Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkijät jotka eivät näe  (Luettu 25985 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #15 : 16.10.2006 14:01:28 »

Niin, selvänäköisyydellä ei ole välttämätä tekemistä suoraan edes ns. henkisen kehityksen kanssa (miten tämä sitten ikinä määritelläänkin), empatiakyvyn kanssa toki.

Guruja taas on Suomessakin, esim. tiettyjen uskonnollisten filosofioiden ja henkisen kehityksen liikkeiden piirissä, jopa meditaatio-opettajista sorvaavat oppilaat usein omiin tarkoituksiinsa gurun jonka pitäisi sitten olla ihmisenä täydellinen ja kaikin puolin puolijumalallinen ;-)

angel

Tuttavapiiriini kuuluu jopa yksi eläinten kanssa työskentelevä ihminen (hyvin arvostettu toki alallaan) johon jotkut ihmiset ovat alkaneet suhtautua lähes messiashahmona, jonka luokse "eläimet luonnossa kerääntyvät..." Smiley))

Eli gurun ja palvonnan kohteen voi löytää joka alalta.
tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #16 : 16.10.2006 14:30:09 »

Jos yhtään lohduttaa, minäkin kävin aikoinaan monella näkijällä, ja valtaosan ennustelut ovat menneet täysin metsään. Myös netissä vierailevat ilmaiskatsojat ovat nähneet huti, niin positiivisia ja kannustavia kuin ovatkin.

Siksi olen lopettanut kyseisen huvin. Jos jotakin ikävää olisi tulossa, en välttämättä edes haluaisi tietää. Mulle riittää se tieto, että elämä on sellaista, että joskus tulee lunta tupaan kuitenkin.

Eikä noista yltiöpositiivisita hengennostajistakaan ole pitkää iloa, tästä marsini jo kirjoittikin.

Näkemisen lahja (tai luovuuden laji, kuten asterix hyvin kirjoitti) on niin epävakaa, että jokainen, joka valitsee ansaita sillä, ottaa ison riskin. Monella tapaa ison. Tätä näkijä v. rahallinen korvaus -aihetta on täällä joskus ammoin puitukin.

Voimia ap:lle! Ehkä elämänmuutos laittaa miettimään koettuja menetyksiä. Ja jos on paljosta vastuussa, siinä ei tosiaan jää tilaa surulle tai edes hengittämiselle, kuten kuvailit. Jokin auttaja voisi olla hyvä - näkijää en suosittele. Olisiko jokin (vaihtoehto)terapia paikallaan.

Noita eläingurujakin riittää... Eläinten kanssa voi kyllä opetella kommunikoimaan, eri asia sitten, kenellä riittää viitseliäisyyttä siihen. Tod. näk. ap:n tuntema eläinkuiskaaja saa nelijalkaisilta positiivista energiaa takaisin, ja hänen ystäväpiirinsä pitää siitä energiasta.
tallennettu
Hippu
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #17 : 21.10.2006 11:25:08 »

"se uuvuttava raadanta hevosten kanssa on nyt jäämässä kokonaan taakse ja menette kohti uutta". Olemme mieheni kanssa vasta aloittaneet täysin uudella alalla ja hevoset ovat myös meidän molempien ammatti ja intohimojen kohde ja meille ovat monet näkijät sanoneet, että jos jaksatte vain yrittää niin juuri tämä hyvin hyvin originelli ala tulee tuottamaan hedelmää roppa kaupalla. Tämä "näkijä" ei ilmiselvästi tajunnut ollenkaan
mistä on kyse, sillä olin kertonut olevani ammailtani "taiteilija". Koska hän ei siis käsittänyt rationaalisesti mielessään, että hevosten kanssa voi tehdä myös taidetta hän tuomitsi koko elinkeinomme vanhojen ja tuhottavien asioiden" joukkoon. Hän jopa vihjaisi että "navetta ehkä palaa"

No, huh, huh!
Eipä tainnut olla ihan "kunnon" näkijä.
Että "navetta ehkä palaa"... Shocked  Niin...
Hieman voisivat miettiä mitä suustaan päästävät.
Itse en ole näiden väärien ym. ikävien tulkintojen pelossa enää näkijöihin yhteyttä ottanut, vaikka joskus tuntuu tulevaisuus täysin toivottomalta.

