Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousu- ja laskusolmut (Härkä-Skorpioni)  (Luettu 71282 kertaa)
0 jäsentä ja 16 vierasta katselee tätä aihetta.
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« Vastaus #90 : 05.03.2006 17:18:49 »

Mitenkäs parisuhteeen kannalta katsottuna noususolmu leijona - vesimies ja noususolmu rapu - kauris käy yksiin  :Smiley Onko yhteinen taival ylämäkeä vai alamäkeä  Smiley ?
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #91 : 05.03.2006 20:33:56 »

Vesimies edustaa Saturnuksen maskuliinista puolta ja
Kauris taas femiinistä. Luulisi niiden käyvän ykseyteen todella hyvin.
Täydentävästi. Saturnushan edustaa raadantaa ja järkevyyttä. Tietynnäköistä
kylmyyttäkin. Omalaatusuutta unohtamatta.

En tiedä puhutko sideerisestä vai trooppisesta joten en osaa
sanoa tarkalleen. Olen myös itsekkin harrastelija joten kannattaa
suhtautua siihen mitä kirjoitetaan aina tietyllä varauksella. Ei kuitenkaan
tietyllä itsepetoksella. Vaan siis.
En osaa selittää kunnolla. Paras tulkitsija on kuitenkin jokainen itse asioille.
Olen vähän kuin joku marginaalihuomatus jossain tekstin vieressä  Huh
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #92 : 05.03.2006 21:07:08 »

Entäs sitten jos on samat nousu ja laskusolmut?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #93 : 08.03.2006 11:08:27 »

Vastakkaiset nousu- ja laskusolmut näyttävät olevan... hmmm... ei ainakaan helppoja. Omassa lähipiirissäni on useita ja aika "sotaisaa", välillä jopa äärimmäisyyksiin asti, on. Mutta voimakasta sitoumusta tuntuu aiheuttavan.  idiot2

Samaan suuntaan menevistä mulla ei taida olla sillain selkeitä esimerkkejä heti heittää. Mutta ajattelen niin, että se voisi olla hyvien ystävien (riippuu kylläkin muista tekijöistä paljon;  askendenttikuu jne) asema. Sitoumusta (=voimakasta kohtalonyhteyttä) taitaa sekin jollain tapaa aiheuttaa.

Lisäksi vissiin vaikuttaa se, missä vaiheessa siinä kasvussa mennään eli jos on kumpikin löytänyt sen jujunsa ja saavuttanut tasapainotilan, niin luultavasti se purkautuu jonniilaisena onnellisuutena - tai sitten se koko suhde purkautuu (mikä ei välttämättä ole huono asia). Samahan toki pätee kaikkiin ihmissuhteissa vaikuttaviin asioihin eli mitä valmiimpia "opintoja" sitä vähemmän tarvetta niiden takia kärvistellä. Toisaalta uskon myös, että tällainen itse pitkälle oppinut "ajautuu" auttamaan vielä taipaleella olevia lähimmäisiään. Ajautuu lainausmerkeissä, koska sattumasta toki ei ole kyse.  Smiley Smiley Smiley
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #94 : 08.03.2006 11:16:32 »

Semmosen tähän halusin vielä avata keskusteluun, että kun nyt puhumme näistä Kuunsolmuista, niin onko teistä kenelläkään tietoa tarkemmin nk. drakonisesta astrologiasta? Kyseessähän on sellainen kartta, joka syntyy, kun muljautetaan Kuun yläsolmu Aries pointiin eli 0°  oinas :ta eli alkuun. Sitten muljautetaan kaikkia taivaankappaleita, pisteitä, huoneita jne saman verran samaan suuntaan. Eli mulla esim.  kuunsolmu on noin 10°  harka ja siitä kiepsautetaan karttaa Noviilin eli 40°:en verran "alkuun" päin, jolloin esim.  aurinko, joka on trooppisella kartalla 12°  kalat siirtyykin 2°  vesimies :een. Tää näyttää liittyvän tähän keskusteluun aika hyvin, joten kyselenpä jos jollain olisi kokemuksia ja kommentoitavaa.  Smiley Smiley Smiley Käytättekö moista järjestelmää?

 smitten
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3522



Profiili WWW
« Vastaus #95 : 08.03.2006 13:27:21 »

Hei Christian,

en ole kuullutkaan moisesta systeemistä. Kertoisitko kokemuksia ja havaintoja?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #96 : 08.03.2006 14:07:49 »

Kas kun olin niitä juuri kysymässä muilta. Mulla on toi ilmaisohjelma Astrowin ja se laskee mm. drakonisen kartan ja sillä voi verrata drakonista ja trooppista päittäin. Mutta vielä en ole ehtinyt siihen niin syventyä, että osaisin mitään jyrkkää kommentoida. Mutta ajattelin, että se sopisi näitten Kuunsolmu-keskustelujen oheen, kun kerta se kuun yläsolmu on se jippo siinä kartassa. Eli sehän on tavallinen trooppinen kartta muuten mutta kaikki on kiepsautettu niin paljon Aries pointia kohti kuin True Node on siitä.

Kävin kyllä vähän googlettamassa, mutten ehtinyt perehtyä vielä löytämääni aineistoon sen tarkemmin.

Vissiin ne aspektit jotenkin osoittavat semmoisia kohtia mitä tässä elämässä pitää oppia ja kehittää jne. Karmallista touhua.  Smiley Ja sitten voit katsoa, mihin omat dr-taivaankappaleet sijoittuvat vaikkapa toisen ihmisen trooppisella syntymäkartalla ja selvittää, mikä tehtävä tällä hemmolla on omassa elämässäsi.

Mielenkiintoista!  Cheesy

 smitten smitten smitten
tallennettu

Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #97 : 09.03.2006 11:27:34 »

täh?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #98 : 10.03.2006 10:45:30 »

Christian! Kokeilin tuota draconista eläinrataa, ja ihan ensivilkaisulla... Huh! Kuuni tulee tyttären aurinkomerkkiin ja Kheironini tarkkaan yhtymään hänen noususolmuunsa, Venus lätkähtää siipan askendentille ja on siellä muutakin heti oivalluksia herättävää... Kiitos mielenkiintoisesta vihjeestä siis! ...Meillä on muuten siipan kanssa sama solmuasetelma, suhde on karmallinen, todella pitkä yhteinen historia. Ja vielä tuntuu olevan yhdessä opeteltavaa  Grin!
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #99 : 10.03.2006 12:39:00 »

Nonni, tuo juttu vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Täytyy oikein perehtyä tarkemmin ja tunkea niitä omiakin drakuloitaan kaikkien mahdollisten lähimmäisten kartalle. Ehkä selviää niittenkin merkitys paremmin elämässä. Ja ennen kaikkea se mitä sillä suhteella on opetettavaa - ettei tartte kantapään kautta oppia.  Cheesy Grin Smiley Smiley Smiley
 smitten smitten smitten
tallennettu

Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #100 : 03.05.2006 16:06:04 »

Ohoh, löysin juuri s-postini kätköistä säästämäni ystäväni kommentin Lillin tulkintaan... Anteeksi Lilli kun en ole aiemmin laittanut sitä tänne (vaikkei se kovin erikoinen olekaan):

"Yes, a lot of what she said is true and resonates with me. Being a housewife and a mother makes me think that i am in a prison sometimes... I like to be involved in a lot of activities and dealing with the public...
  I think i already told you that i am "officialy" looking for a "real" job and have decided to put John Matthew in a day care. It's time to make a move and change a few thing in my life.
  I don't have a lot of experience to find me a "great" job but i will try to take advantage of my bilingual skills as well as my ability to deal with the public... Some think i would be  great teacher but i just don't want to be involved with a lot of kids... I need some adult interaction...
  My passion is law enforcement... I would love to become a cop but i understand that is something i will have to plan for my next lifetime... My husband thinks it's too dangerous and having a kid makes me think that he is right... Kids change everything..."

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #101 : 18.09.2006 00:07:32 »

Mulla on noususolmu skorpionissa 12. huoneessa. Jotenkin en osaa tulkita itselleni tuon 12. huoneen merkitystä tässä yhteydessä. Sen olen saanut selville että toi noususolmu skorppari on jollain tavalla vaikea, lisäksi olen vielä nouseva skorpparikin että ilmeisen tummia tunnelmia tiedossa?! Onko kellään tulkintaa tai vastaavanlaisia tuttavuuksia?  Huh
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Susi76
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #102 : 18.09.2006 15:52:53 »

 Aikani taustalla seurattuani, päätin rohkaista mieleni ja kirjoittaa tänne, toivottavasti nyt menee oikein..Tämä aihe on erittäin mielenkiintoinen ja toivoisin kokeneemmilta ja osaavammilta kartan katsojilta jonkinlaista tulkintaa oman karttani kuvioihin. Minulla on nimittäin myös  kuunsolmu skorpioni ja 3. huone. Skorpionista löytyvät  kuunsolmu lisäksi myös  aurinko  kuu  mars ja  uranus. Syntynyt olen 25.10.1976 klo 01:45 Tampereella. Kiitos sille joka jotain osaa tulkita!
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #103 : 18.09.2006 16:53:36 »

Silver Pearl,

Myös minulla on noususolmu 12. huoneessa, ja näen sen ohjeena keskittyä tässä elämässä itsensä kehittämiseen, ns. sisäiseen maailmaan ja henkisiin asioihin työnteon ja uran sijaan. Lisäksi tämä solmuasetelma kehottaa ehkä ottamaan rennosti (vrt. Kalat vs. Neitsyt). Minulla tuo noususolmu on Vaa'assa.

Susi76,

Tervetuloa foorumille! Kovin on skorpionivoittoinen karttasi. Kannattaa ehkä laittaa tietosi ihan erilliseen ketjuun, jos vaikka joku ehtisi niitä tulkita paremminkin. Karttasi tekijöistä löytyy myös varmasti tietoa tämän foorumin haku-toiminnolla.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #104 : 19.09.2006 10:49:29 »

Jep, kuullostaa ihan hyvältä noin.
Kaarina Pääkkönen kirjoittaa tästä skorpioni noususolmusta että "kotimaisia esimerkkejä- siis tunnettuja henkilöitä- ei ole ymmärrettävistä syistä". Eli miksei? Onko ne kaikki kuolleet tai luusereita..?!
No ulkomaisia olen löytänyt kaksi: Charlize Theron ( Hänen äitinsä ampui isän Charlizen
lapsuudessa) ja täysin intuitiolla päätin tarkastaa Marvin Gayen kartan,(oma isä ampui
hänet)- ja siellähän se oli noususolmu skorpparissa ja missäpä muualla kuin 4. huoneessa.
Eli vallan mielenkiintoinen solmu. Tosin varmaan muutkin asiat kartalla on vaikeita jos on tämmösiä kohtaloita, mulla ei vielä tieto riitä niitä tulkitsemaan.
Mutta tutkimukset jatkukoon.. Wink
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: