Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lilith, Naisen saturnus?  (Luettu 25539 kertaa)
0 jäsentä ja 23 vierasta katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #30 : 21.11.2006 12:17:28 »

Gemini - When Lilith hides herself among the twins, she may exhibit a chameleon-like ability to be whoever she must be at the moment, hiding her true thoughts and feelings. If used improperly, the native may be considered "two-faced" or be a vicious gossip.

Jahas sitä tämänki puolesta vielä kätketään tunteita....Eikö Kuu Kauriissa riittäs ?  Grin .Siinä se onki homma "vapautua" tunteiden piilottelusta  Grin
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #31 : 21.11.2006 13:31:07 »

Mulla 7.huoneessa Leijonassa  Smiley

LEIJONA:
Lilith tässä merkissä lisää voimaa. Keskinkertaisuus voi tuntua sinusta melko sietämättömältä. Vallanhalu ja suuri onnistumisen tarve. Lilith auttaa sinua tässä merkissä menestymään, Smiley mikä onkin mielestäsi täysin luonnollista. Monilla kuuluisuuksilla on sama asento syntymätähtikartassaan. Huipulla olemisen sietämätön yksinäisyys ei sinua todellakaan pelästytä. Sinussa on myös paljon liioittelua sekä jokapäiväistä suuruutta. Shocked Ylevää kapinallisuutta.

7. Kumppanuus aiheuttaa huolia Wink. Toinen saatetaan aistia hyvin etäisenä, poissaolevana, joskus ikäänkuin kuolleena. Voi olla myös niin, että käytät toista ihmistä ikäänkuin henkisen päämäärän instrumenttina. Avioliittokielteisyys mahdollista. Lilithin kaltainen ihminen kohdataan jossain elämän vaiheessa. Huh Kyseessä on tällöin Animan ja Animuksen vastustamattomasta vetovoimasta. Oma tietoisuus tämän suhteen merkityksestä on tärkeä ihmissuhdeongelmien vaikeuksien selvittämisessä.

Kartallani Lilith tekee seuraavaa:
 aspect_tri chiron
 aspect_sex uranus
 aspect_squ saturnus
 aspect_squ jupiter
 aspect_opp kuu


tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
MetalLady
Vieras
« Vastaus #32 : 21.11.2006 15:21:09 »

Jos se tosiaan mulla on vaa'assa, niin voi voi tätä. :Smiley

Libra - Lilith  in Libra may find herself concerned with the legalistic side of power. She is a defender of women here, supportive of laws that curtail abuse or sexual crimes. Taken to extremes, Lilith in Libra may be vindictive against those she perceives to be offenders, and in relationships may be clinging, jealous or manipulative.
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #33 : 22.11.2006 13:46:37 »

Suomentakaapa mulle tämä:

Leo - Lilith in Leo wants to be admired, but she'll never admit it. In creative expression, she will do things her own way and never feel obliged to explain herself. Taken to extremes, she becomes the prima donna, demanding and unforgiving.
Kiitän  smitten
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #34 : 22.11.2006 15:54:14 »

Suomentakaapa mulle tämä:

Leo - Lilith in Leo wants to be admired, but she'll never admit it. In creative expression, she will do things her own way and never feel obliged to explain herself. Taken to extremes, she becomes the prima donna, demanding and unforgiving.
Kiitän  smitten

Jotensakkin näin Smiley :

Leijona- Lilith Leijonassa haluaa olla ihailtu, mutta hän ei ikinä myönnä sitä.Luovassa ilmaisussa , hän tekee asiat omaan tyyliinsä eikä koskaan tunne velvollisuutta selittää tekemisiään.Äärimmäisyyksiin mentäessä hänestä tulee "prima donna", vaativa ja anteeksiantamaton .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #35 : 22.11.2006 16:30:52 »

Kiitos taiska  smitten

Luovassa ilmaisussa , hän tekee asiat omaan tyyliinsä eikä koskaan tunne velvollisuutta selittää tekemisiään.

Täytyy tunnustaa että pitää kyllä aikalailla paikkaansa  :Smiley
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #36 : 22.11.2006 18:02:17 »

Ole hyvä Perhonen  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #37 : 23.11.2006 19:20:59 »

Lilith alkoi taas kovasti kiehtoa, kun luin tätä ja aikaisempia keskusteluja... Vaikka siinä on pimeä puolensa (tai ehkä juuri siksi?), mä koen sen ennen kaikkea valtavana sisäisen voiman lähteenä.

Itselläni Lilith on Auringon ja Kuun keskipisteessä  oinas XII huoneessa. Konjunktiossa  pallas ja  vesta (asteroidien stelliumi?!), trinissä  neptunus ja (pahamaineisessa!) oppositiossa  pluto. Jännä juttu myös, että Lilith tekee kvintiilin akseleihin ja kuunsolmuihin + tietty IC:llä majailevaan Saturnukseen. Mitähän tarkoittaa? Nikki, olisin utelias kuulemaan sun näkemyksen  Wink

http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/

"Lilith ei varsinaisesti ole paha, vaan se on meidän vaistojen kuvaaja ja sitä mukaa kun ihminen kehittyy itsetietoiseksi ja omista teoista vastuun tuntevaksi, Lilithin vaikutus heikkenee."
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 24.11.2006 23:28:21 »

minervainen kanervainen,
ekana tuli mieleen miten mukavasti ootkaan köllötellyt äiteen ja isin välissä,henki ja sielu tasapainossa,vaikutteet kummaltakin omaan naiseuteesi,ennenkaikkee olet LÄSNÄ omassa naiseudessasi,
osaat käyttää naisellista älyä,viekkauttakin,isin tyttöäkin taitaa amatsonista löytyä,onko isä kiedottu pikkusormen ympärille lapsena..?
nuorena vitsa väännettävä..
oma venuksesihan on myös näkyvällä paikalla mc:llä,mukana kaikessa tekemisessäsi,tiukasti omat rajansa tuntien ja asettaen,
vilunki ei mene läpi..
sitten
tuli mieleen villivarsa,
mieluummin lämminverinen,(kiihkeä pluto siellä suonissa virtaa)
sellanen keskenkasvunen ,vielä töpöhäntänen,
herkkä ja erittäin vaistonvaraisesti toimiva,
nousee tarvittaessa takajaloilleen ja pureekin jos niikseen tulee,
saattaapi rakkauvesta potkastakin..(12 huone,neptunus,oinas)
onpa tuossa
ripaus poseidoniakin,vaahtopäät nousee ja meri velloo,
ja kohta istutaan haaveillen auringonlaskua ihailemassa..
jotta
vaistonvaraisesti älyään ja tunteitaan käyttävä lilith,
vahva ja melankolinen yhtäaikaa
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #39 : 26.11.2006 01:21:05 »

Kiitos, Nikki! Mä tiesin, että sun Lilithin tuntemukseesi voi luottaa  smitten

Sun tulkintasi puhutteli mua. Herkkä ja vaistonvarainen villivarsa, ripaus Poseidonin myrskyävää merta - ja tyyntä myrskyn jälkeen. Vaistonvaraisesti älyään ja tunteitaan käyttävä Lilith, vahva ja melankolinen yhtä aikaa... Siis minä. Osuit oikeaan. Ja puit sen sanoiksi kauniisti!
Ainoastaan alku äidistä ja isästä teki mut hiukan surulliseksi. Se oli juuri niinkuin sen olisi pitänyt olla... Todellisuudessa molemmat ovat jääneet mulle aika etäisiksi. Isä oman elämänsä runtelema, äiti niiden oikkujen surullinen myötäilijä. Lilithin tarinaa ehkä sekin? Tosin onhan mulla ollut omat Aurinkoni ja Kuuni edellisessä sukupolvessa, mistä mä olen kiitollinen. Sieltä löytyvät varmasti myös avaimet siihen hengen ja sielun tasapainoon, jota olen elämässäni työstänyt ja johon olen pyrkinyt.

Entisestään vakuutuin siitä, että oman Lilithinsä tunteminen on naisella voimavara  Smiley

 
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #40 : 03.03.2007 12:47:41 »

Löysin tällaisen;

Syntiinlankeemuksen tarina on herättänyt runsaasti huomiota viime aikoina. Juutalaisten "Baabelin vankeuden" aikana Babylonissa kuninkaallisena lääkärinä toimineen Ben-Siran nimiin laitettu kertomus naispuolisesta demonista, Lilithistä, eli Lilitusta, liittää merten yllä lentävän tauteja hallitsevan mesopotamialaisen mytologian henkiolennon luomiskertomuksen Paratiisin Käärmeeseen.

"Ben-Siran kertomuksen" mukaan Jumala tuomitsi Käärme-Lilithin, mutta arkkienkeli antoi tämän jatkaa olemassaoloaan myrskyn demonina. Itseasiassa Lilith oli Aatamin ensimmäinen vaimo, joka karkasi Aatamilta tietyistä syistä:

    "Hän loi naisen Aatamille maasta, kuten Hän oli luonut Aatamin itsensä, ja nimesi naisen Lilithiksi. Aatami ja Lilith alkoivat riidellä. nainen sanoi: "En halua maata sinun allasi, vaan ainoastaan päällä. Sinua varten on alempi sija, koska minun kuuluu olla päällä." Lilith jatkoi: "Me olemme tasa-arvoisia, koska meidät molemmat on luotu maasta." Mutta he eivät kuunnelleet toisiaan.

    Kun Lilith oli sanonut tämän, hän ilmaisi Lausumattoman Nimen, ja lensi pois ilman halki. Aatami jäi rukoilemaan Luojaansa: "Universumin Hallitsija!", hän sanoi, "Nainen jonka annoit minulle karkasi. Tämän kerran, oi Pyhyys, siunattu olkoon Hän, lähetä kolme enkeliäsi tuomaan hänet takaisin." (Ben-Siran kertomus)

Ei tullut takaisin. Jumalan ei auttanut muu, kuin tehdä kuuluisa kylkiluu-temppunsa, ja niin tuli näyttämölle Eeva, kuuliaisempi vaimo, joka hänkin sittemmin lankesi syntiin.

Tämä Lilith-lisäys luomistarustoon antaisi sille toisenlaisen ilmeen, kuin siinä versiossa, jota Merlin Stone on analysoinut. Lilith-hahmo huomioidaan kuitenkin vain esoteerisessä juutalaisuudessa, joten se ei vaikuta em. analyysiin. On siis tulkittava sitä kertomusta, jota papit ovat propagoineet seurakuntalaisille.

Pelkästään Lilith-myytin erittelyyn keskittyminen jättää myös tärkeimmät kysymykset auki: Ei riitä että havaitsee Lilithin olleen Aatamin 1. vaimo, mutta emansipoitunut. Luomiskertomuksen patristisen vääristelyn syyn tajuaminen johdattaa suoraan kulttuurimme perusvirheen oivaltamiseen.

Lisää/lähde;
http://pakana.myinfo.ws/merlin_stone.htm
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #41 : 04.03.2007 19:17:13 »

Lilith- ym. myytit ovat kiehtovia, mutta otsikkoon reagoiden sanoisin että minkä ihmeen takia kaikki ihme jutut ja asteroidiroina astrologisella kartalla olisi jotenkin erityisesti "naisten omaa"? Eivätkö isot planeetat muka kuulu meille mitenkään? Pitääkö meidän tyytyä pieneen ja mitättömään?

Feministinen mytologia sitäpaitsi sisältää näkemyksen että alunperin Saturnus on voitu nähdä myös feminiinisenä. Nainen on ollut se joka tuo elämän (kohtu, womb) ja vie elämän (hauta, tomb). Hautajaismenot, itkuvirret yms. on ollut naisten heiniä kautta aikain. Kun ruumis on asetettu hautaan sikiöasentoon, joskus jopa maalattu punaiseksi, on ajateltu että ruumis palautuu sikiöksi jonkun uuden äitinsä kohtuun.

Miehet ovat tietenkin alkaneet jossakin vaiheessa funtsailla että nainenhan on oikeastaan aika hirviömäinen olio, koska jos ei syntyisi naisesta, ei myöskään joutuisi kuolemaan. Ja siinä elämänsä varrella tuntemaan jumalattomia himoja jotka kohdistuvat siihen samaan asiaan minkä kautta on tänne tullut rupsahtamaan ja kuolemaan...
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #42 : 04.03.2007 19:26:21 »

Miehet ovat tietenkin alkaneet jossakin vaiheessa funtsailla että nainenhan on oikeastaan aika hirviömäinen olio, koska jos ei syntyisi naisesta, ei myöskään joutuisi kuolemaan. Ja siinä elämänsä varrella tuntemaan jumalattomia himoja jotka kohdistuvat siihen samaan asiaan minkä kautta on tänne tullut rupsahtamaan ja kuolemaan...

Hmm.. totta.
On se niinkin, että ilman miestä, ei ole yhtään kohdussa kasvavaa uutta elämää.

tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #43 : 04.03.2007 22:17:51 »

Palatakseni Lilithiin, se on kissallakin 5.huoneessa  vaaka ssa, yhtymässä niin Aurinkoon, Uranukseen (tarkka yhtymä) kuin Venukseenkin, Eros-asteroidin kyljessä. Niin, yhtymässä stelliumketjun kautta myös Merkuriukseen ja Plutoon. Ai ai. Ja kvinkunssissa Kuuhun  buck2 Kolmiossa Marsiin ja MC:lle vesimies ssä. Oppositiossa Khironiin. Neliössä ASC:lle. Wau.

Kykenenkö edes näkemään Lilithin vaikutusta itsessäni? Minulla on ollut ja on monia rooleja naisena; olen Nainen, Vaimo, Äiti, mutta ennenkaikkea vaadin tasa-arvoisuutta, yhdenvertaisuutta, kumppanuutta. En ole kenenkään kylkiluu, vaan samasta tomusta rakennun  Wink
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #44 : 06.03.2007 17:06:19 »


"Leijona- Lilith Leijonassa haluaa olla ihailtu, mutta hän ei ikinä myönnä sitä.Luovassa ilmaisussa , hän tekee asiat omaan tyyliinsä eikä koskaan tunne velvollisuutta selittää tekemisiään.Äärimmäisyyksiin mentäessä hänestä tulee "prima donna", vaativa ja anteeksiantamaton ."

Huokaus... Tunnistan itsestäni tuon.. Erityisesti kohdan "eikä koskaan tunne velvollisuutta selittää tekemisiään". Oma Lilith'ini on radixilla Auringon ja Marsin välissä, oppositiossa  kuunsolmu ja Pholus'n.

(http://img374.imageshack.us/img374/4608/hs1zu.gif)
tallennettu

Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: