Toisessa kädessä voisin taas ajatella sideerisesti.
Sideerisessä taas on noususolu oinaassa, millä voisin
myös osittain selittää ujouttani sillä että vaa'allahan on paha tapa
mennä muiden mukana, jättää omat mielipiteet sanomatta ja
suhteuttaa itsensä tilanteisiin.
Intohimoisuuden taas selittyy sillä että tunteiden alue kuu on myös oinaassa.
Liekin merkin näyttäminen pässimäisyyden kautta, kylläei?
Vaikea ottaa kantaa, kun en ole sideerisen astrologian harrastaja. Minulla on kuitenkin hyvä ystävä, jolla ihan perustrooppisessa systeemissä on alasolmu Vaa'assa ja yläsolmu Oinaassa. Kun parikymppisinä hengailimme yhdessä, hänen ajatusmaailmansa oli täynnä "sen oikean" löytämistä eikä hän puhunut juuri muusta kuin vastakkaisesta sukupuolesta. No, sitä oikeaa ei löytynyt ihan heti ja potentiaalisia kumppaneita hän kävi lävitse läjäpäin, suurin osa oli vieläpä naimisissa. Hän käytti siis paljon aikaa ja energiaa sellaisiin miehiin, joita ei voinut saada. Jotain karmaa näen tässä käytöspiirteessä olevan. Vasta viides suuri rakkaus päätyi aviomieheksi (hänkin oli naimisissa, mutta erosi käytännössä ystäväni takia). Tämä tyyppi on toisaalta melko dominoiva ja päämäärätietoinen (neljä planeettaa Oinaassa + se yläsolmu, Pluto, Uranus ja Jupiter AC:lla), mutta toisaalta hän taas huolehtii paljon siitä, mitä muut hänestä ajattelevat. Etenkin nuorena noissa miesseikkailuissa hänelle EIn sanominen oli äärimmäisen vaikeaa. Hän siis päätyi hyvin epämääräisiin suhteisiin usein vain hellyydenkipeydestä ja siksi, koska ei osannut kieltäytyä.
Tällä ihmisellä työkin on melko ihmiskeskeistä. Vähän vaikuttaa, että hän alasolmunsa kautta yrittää antaa itsestään jotain kaikille, mutta samalla toimimalla näin, hän hajottaa itseään. Yläsolmun kautta voisi löytyä enemmän sitä tervettä itsekkyyttä ja ihan omia juttuja. Olen muuten huomannut, että trooppinen Oinas-yläsolmu voisi viitata yrittäjyyteen vähän vanhemmalla iällä, ja tässäkin tapauksessa näyttäisi vinkeitä siihen suuntaan olevan.
Eräs toinen tuttavanaiseni on myös alasolmun merkiltään Vaaka. Vaaka on myös hänen aurinkomerkkinsä. Hänkin on hyvin ihmissuhdekeskeinen, jopa takertuva. Hän pelkää yksinäisyyttä ja hylkäämistä ja on perustanut perheen jo hyvin nuorella iällä. Hän haluaa, että hänestä huolehdittaisiin, mutta kolmevitosen korvilla kohtalo päätti toisin. Tuli avioero ja hän rakastui työttömään ja sitoutumiskammoiseen mieheen. Ei siis mikään potentiaalinen huolehtija. Tämä nainen joutuu opettelemaan sitä, mitä omillaan oleminen ja itsellisen naisen elämä on. Yrittäjähenkisyys on noussut tässäkin tapauksessa melko selkeästi esiin.
Jos vertaan omaa Skorpioni-alasolmuni mukana tuomia käytöspiirteitä näihin tuttaviini, niin nuorena ihmissuhteitani on leimannut kyynisyys ja puhdas seksuaalisuuden toteuttaminen ilman että olen mitään suurta rakkautta ollut etsimässä. Suurempi haaste on ollut luottamuksen kehittäminen ihmisiin kuin "sen oikean" etsiskely. Olen elellyt vain vähän muiden kautta, mutta tähän vaikuttaa tosin kartalla muutkin tekijät kuin vain alasolmun sijainti.