Aikoinaan petyin varsinkin noiden messujen näkijöihin. Eräskin tunnettu ja hyväksi mainostettu näkijä ei nähnyt sitä, että lapseni oli juuri kuollut ja missä tilanteessa oikeasti olin. Puhui todella tilanteeseen nähden sopimattomasti ja nolostui sitten silminnähden, kun kerroin ja yritti korjailla puheitaan hieman sopivampaan suuntaan ja tarjosi hyvitykseksi lopulta ilmaiseksi kaikenlaista (josta oli hetki aikaisemmin määritellyt maksun).

En kyllä tosiaan haluaisi kuullakaan etukäteen mitään ikäviä asioita ja toisaalta elätellä toiveita turhaan jostain positiivisesta, jota ei sitten tapahdukaan.
Parempi siis vain pysyä kaukana kaikenmaailman ennustuksista ja ottaa vaan vastaan mitä tulee, vaikka sekin tuntuu usein vähän vaikealta. Mieluimmin sitä tietysti kuulisi joltain, että nyt on odotettavissa jo helpommat ajat.

Minulla on siis samansuuntaisia kokemuksia kuin sinulla. Lapsi kuollut ja samassa rytäkässä useita muita läheisiä. Hevosia on meilläkin.
Jossain vaiheessa yksi näkijä sanoi, että teen elämässäni täyskäännöksen. Antoi ymmärtää sen liittyvän jotenkin työasioihin ja ikäänkuin hevoset jäisivät taka-alalle, tai luopuisin niistä kokonaan.
Olinkin nyt taas hieman hermona, kun eläinten kanssa alkoi tulla kaikenlaista ylimääräistä murhetta ja vastoinkäymistä. Mietin josko joudun pakon edessä niistä sittenkin jo kohta luopumaan.
Tuntuu tietysti vaan aika pahalta, kun ei oikein juuri nyt jaksaisi enää näitä murheita.

Tuntuu joskus kasaantuvan nämä asiat aivan käsittämättömällä tavalla.
Alkaa todella kaivata jonkinlaista hengähdystaukoa.
Ja tällaiset tapaukset saavat ihmisen pelkäämään aina sitä pahinta, vaikka se ei olisikaan tulossa.
Itselläni on ollut täysi työ nyt tämän asian kanssa.
Usein olen kyllä saanut sitten kuitenkin jälkeenpäin huomata, että olenkin hermoillut turhaan.
Olen nyt vaan yrittänyt alkaa kuuntelemaan enemmän myös omaa intuitiota ja käyttämään enemmän apuna pelkkää rukousta, joka usein edes hieman rauhoittaa.
Onneksi ei ole viimeaikoina kyllä ollut enää edes rahaakaan näihin ennustajiin. :Smiley
Yritän ottaa nyt vaan vastaan sen mikä tulee, en voi kuitenkaan hallita kaikkea.

Tsemppiä sinulle!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 21.10.2006 14:16:44 »

"Hyvästä" elinkeinosta voi olla montaa mieltä,
mikä kenellekin sopii. Smiley

Kaikki on niin suhteellista ja riippuu,
minkä laskee "tuotoksi". Wink

Tuotto voi olla hyvä mielikin,
vaikka se ei kukkaroa lihota. Wink

Äidilläni oli hevosia kun olin lapsi.
Mukavia elukoita, veljeni mielestä etenkin metwurstina,
mutta sain liike-alan ensimmäisen tärkeän oppituntini
siitä, mikä syö enemmän kuin tuottaa,
ei ole leiville lyövä elinkeino.

Hevoset kuitenkin olivat äitini intohimo ja nautinto
ja intohimoista ja nautinnoista pitää maksaa. Wink

Hyvän lapsuuden eläinten kanssa kuitenkin saimme. Smiley

Mielestäni ei ole näkijän tehtävä arvostella jonkun
valintaa, mutta näkökulmat, mitkä hän näkee tilanteessa,
on syytä rehellisesti sanoa.

