Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ajan hallinta?  (Luettu 23493 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 19.10.2006 22:54:00 »

:Smiley  :Smiley  :Smiley

Jos sallit, niin ehdotukseni olisi tuohon tilanteeseen,

koota kunnon ryhmä tietoisia ihmisiä, jotka kuorossa

laulaisivat tuota tuttua OM  OM  OM  OM  OM  mantraa.

Jolloin kaikki kyllä asettuisi paikalleen, aivan

luonnonlakien mukaan, ja just` siihen mihin pitikin.

smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 19.10.2006 23:02:04 »

Kävelläänkös me pitkin tietä saattuessa ja tavarat leijuu perässä,vai miten ne siirtyvät? :Smiley

Vai hallitseekohan joku tuon poltergeistilmiön kunnolla,rikkomatta mööpeleitä?
Sepäs olisi helppoa! Grin

tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 19.10.2006 23:09:24 »

angel

Eikös nämä suurten kivikuutioiden siirtäjä

kulttuurit, egytiläiset ja inkat ym.

laittaneet tietyn koodin kivelle

ja sitten sen siirtely olikin

hallittua?  Joten, hyvin

on tuo vanha taika

ehkä hallinnassa??

angel

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 19.10.2006 23:20:47 »

Ai niin!Hyvä kun muistutit! smitten

Koodi nyt pikkasen muistin ulottumattomissa,mutta siirrynkin tästä kaivelemaan sitä esiin,,OM,,OM,OMMMMM,, angel
tallennettu

Lilja-82
Vieras
« Vastaus #19 : 20.10.2006 11:31:49 »

Mua ärsyttää kun mä teen kaiken aina viimetipassa. Siis siinä vaiheessa kun on aivan pakko. Yksinkertasesti.

Mulla aiheutti eilen niin yksinkertanen asia ku tiskaaminen sellasen oksetus ja raivokohtauksen, että olin vähä huolissani.  Huh Olin siinä loppuvaiheessa valmis heittään joka helvetin kipon seinään ja vielä samalla raivolla mennä sotkeen vaikka niillä vanhentuneilla kananmunilla sen naapurin oven, joka jumalauta pitää niitä bileitään joka halvatun yö. *puhdasta raivoo*

No sittenpä taas ihailin junasta maisemia ja mietiskelin taas ihmetellen mikä mulle oikeen tuli. Onnesta se meni ohi, enkä lopulta heittäny yhtään mitään mihinkään. Mutta se oli kauhee tunne.  Huh

No siis mitenkä tää liittyy ajanhallintaan... huono ajanhallinta aiheuttaa syvää turhautumista.  Angry
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija

Look thru' the light

Profiili
« Vastaus #20 : 20.10.2006 11:49:47 »

Ajanhallinta? Mitä se on?  Cheesy

Argh! Tekis niin mieli aina välillä uittaa itteensä jossain mutakuopassa, kun ei mitään tunnu saavan aikaan. Tekemistä olis vaikka millä mitalla. Daydreamer, I would say. Sitä ei oikein osaa keskittyä olennaiseen. Nyt olis tosi tärkeetä pikajunan vauhtia saada opinnot eteenpäin, loppuunpäin. Teen sitä tosi hitaasti. Tiedän, että jossain vaiheessa luultavasti tulee sellainen puuska, että teen asiat kerralla pois. Silloin ei kukaan tai mikään saa olla häiritsemässä. Niinkuin tässä yhtenä päivänä tuli kirjoitusvimma. Viisi tuntia putkeen. Sain idean tarinasta ja oli pakko kirjoittaa ns. treatment loppuun. Jos opiskelisin käsikirjoittamista tai kirjoittamista, niin Hallelujah! Mutta kun en.

Tuntuu välillä, että sitä kulkee ajan kanssa eri tahtiin. Aina kun haluaisi tehdä jotain, niin pitää tehdä jotain muuta. Vai onko se jokin ihme psykologinen juttu, että aina pitää tapella vastaan sitä mitä pitäisi tehdä.

Teen aina viime tipassa miltei kaiken. Olin todella tyytyväinen, kun viime tenttiin oikeasti aloin lukemaan hyvissä ajoin ja mulla jopa jäi päivä vapaata aikaa ennen tenttiä! Voisi merkitä saavutukseksi mun elämässä!  Grin
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #21 : 20.10.2006 12:01:29 »

Mulle tulee kans välillä tollasia ihme puuskia, että voin tehdä jotain vaikka 5 tuntia putkeen totaalisen keskittyneenä. No harvemmin mitään hyödyllistä...  Grin
Mutta esim hyvää kirjaa lukiessa havahtuu joskus siihen, että on lukenu jotain 4 tuntia ilman että on edes tajunnu ajan kulumista.

