Itselläni on tarkka
:ssä kutoshuoneessa, lähes DC:llä. Laskusolmu on siis 12. huoneessa liki
:skorpioni:ssa. En tiedä, johtuuko tuosta kuviosta (vai
:keskitaivas:llä :neitsyt:essä) vai mistä, mutta eipä ole elämästäni puuttunut mutkia eikä tragediaa - tai ehkä pitäisi sanoa tragikomiikkaa - sen verran outoihin olosuhteisiin olen joutunut.
Oman koomisen lisänsä tuo soppaan ulkoinen olemukseni, joka on kuulemma "hillitty ja hallittu", ja olenpa kuullut itseäni sanottavan jopa särmättömäksi persoonaksi
. Huvittavaa on se, että nuo ihmiset, jotka eivät ole minua kunnolla tunteneet, eivät ole myöskään tienneet, että elämässäni on ollut käänteitä ja vääntöjä ja omituisia tapahtumia, jopa sellaisia, joita ei itsekään aina enää voi käsittää eikä käsitellä.
Olen joskus ajatellut, että laskusolmu salailevan skorpparin selän takana on hyvä symboli sille, että syntymääni liittyi salaisuus, jota eräät "sukulaiseni" eivät halunneet paljastaa muille, eivät ainakaan huudella siitä ulkopuolisille. Itsekin sain sen vuoksi vasta 14-vuotiaana tietää, että biologisena isänä pitämäni ihminen ei ollutkaan oikea isäni. Tämän tiedon sain, kun isäpuoleni kuolemasta oli kulunut pari viikkoa. Enpä ole siis itsekään aina voinut valinnoillani vaikuttaa siihen, mihin päin elämä on heitellyt...