Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lilith, Naisen saturnus?  (Luettu 25504 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
helinä
Vieras
« : 21.10.2006 09:40:04 »

Musta kuu "Lilith" on ollut useasti palstalla.
Ajattelin kuitenkin heittää uuden jutun, koska mieleeni tuli mielestäni uusi näkökulma aiheesta:

Siis, jos Miehen kartalla Saturnus  saturnus kertoo kovalla työllä ansaitusta tuloksesta (miksei myös usein Naisenkin kartalla, kun työ on Auktoriteettien mukaista) Niin Kertoisiko samasta uurastuksesta Naisen osalla Lilith?
 :Smiley

Tässä esimerkki:
Lilith voi viitata yksinhuoltajuuteen, naisasianaisiin, prostituoituihin (rankkaa työtä tekevässä merkityksessä) yms. Tuo yksinhuoltajuus ehkä eniten saturnuksen kaltainen...

Tietenkin Lilith -voimaa voi käyttää "väärin" (tai vähemmän saturnuksen kaltaisesti), mutta silloin mieleeni tulee enemmänkin miesten-nielijä, "vamppi", seksuaalinen dominantti...

"Miesten Saturnustakin" kun varmasti voi käyttää myös "väärin": Diktaattorimainen yli valta, vähempi osaisten alistaminen... (Hmmm. kuulostaa Plutolta  pluto )
- mitenkään väheksymättä puhtaalla sydämellä tehtyyn aitoon auttamiseen.

Mutta näin kun Nainen ja Mies kuitenkin ON eri asioita, niin Pitäisikö Naisella Lilithiä katsoa enemmän kuten Saturnusta miehellä.

Ja Jos asiaa haluaa katsoa Negatiivisesti, niin Naisen Lilith/Saturnus kertooo sitä samaa, mitä miehellä ehkä Saturnus/Pluto?

 coolsmiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 21.10.2006 16:03:59 »

Mielenkiintoista. en osaa sanoa vielä mitään.
Mulla on jotain aineistoa lilithistä suomenkielisenä, mutta kun se on tekstinä paperilla niin sitä en saa tähän (...liian paljon tekstiä)

hyvä kun esitit tuoreen näkemyksen.

pohditaan sitä...

                         t. Lilith aspect_con saturnus
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #2 : 21.10.2006 20:04:22 »

Kiitos sign ja toivottavasti kommentoit. Sulla tuo Saturnus hallussa  Smiley

Sen verran tsekkasin tänään, että julkkis puolella Äiti Teresalla lilith huone 11  skorpioni .
saturnus perääntyvänä huone 4.
En tiedä tarkasti hänen kotitaustaansa, mutta julkisuudessa hän on tunnettu uurastavana hyväntekijänä.

Äiti Amman?
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #3 : 22.10.2006 00:53:25 »

No tämä on todellakin ihan uus juttu. Mielestäni olisi tosiaan aika perusteltua ottaa tulkinnassa huomioon tämäkin. Jos kerran naisen kartalla Kuu kertoo tavallaan eri asioita kuin miehen ja Mars ja Venus niin miksei sitten myös Lilithiä voisi ajatella Saturnuksen feminiinisenä vastineena.  :Smiley

Mun kartalta Lilith löytyy  kauris ja 7. huoneesta.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 22.10.2006 01:39:00 »

      höpsis
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 22.10.2006 02:44:19 »

mulla oli sellainen näkemys mitä en ehtinyt vielä sanoa, että en ihan lähde kuitenkaan siihen, että erotellaan mitkä planeetat toimii miehille ja naisille erikseen, korjaan, siis ainakaan noin ison kappaleen kohdalla kuin Saturnus.


silläkään tavalla Lilithiä ja saturnusta ei liene voida verrata, että kyseessä on niin erikokoiset kappaleet, lilith on asteroidi ja Saturnus suuri planeetta.

mutta lilithin merkitystä voi kyllä pohtia.

kokisin, että mies näkee lilithin ulkopuolellaan, naisessa, ja nainen näkee sen itsessään, voimana joka vaikuttaa miehiin...

sekin vielä, että lilith liittyy ilmeisesti paljonkin juutalaisuus/kristinuskon myytteihin, eli jos ihminen ei elä kyseisen kulttuurin alaisuudessa, niin onkohan lilithillä mitään merkitystä?

sehän liittyy aatami-eeva juttuun, aatamin ensimmäinen puoliso joka ei suostunut makaamaan alla... :Smiley
« Viimeksi muokattu: 22.10.2006 02:45:50 kirjoittanut sign9 » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 22.10.2006 03:05:52 »

jos tiedostamalla oman mustan puolensa kuusta kasvaa henkisesti
saturnuksen mittoihin,niin ehkä sitten nämä voi yhdistää,
mutta aikas mettään menee tämä "moto"..
minusta lilith on nimenomaan se ensimmäinen nainen,
eeva tuli paratiisiin vasta kristittyjen patriarkkojen myötä,
ja
yksinhuoltajuus liittyisi kyllä enämpi cerekseen,
lilith on mulle rakas,
älkäätte "raiskatko" sitä "väärinymmärryksellä"...
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 22.10.2006 03:35:51 »

joo, lilith on hieno Smiley

kannattaakin sanoa aina kun tuntuu että jokin menee väärinymmärrykseksi. ehkä pitäisi tähän kerätä linkkejä lilithistä, mutta kai sitten sille oli omakin ketjunsa.

(http://www.icicom.up.pt/blog/muitaletra/arquivos/lilith.jpg)

Smiley

muokkaus...kiitos Nikki taas tiedoista.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2006 03:38:50 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 247


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #8 : 22.10.2006 03:54:26 »

Heips

Enpä oo ennen kuullut tuosta Lilithistä, jaksaisiko joku teistä hieman selventää käsitettä? Kiitollinen olisin. angel

Katsoin oman Lilithin astro.com sivuilta ja näytti olevan vesimiehessä. Mitähän se meinaa??

Uteliaisuus Lilithiin heräsi, mistähän siitä saisi enemmän tietoa? Cheesy Tongue
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
helinä
Vieras
« Vastaus #9 : 22.10.2006 09:31:25 »

Kiitos paljon kommenteista.

Kylläpä taitaa oman mustanpuolen ymmärrys kasvattaa saturnusta...
Siinä kai tässä mun logiikan avain - Hmm... että siis vähän ymmärrän omaa ajatuksen juoksua.

Joo ei sekoiteta isoja ja pieniä planeettoja.
Ja mieluusti minäkin tulkitsen auringot, kuut, venukset ja marsit tasaarvoisuutta noudattaen.
 angel
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #10 : 22.10.2006 11:29:17 »

Minuun kyllä kolahti tuo yksinhuoltaja-ajatuskin, mutta aavistuksen verran "syntisemmästä" näkökulmasta...

Itselläni on Lilith vesimiehessä ja 5. huoneessa. (kiva mixaus epätavallisia ratkaisuja ja seksiä sekä lapsia, jos minulta kysytään...)
Se ei ole mitenkään erityisen aspektoitunut ( aspect_tri keskitaivas ja  aspect_squ vesta), mutta yhdellä elämänalueella se on kyllä mielestäni ollut varsin merkittävä, nimittäin tuossa 5. huoneen suvunjatkamisessa.

Olen siis itsekin yksinhuoltaja, ja ollut sitä alusta lähtien. Olen aina ollut sitä mieltä, että joku luolanainen minussa (Lilith?) otti aikoinaan vallan ja päätti, että tuo mies tuolla, näetkö, lisäänny sen kanssa. Kyseessä oli melkoinen primitiivireaktio, ja vaikka en ollut änkyräkännissä tai muutakaan vastaavaa, jälkikäteen minusta on aina tuntunut, ettei järkiperäiseltä minältäni juuri kyselty lupia...

Myöhemmin törmäsin tulevaan isään sattumalta (en ollut edes muistanut nimeä kysyä...) ja kerroin "perheen"lisäyksestä. Kaiken todennäköisyyden vastaisesti mies on osottautunut näiden seitsemän vuoden aikana vastuuntuntoiseksi ja rakastavaksi isäksi, mutta hän on lähinnä osa tyttäreni elämää, ei minun.

Ymmärrän kyllä, että tuo Ceres ehkä ennemmin kuvaa yksinhuoltajuutta, mutta omassa tapauksessani Lilithillä on kyllä mielestäni sormensa pelissä. Tietysti minun tapauksessani huonesijainnit vaikuttavat ym, ym, mutta ehkä ajan takaa tällä sitä, että Lilith ei ehkä tosiaankaan ole mikään hoivaaja, mutta se saattaa kummasti vaikuttaa tilanteisiin, joissa noita tenavia alulle saatetaan... 2funny

Ceres sen sijaan on kartallani (väljässä) yhtymässä  juno jupiter vertex -"stelliumiini", joten se ei ehkä senkään takia kuvaa minun tapauksessani yksinhuoltajuutta.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 22.10.2006 12:12:19 »

lilith  vesimies 5 huone
eikö se kuvaisi riippumatonta luomisvoimaa,
lapsensaanti jos mikä on hedelmällistä luovuutta,tosi konkreettista
uuden luomista,lilith astuu isä-aurinkoisen varpaille imien tästä luomisenergiat mutta kieltäytyy sitoutumasta( aspect_squ vesta)
tähän,samalla kyssenalaistaa "vanhan" isän roolin(vesimiehen planeettana myös saturnus),uranuksen pölyhuiskalla pöllyttelee saturnuksen harmaita hapsia..
kyllä käytännön elämässä taasen ceres kuvastaisi sitä kykyä huolehtia,
ja jos ceres on yhtymässä jupiteriin niin kyllä sieltäkin tämä sitoutumattomuus ja vapauden kaipuu ( jousimies, kalat)tulevat esille,
uusi filosofia seikkailijalle,
elämän interreilaaja "nyytti" kainalossa,
vestasta sanotaan myös että se edustaa minuuden täyttymyksen kokemusta,
vapautunut seksuaalisuus,parisuhteen ulkopuolinen seksi,
pelot kiinnittymistä ja läheisyyttä kohtaan,
jospa vapaus onkin suuri vankila kaikkine pelkoineen..
jatkuu..olla yksikseen,naimattomuus,itseriittoisuus,avioliiton ja lasten välttäminen,
puhun siis vestasta,tuosta neliöstäsi,kohtauspaikasta vertexissä
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #12 : 22.10.2006 12:27:08 »

Minulla Lilith 4.huone Rapu.  rapu
Varsinainen äitihahmo...  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6608


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 22.10.2006 12:40:53 »

matriarkaalisuuden esitaistelija,
"mustamielisyys" onkin puhdasmielisyyttä
tallennettu
helinä
Vieras
« Vastaus #14 : 22.10.2006 21:09:26 »

Itselläni Lilith huoneessa 1  vaaka .
Siellä myös  uranus  vaaka ja "selän takana" (huone 12) Ac:llä  pluto  neitsyt .

Mietin vaan tätä  saturnus osuutta, mulla kun kaikki kuitenkin  aspect_tri huone 9  saturnus  kaksoset .
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: