"se uuvuttava raadanta hevosten kanssa on nyt jäämässä kokonaan taakse ja menette kohti uutta". Olemme mieheni kanssa vasta aloittaneet täysin uudella alalla ja hevoset ovat myös meidän molempien ammatti ja intohimojen kohde ja meille ovat monet näkijät sanoneet, että jos jaksatte vain yrittää niin juuri tämä hyvin hyvin originelli ala tulee tuottamaan hedelmää roppa kaupalla. Tämä "näkijä" ei ilmiselvästi tajunnut ollenkaan
mistä on kyse, sillä olin kertonut olevani ammailtani "taiteilija". Koska hän ei siis käsittänyt rationaalisesti mielessään, että hevosten kanssa voi tehdä myös taidetta hän tuomitsi koko elinkeinomme vanhojen ja tuhottavien asioiden" joukkoon. Hän jopa vihjaisi että "navetta ehkä palaa"
No, huh, huh!
Eipä tainnut olla ihan "kunnon" näkijä.
Että "navetta ehkä palaa"...
Niin...
Hieman voisivat miettiä mitä suustaan päästävät.
Itse en ole näiden väärien ym. ikävien tulkintojen pelossa enää näkijöihin yhteyttä ottanut, vaikka joskus tuntuu tulevaisuus täysin toivottomalta.
Aikoinaan petyin varsinkin noiden messujen näkijöihin. Eräskin tunnettu ja hyväksi mainostettu näkijä ei nähnyt sitä, että lapseni oli juuri kuollut ja missä tilanteessa oikeasti olin. Puhui todella tilanteeseen nähden sopimattomasti ja nolostui sitten silminnähden, kun kerroin ja yritti korjailla puheitaan hieman sopivampaan suuntaan ja tarjosi hyvitykseksi lopulta ilmaiseksi kaikenlaista (josta oli hetki aikaisemmin määritellyt maksun).
En kyllä tosiaan haluaisi kuullakaan etukäteen mitään ikäviä asioita ja toisaalta elätellä toiveita turhaan jostain positiivisesta, jota ei sitten tapahdukaan.
Parempi siis vain pysyä kaukana kaikenmaailman ennustuksista ja ottaa vaan vastaan mitä tulee, vaikka sekin tuntuu usein vähän vaikealta. Mieluimmin sitä tietysti kuulisi joltain, että nyt on odotettavissa jo helpommat ajat.
Minulla on siis samansuuntaisia kokemuksia kuin sinulla. Lapsi kuollut ja samassa rytäkässä useita muita läheisiä. Hevosia on meilläkin.
Jossain vaiheessa yksi näkijä sanoi, että teen elämässäni täyskäännöksen. Antoi ymmärtää sen liittyvän jotenkin työasioihin ja ikäänkuin hevoset jäisivät taka-alalle, tai luopuisin niistä kokonaan.
Olinkin nyt taas hieman hermona, kun eläinten kanssa alkoi tulla kaikenlaista ylimääräistä murhetta ja vastoinkäymistä. Mietin josko joudun pakon edessä niistä sittenkin jo kohta luopumaan.
Tuntuu tietysti vaan aika pahalta, kun ei oikein juuri nyt jaksaisi enää näitä murheita.
Tuntuu joskus kasaantuvan nämä asiat aivan käsittämättömällä tavalla.
Alkaa todella kaivata jonkinlaista hengähdystaukoa.
Ja tällaiset tapaukset saavat ihmisen pelkäämään aina sitä pahinta, vaikka se ei olisikaan tulossa.
Itselläni on ollut täysi työ nyt tämän asian kanssa.
Usein olen kyllä saanut sitten kuitenkin jälkeenpäin huomata, että olenkin hermoillut turhaan.
Olen nyt vaan yrittänyt alkaa kuuntelemaan enemmän myös omaa intuitiota ja käyttämään enemmän apuna pelkkää rukousta, joka usein edes hieman rauhoittaa.
Onneksi ei ole viimeaikoina kyllä ollut enää edes rahaakaan näihin ennustajiin. :
Yritän ottaa nyt vaan vastaan sen mikä tulee, en voi kuitenkaan hallita kaikkea.
Tsemppiä sinulle!