Opiskelen kirjottamista ja mistä huomaa, että en oo ammattilainen? No siitä että odottelen sitä kuuluisaa inspiraatioo ja sitten teen tehtävät lopulta kauheella kiireellä tyyliin nyt mun pitää kirjottaa.  Tongue  Grin

Se on totta mitä oikeet kirjailijat sanoo, kyllä se inspiraatiokin sitte tulee kun vaan alottaa.
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija

Look thru' the light

Profiili
« Vastaus #22 : 20.10.2006 12:17:26 »

Se on totta mitä oikeet kirjailijat sanoo, kyllä se inspiraatiokin sitte tulee kun vaan alottaa.

Niinkö se menee?  Grin Nojoo, tavallaan uskon.
Mun pitäis kirjoittaa proseminaaria ja tiedän, että kyllä se tekemisen into tulis, kun vaan aloittais tekemään. Alku on aina hankalinta, kun pitää löytää se aloituspiste.

Olisi tosi hienoa laatia itselleen kalenteriin aikataulu siitä mitä milloinkin pitää tehdä. Mutta itse ainakin näin kaksosihmisenä koen sen vain niin sitovaksi ja vangitsevaksi. Olla vangittuna aikaan...
Kyllä mä monesti teen niin, että sovin tehtävistä asioista itseni kanssa. Kun olen tehnyt sen, niin teen seuraavaksi tuon. Jos joku tulee häiritsemään tuota järjestystä, että "mitä jos tehtäisiin tämä nyt tähän väliin, ei mee kauan..." niin koko homma saattaa olla pilalla.
Sitä tavallaan rakentaa tarinaa päivästään, tekee päähän valmiiksi kuvan millainen päivä tulee olemaan. Minä lassoan ajan eikä aika minua.  knuppel2
Puhuttaessa siis arkipäivän tekemisistä ja siitä olemattomasta ajanhallinnasta.  :Smiley
tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #23 : 20.10.2006 12:42:17 »

Niinhän sitä sanotaan että paineen alla syntyy parasta jälkeä..tiedä sitten..

Mullakin on käytössä sellainen ns. itselle tarkoitettu viikkomuistilista, että tee nämä ja nämä tähän ja tähän mennessä, sitten ruksailen asoita yli sitä mukaa kun ne on tehty. En sitä mitenkään orjallisesti noudata, enemmänkin se on hataran muistini tukena. Sitten saan jotain tyydytystä kun voin viivata yli jonkun vastenmielisemmänkin askareen, että tulipahan tehtyä.

Joskus joku asia saattaa kyllä jäädä ruksaamatta, viivyttelen sen kanssa (erityisesti kohta maksa laskut)
viimeiseen asti..Jos tänään saisi vielä parin ihmisen kanssa soviteltua ensi viikon juttuja, heitettyä muutamia työhön liittyviä idea-alustuksia ja silitettyä edes neljäsosan vaatevuoresta, niin eiköhän tuo ajan hallinta ole tältä päivältä suht hanskassa..
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #24 : 20.10.2006 12:45:50 »

Ajan hallinta = itsensä hallinta?
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija

Look thru' the light

Profiili
« Vastaus #25 : 20.10.2006 12:48:31 »

Ajan hallinta = itsensä hallinta?

Heh, indeed!  2funny
tallennettu

Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 20.10.2006 23:36:24 »

knuppel2

Inspiraation odotus!!

Pitkällekin

matkalle

otetaan

ensimmäinen

ASKEL !! ?

angel

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 21.10.2006 00:13:45 »

Olen varmaan aivan kummallinen tapaus, otan kaksi askelta jo etukateen etta varmasti kerkian!
tallennettu
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 21.10.2006 09:29:55 »

Älkää hyvät ihmiset, tehkö tänään
sitä, minkä voitte siirtää
huomiseen.
Vai oliko se sittenkin
 toisteppäin

tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #29 : 23.10.2006 08:44:33 »

Olen varmaan aivan kummallinen tapaus, otan kaksi askelta jo etukateen etta varmasti kerkian!

Täällä samanlainen kummallinen tapaus.  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: