »

Lainaus käyttäjältä: Jaspis
Taitaa olla perfektionistin yks piirre, pelkää ettei onnistu niin hyvin ku haluis ja siksi jättää tekemättä...?

Auts, toi sattui  Tongue. Eli osu ja uppos ainakin täällä..
Toi perfektotauti on yksi viheliäisimmistä luovuuden jarruista. Yrittänyt siitä jo vuosia eroon, vielä rimpuilen!
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 17.10.2006 14:08:48 »

Shocked Onko tämä yleinen piirre oinaille? Just keskustelin ystävän kans tästä, miten eroon-teemal?! Taitaa olla perfektionistin yks piirre, pelkää ettei onnistu niin hyvin ku haluis ja siksi jättää tekemättä...?

Ehkäpä.. Ärsyttää olla jossain huono  :Smiley Mielummin jätän sellaiset tekemättä missä tiedän olevani surkea, mutta toki sekin riippuu mistä on kyse. Tyhmää ehkä..
Siinä myös yksi syy miksi kyllästyn nopeasti työhöni, kun sen on oppinut ja sen hallitsee niin se ei tarjoa enää mitään haastettakaan. Siksi haluaisin löytää sellaisen alan/työn jossa voisin säilyttää innon ja ilon tehdä.
Jotkut ihmiset ajattelevat että työtä on pakko tehdä eikä siitä ole tarkoituskaan nauttia. Uskon kuitenkin että minulle olisi olemassa kenties jokin sellainen työ josta nauttisin, jotain.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 08.06.2008 14:12:59 »

Kuuleppas Artemis, kun Oinaalla ei välttämättä ole ns. omaa alaa. En minä ainakaan ole löytänyt, tosin en ole liiemmin etsinytkään. Elän vain Elämää.

Hyvin monella alalla on mielenkiintoisia asioita ja katsantokulmia. Oinaan tehtävä on kuitenkin luoda itselleen oma tila ja omat näkövinkkelit, onhan Oinas tie aukaisija ja auraaja muillekin, teki sitten vaikka mitä.

Itse olen toiminut liki 30:llä alalla, jonkun aikaa kussakin. Yleensä monta hommaa yhtä aikaa, jolloin mikään ei ehdi kyllästyttää. Ja jos kyllästyttää, eiku potku prs:lle ja menox. Siis eteenpäin.
---

Mutta sinua, Artemis, katsoessani planeettasijaintien perusteella, sanoisin että sovit yrttiparantajaksi ja mielellään siinä kouluttajaksi. ASC Ravussa pehmentää Oinaan suoruutta edes hiukan, jolloin oppilaan on helpompi ottaa vinkit hyödykseen. Lisäksi siellä on Ceres, joka auttaa 'isoisen' roolissa melkoisesti. Toki Rapusijainti tekee ehkä hiukan liian huolehtivaisen otteen, kun se on Vanhemman roolia kuvaava.
Oivaltavuuttahan tämä Oinasrypäs -siis Aurinko, Kuu, Venus, Mars nostaa pintaan, joten älä helkutissa piilota kynttilääsi vakan alle.
Perusprotestantteina (siihen uskontoryhmäänhän luterilaliset kuuluvat) me suomalaiset emme meinaa uskaltaa tehdä kömmähdyksiä =virheitä. Kuitenkin oppiminen tulee vahvimpana juuri yrityksen ja erehdyksen kautta.

Venus ja Mars Oinaassa mahdollistavat Sinulle olla ryhmässä sekä pomona että osallisena, siis vuorotellen.
Merkurius MC:llä Kaloissa antaa hyvin monia pehmeitä toisten persoonallisuuksien lukuominaisuuksia. Näitä jos mitä perehdyttäjä tarvitsee tehtävästään suoriutuakseen.

---
Ups! Siis peruskysymyshän oli 'Kuinka olette löytäneet oman alanne, Oinaat?

