Heips.
Itse en syö elävää ravintoa, enkä ole kasvis syöjä. Olen kait jäänyt sinne missä mun esi-äidit eli luolassa ja paistoi hirvenlihan nuotiossa.
Mutta, totuushan se on,että mitä enemmän ruoka aineita kuumennetaan sen enempi niiden elinvoimaisuutta tuhotaan.
Ajatellaan nyt vaikka sitä mitä tapahtuu proteiineille kun se kuumenee yli 42 asteen. Esim. sellainenkin upea tuote kuin kotimaisen lehmän ternimaito menettää tehonsa jos sitä kuumennetaan. Siinä tuhoutuu vasta-aineet, jotka muodostuvat proteiinineista.
Ja sitten meillä maito pastoroidaan yli 72 asteessa, että mites joku tuolla aiemmin totesi, et aito käsittelemätön lehmän maito ei aiheuta mitään vaivoja
.
Ja ei ole marjojen elinvoimasta jäljellä keittämisen jälkeen paljoakaan.
Eli ei kannata keittää.Pakastaminen säilyttää elinvoimaa.
Marjat pakkaseen ja mehut kylmäpuristamalla.
Ja sitäpaitsi, ehkä joku luomuviljelty olis nykypäivänä sitä ravintoa mikä edes sisältää ravinteita. Tää meidän tehokasvatus kun vaatii veronsa. Ei ole enää appelsiinitkaan sitä mitä ne oli ennen. Kaiken kun pitää näyttää nätiltä ja kasvaa niin nopeasti, samassa maassa jota on vuosikaudet viljelty.
No joo,kysehän oli valmistuksesta. Mutta, taidan palata luolaani kokkaileen, tuli nälkä kun ajatteli ruokaa