Joskus myöskään ihmiset eivät vain tahdo hyväksyä
tosiasioita ja kun näkijä/toinen ihminen sanoo ne,
se aiheuttaa näitä "pettymyksiä".

Näkijä, joka näkisi kaikissa ongelmissani pelkästään
muissa ihmisissä vikaa kuin minussa itsessäni ja toiminnoissani,
on huijari ja valehtelija. coolsmiley

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #19 : 23.10.2006 08:40:39 »

Taitavakaan näkijä ei näe aina kaikkea...
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #20 : 23.10.2006 09:01:17 »

Ametistitar, todella mielenkiintoinen kirjotus, ja en voinut olla hymyilemättä myöskin huvittuneesti mielessäni noille ennustajille. joopa joo... :Smiley
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #21 : 23.10.2006 10:20:08 »

Niin, selvänäköisyydellä ei ole välttämätä tekemistä suoraan edes ns. henkisen kehityksen kanssa (miten tämä sitten ikinä määritelläänkin), empatiakyvyn kanssa toki.

Eli gurun ja palvonnan kohteen voi löytää joka alalta.

Näin minäkin koen tuon ennustajien suman. Osa ennustajista on liikkeellä puhtaasti kaupallisista syistä ja harjoittavat ko. ammattia elinkeinonaan. Heillä usein on kyse pelkästään hyvästä empatiakyvystä ja ihmistuntemuksesta, koska osuvat usein oikeaankin tulkintaa antaessaan. Heissäkin on siis hyviä ja huonoja ihmistuntijoita.  crazy2
Osa ennustajista taas uskoo vahvasti omaavansa selvänäön lahjan ja ovat siinä mielessä rehellisiä, että huijaavat myös itseään. He eivät huijaa asiakkaita tietoisesti, vaikka ennustus itsessään saattaa olla hyvää empatiakykyä tai auraluentaa.   idiot2
Sitten tietenkin on myös ennustajia, joilla aidosti on selvänököisyyden lahja ja jotka oikeasti  käyttävät lahjaansa ihmisten avuksi. Valitettavasti heitä on huimaava vähemmistö tässä sarjassa, joten mielestäni kannattaa harkita tarkkaan mitä tahtoo ennenkuin ennustajalle varaa aikaa.  smiley6600

Ja kun tieto kerran lisää tuskaa, niin tämän ketjun lukemisesta seuraa oma vastuu. Jos käy ennustajalla ja huomaakin joutuneensa huijarin kynsiin, niin tokihan tiesit tämän vaihtoehdon todennäköisyyden jo aikaa varatessasi. Kikkeris kokkeris - mitäs läksit. Itse tiedät jo kaiken minkä ennustaja voi sulle kertoa.  Grin
 smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #22 : 23.10.2006 10:48:42 »

Niin, tulee mieleen just se että jollekin voi tullakin vaikka parantajan lahjoja, vaikka ei olisi muuten hyvä ihminen. Jotkut huijaa kykynsä, jotkut käyttää niitä väärin. Onhan pimeyskin olemassa.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #23 : 23.10.2006 11:14:32 »

"Joskus myöskään ihmiset eivät vain tahdo hyväksyä
tosiasioita ja kun näkijä/toinen ihminen sanoo ne,
se aiheuttaa näitä "pettymyksiä"."

Totta kai tämä on mahdollista, mutta jos tätä käytetään patenttivastauksena ihan mihin tahansa tilanteeseen jossa näkijä vain haluaa todistella olevansa oikeassa -kuuntelematta lainkaan asiakkaansa omia huomioita- niin kyse on silkasta omahyväisydestä näkijän puolelta. Palaisin jälleen siihen, että jos asiakas siteeraa mitä joku TOINEN näkijä on kertonut, on vastaus hyvin usein vähättelevä, usein jopa aggressiivinen! Tätä ilmiötä on todella vaikea ymmärtää ja hyväksyä. Ei kai ihmisen auttaminen voi olla kilpailutilanne näkijöiden kesken!!