Minulla on ollut onni pyöriä elämässäni hiukan siellä sun täällä. Rutiineihin en sovellu, se on sitte hirsipuun paikka, jos paikalleni suostun jäämään. Tosin siihenkin tarvitaan monta miestä ja heille hyvät piilopaikat, jotta väijyen onnistuvat minut riippukeinuun laittamaan.  Wink Grin

Sovellun ehdottomasti parhaiten töihin, joissa saan käyttää luovuutta, toimia useissa eri tehtävissä pitkin päivää. Ensimmäinen , joka lentää kaaressa työn aloittaessani, on ehdottomasti kello. Sellaista hirvitystä en kestä edes ranteessani. Toki usein unohdan ajankulun tyystin, mutta mieluisissa töissä sillä ei juurikaan ole väliä. Mitä nyt joskus unohdan kokonaan päivämäärät, kuukausien vaihtumisen jne.
Nykyisinkin teen vuorotellen useampaa työtä, siis freelancer. Vertaan tilannettani tuoliin. Jos siinä on useampi kuin yksi jalka, se pysyy paremmin pystyssä, jos taas joudun vaihtamaan jonkun työni uuteen, ei tuolini keinuminen haittaa, kun siihen todennäköisesti menee muutama päivä. Elämä ei siis kaadu, korkeintaan horjuu. Joutuvat silloin selkälihakset edes hiukan tekemään töitä pitääkseen kroppani kunnossa, tai edes hiukan paremmassa.

Juonteena eri toimissani on ollut toisten palvelu, toisten auttaminen, toisten hoitaminen, toisten turvaaminen, pampunheilutus, turvallinen liikenne, hmm... ai niin kyynelkaasuakin olen joutunut käyttämään. Ampuma-aseetkin ovat tuttuja, mutta eivät työssä. Neuvominen on aika rakas puuha kaiken muun menon ja melskeen keskellä.  police knuppel2

Ammatinvalintakysymyksiinkin (sekä persoonan vahvaan tuntemiseen= itsetunnon rakentamiseen siis) olen puuttunut, samoin parisuhdekysymyksiin ja teamityön kehittämiseen. Nämä viimeksimainitut ovatkin aina sydäntäni lähellä. Miksikö? Helppohan tähän on vastata: Yhteiskunta on sitä vahvempi mitä omemmissa toimissa jokainen ihminen täällä puuhastelee. Silloin työn tulos myöskin on rahallisestikin antavinta sekä henkisesti antoisaa, luovuutta inpiroivaa. angel

Jatkossa toivon voivani elää mahdollisimman liki luontoa. Katsotaan, antaako elämä yhäkin minun tehdä henk koht oman elämäni päätökset. coolsmiley smitten
« Viimeksi muokattu: 08.06.2008 15:32:45 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Dala
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 08.06.2008 15:10:14 »

Herttinen kun sydän hypähti kun näin aiheet otsikon! Cheesy

Täällä painiskellaan ihan saman ongelman parissa; mikään ala ei tunnu "omalta" ja vähän palloilen sinne tänne opiskelemassa sitä sun tätä.. Vähän alkaa jo ärsyttää kun mikään ei tunnu oikeen miltään ja ala joka ehkä vähän kiinnostaa niin kiinnostaa vain hetken.

Kaipa meissä sitten on jotain perfektionistin vikaa? Mutta tottahan se on, että jos tietää olevansa surkea jossain, niin ei sitä työkseen halua tehdä.

Kouluttaudun tällä hetkellä eläinten- ja karjanhoitajaksi, jotain suorasukaista ja selkeää käsillä tehtävää hommaa siis mielin. Animaattorin paperitkin on, mutta kun tuo luovuuskin on niin inspiraatiosta kiinni niin ei siitä leipätyötä voi minun tapauksessa saada.
tallennettu

Ovat veljiäni sade sekä tuuli,
ja ystäväni luodut metsien.
On kaikki täällä yhteydessä kaikkeen,
jotka tietä elämän käy kulkien.

aurinko oinas kuu kaksoset askendentti neitsyt
sunflower
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 11.06.2008 14:06:20 »

apua, minä en tiedä yhtään mikä olisi minulle sopiva ala ...ja itseluottamus on aika hukassa  buck2 onko se sitten todellakin vaan niin että minulla ei olekaan mihinkään taipumusta tai lahjoja ja on tyydyttävä ja oltava onnellinen siivoushommissa?  Huh  Shocked
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 12.06.2008 06:39:25 »

Minulla on niin vahva kutsumus, ettei sitä voi olla kuulematta....  coolsmiley

Tuo olisi ihanaa =)
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 12.06.2008 09:51:12 »

Niin, kaikella on puolensa.

Asiasta toiseen, minulta ei onnistu noiden hymiöiden käyttö lainkaan... Outoa..
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: