Heh, tuo on kyllä aivan totta Sign9. Olen myös tuota asiaa pohtinut monet kerrat.
Itse olen tälläinen 'näkövammainen' ollut ihan piskuisesta tytöstä asti.
Nyt olen harkinnut kyllä leikkausta, mutta kun juttelin asiasta leikkauksen mahdollisesti tekevän lääkärin kanssa, meni vähän into...
Nimittäin olen todella kauan käyttänyt vain piilolinssejä, sillä minua häiritsee suunnattomasti juuri tuo näkökentän suppeus lasien kanssa. Mutta jos menisin leikkaukseen, pitäisi minun olla sen jälkeen täysin ilman linssejä puoli vuotta per silmä ja käyttää laseja... No way!
Joten meikä sitten jatkaa tätä linssien läpi katsomista niin kauan kuin silmät antavat myöden. Sinällään silmäni ovat jo 'pieni ihme' silmälääkärin mielestä, sillä silmän ei pitäisi näin kauan sietää linssejä ja tällä käyttömäärällä, jota minulla on. Ilman naarmuja ja muita muutoksia silmän pinnassa siis.
Ja toisaalta uskon vahvasti siihen, että vaikka olen puolisokea, niin silmäni voivat parantua täysin. Utopiaa, voi olla, tai sitten ei. Voihan se tapahtua leikkauksenkin avulla sitten joskus tai jotenkin muutenkin...
Minun katseestani ollaan oltu montaa mieltä. Hyvin kaksijakoisia kokemuksia siitä. Toiset pitävät katsettani syvänä ja lempeänä, toiset taasen tarkasti läpi katsovana tai jopa läpitunkevana.
Luultavasti ilman laseja katseeni voisi olla melkoisen hassu...
Ja olen myös itse kokenut, miten jonkun lapsen katse voi olla niin viisas ja 'ikiaikainen' ja taas aikuisen voi olla ihan vaan 'tavallinen'.