Ja jos eri näkijät näkevät täysin ristiin, niin silloin on joko lopetettava kyseleminen kokonaan tai yksinkrtaisesti oman intuition avulla päätettävä, kuka näkijöistä on  feikki eikä näe. Tragikoominen tilanne.

Meillä jotka itse tunnemme kortteja on myös se toinen tie, eli yrittää tulkita itse intuitiivisesti edessä olevaa pöytää ja tulkita, missä kohtaa näkijä tulkitsee omien asenteidensa/rationaalisen ajattelunsa pohjalta ja missä kohtaa hän todella "näkee". Minulla on tämä ystävä joka on erittäin arvostettu näkijä ja hän muistaa aina muistuttaa, että koska olemme ystäviä (ja hän tietää myös elämästäni 'liian paljon') niin hänen "näkemyksensä" saattaa pahastikin hämärtyä!
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 23.10.2006 11:50:32 »

Koetas nyt elää elämää ja nauttia niistä hepoista ja uusista tuulista ja jätä näkijät sikseen. Like I have-.- paitsi sawotarta kuuntelisin.  laugh
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #25 : 23.10.2006 13:05:17 »

Edellinen kommentti taisi olla osoitettu kirjoittajalle itselleen Smiley Yli 3000 viestiä täällä... angel

Rajatiedon huijarien/vilpittömien analysointi on hyödyllistä ja tärkeää, rajatieto vertautuu mihin tahansa uskontoon ja kaikilla henkisillä liikkeillä on niin uhrinsa, hyväksikäyttäjänsä kuin todelliset tietäjänsä. Olen itse perheestä, jossa nämä asiat ovat olleet läsnä aina (new age -kokemukseni alkavat -60-luvun alusta) ja olen törmännyt erittäin laajaan skaalaan erilaisia ihmisiä, mielisairaalapotilaista suuriin Mestareihin Smiley) En ole itse liittynyt koskaan mihinkään liikkeeseen eli olen oman tieni kulkija. Olen sitä mieltä että myös sitoutumattomia tarvitaan rajatieteen piirissä, aivan kuten uskontojen piirissä ylipäätään. angel
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 23.10.2006 13:53:28 »

Mutta en ainakaan pohdiskele näkijöiden asioita, tietty jos koet sen hyödylliseksi, kommentti oli ihan sinulle osoitettu.. en saisi siitä kovin paljon irti.. nauttisin niistä hepoista.  laugh kaikkiin vaikeisiin asioihin ei kannata sotkeutua.. tsori että koetin auttaa.. vai teetkö tutkimusta selvänäkijöistä? 9/11 viestistäsi on tästä aiheesta..
« Viimeksi muokattu: 23.10.2006 14:04:06 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #27 : 23.10.2006 15:32:29 »

Mietin tuota, että millainen olisi hyvä näkijä,
niin ehkä sellainen, joka näkee olennaisen ytimen
"ongelmasta" ja kuvailee siinä vaikuttavat asiat/energiat,
joita en itse näe syystä tai toisesta,
ehkäpä jos vaikka olen liian lähellä ongelmaa,
jolloin muut puolet asiasta sumentuu,

niin silloin hyvä näkijä pystyy palauttamaan
minut ns. maanpinnalle liian negatiivisista/positiivisista
näkemyksistäni/fiiliksistäni. Wink

Joskus tämän voi tehdä hyvä ystäväkin,
mutta vieras voi olla neutraalimpi,
eikä ole niin kiinni mielikuvissa minusta itsestäni
ja elämästäni, jolloin näkökyky voi saada muita vaikutteita. Wink

En välttämättä halua kuulla, miten jonkin asian lopulta
käy, koska haluan itse luoda sen lopputuloksen,
mutta joskus se
"kyllä se hyvin menee ja sinä osaat hoitaa sen
loistavaan lopputulokseen"

tarvitaan joihinkin tilanteisiin. Wink

tallennettu
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 25.10.2006 00:04:32 »

Minäkin ajattelin jakaa oman näkijäkokemukseni vaikka menee vähän off topic.. Vuosia sitten kävin ennustajalla ja tuntui, että hän näki asioita todella hyvin, selvitteli minulle monia matkan varralla vaivaamaan jääneitä asioita ja tiesi sen hetkisestä tilanteestanikin todella hyvin. Yllättäen hänen sävynsä muuttui, ja se on jäänyt vaivaamaan. Tuli tunne, että hän näki jotain, mutta ei halunnut sanoa mitä. Loppuajan hän maalaili minulle ruusuista tulevaisuutta, mutta tuon "hätkähdyksen" takia minulle jäi epäilevä tunne. Ikäänkuin hän olisi halunnut valaa minuun toivoa ja uskoa tulevaisuuteen hinnalla millä hyvänsä. Mutta niin.. nyt elän toivossa että ne ruusuiset ajat koittaisivat ja pelossa, että jos hän näkikin jotain niin ikävää, ettei halunnut sitä sanoa. Vuosi sitten näin vielä unta, jossa kuolin juuri kun olin saanut elämäni järjestykseen, ja se palautti mieleeni tuon ennustajalla käynnin. Sen jälkeen olen pyytänyt muutamaa näkijää katsomaan minulle saamatta vastausta, nyt vihdoin ennustaminen -ketjussa sain Sawottarelta vastauksen, eli ilmeisesti elossa tullaan pysymään  Cheesy  Cheesy  Cheesy.

Ja tarinan pointti oli siinä, että ennustajilla on harteillaan suuri vastuu eli en kadehdi heitä lahjastaan. Mitä kertoa ja miten etc. Omaksi motiivikseni kääntyä näkijän puoleen olen todennut mm. tarpeen tulla nähdyksi, sen, että joku ihminen edes pieneksi hetkeksi kääntää katseensa minun puoleeni. Uteliaisuus, tarve saada varmistus omille valinnoille ja menneiden selvittäminen ovat tietenkin myös taustalla. Tuota nähdyksi tulemisen tarvetta olen miettinyt eniten, ja sitä, että sen vuoksi varmaan helposti loukkaantuu, jos ei saa minkäänlaista vastausta. Sen kuuleminen, ettei toinen näe itselle tai halua katsoa tai voi kertoa mitä näkee, on huomattavasti helpompaa kuin täydellinen hiljaisuus. Pienikin vastaus kertoo nähdyksi tulemisesta ja vastaamattomuuden taas helposti tulkitsee välinpitämättömyydeksi, jos tarjolla ei ole muuta selitystä.

Pikkutunneilla tuntojaan purkava
Chervil

smitten smitten smitten

tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #29 : 25.10.2006 10:13:40 »

Lueskelin tätä ketjua ja en voi kuin nyökytellä täällä koneelleni niin monen tekstin kohdalla...
Mistä oikeasti tunnistaa oikean? Ja kuinka paljon ihmisen omat valinnat vaikuttavat elämään? Itse uskon, että ihminen voi muuttaa suuntaa elämän pulkassa ennustusten jälkeen, mutta helppoa se ei ole  Wink Tuosta elämän suurista asioista ja niiden näkemisestä,en ota kantaa. Tuntuu vaan epäinhimilliseltä mennä toiselle sanoon, jotta jokin menee pielee...ilman,että ottaa kantaa mitä vois tehdä sen estämiseksi tai miten siitä selviää  Undecided
Perustan tämän lähinnä erääseen kokemukseen, josta olen puhunut ystäväni kanssa. Hänelle aikoinaan povattiin ei-perinteistä elämää ja paljon rikkinäisiä ihmissuhteita. Nyt monien vuosien jälkeen, hän kokee alitajuisesti "luovuttaneensa" silloin;"miks edes yrittää..."
Itse juuri arastelen erilaisia ennustuksia, koska tahdon olla alitajuisestikkin vapaa, kun teen elämääni vaikuttavia päätöksiä  coolsmiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: