Onko sulla Melinda M. joku coven tvs missä pyörit, minkäläinen wicca olet? Ekklektikko vai joku muu?
Ei vielä. Olen liian nuori. Coveniin pitäisi olla 18. Itsekseni wiccailen. Olen vielä aika aloittelija olenhan myös aika nuori. Mutta tosissani olen. Ei mitään teiniwiccailua.
Hei Melinda M.
Hienoa saada wicca mukaan joukkoon! Olen tosi kiinnostunut erilaisista uskonnoista. Erosin aikoinaan kirkosta kapinan vuoksi, mutta palasin takaisin koska olen palannut jokseenkin enemmän keskitien kulkijaksi.
Olen aikoinaan ollut äärimmäisen kriittinen kristinuskon suhteen (historia...
)
ja huomasin, että viestisi oli aika kriittinen myös.
Jos jotain olen oppinut niin suvaitsevaisuutta. Kaikki ihmiset eivät voi ajatella samalla tavalla eikä heitä silloin pitäisi
tuomita.
Tuomitsemalla aiheutat itsellesi pahaa karmaa. Se kalahtaa silloin omaan nilkkaan.
pikkusisko
Ymmärsit mut väärin. Mulla ei ole mitään kristittyjä vastaan, mutta joillain kristityillä on jotain minua vastaan . Olen oikeasti suvaitsevainen.
Minä vain syvästi vihaan tapakristittyjä. No en minä ketään tapakristittyä vihaa, mutta sitä ajatusta. Vaikea selittää. Sellaisten tosikristittyjen suusta tulee sitten taas niin ahdasmielistä juttua
, että ihan hirvittää. En pidä siitä , että ajatellaan: Ihan sama mitä teen, kunhan en tapa ketään ja uskon jumalaan... Hyh... Teidän pitäis ehkä tietää jonkin verran wiccasta, että ymmärtäisitte mitä tarkoitan.Wicca ei hyväksy käännyttämistä.
Hei Melinda, wicca!
Kiva kun tulet joukkoon mukaan!
Olen lukenut yhden wiccakirjan, siis vain, tottakai ihan mielenkiinnosta ja sain hyvin käsityksen wiccoista, ainakin heidän periaatteistaan.
Mutta eikö wicca voi sitten samalla olla kristittykin? Eroavatko he kirkosta? Näitä juttuja en tiedä.
Tässä yksi moniuskoinen tai itseuskoinen tai ihmeuskoinen.
No oikea wicca ei oikein voi olla kristitty. Arvomaailmat on liian erilaiset. Se on silloin jotain wonnabewicca sähläystä. Siis ei wicca mitenkään pakota eroomaan kirkosta, mutta eihän muslimitkaan kuulu kirkkoon.