Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskonnosta  (Luettu 10431 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Melinda M.
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 21.10.2006 14:08:37 »

Niin olen uusi tällä foorumilla ja kun lueskelin näitä tekstejä niin sain sellaisen käsityksen, että täällä pyörisi lähinnä kristittyjä.  knuppel2 Olenko väärässä? Itse olen wicca. angel Mä oon aina ajatellu , että kristityt suohtautuis astrologiaan sellasella tää-on-ihan-täyttä-hömppää asenteella.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 21.10.2006 14:28:58 »

uskonnot on mielenkiintonen aihe, mutta mielestäni täällä pyörii niiden suhteen hyvin sekalaista porukkaa. Smiley
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #2 : 21.10.2006 14:29:54 »

Tervetuloa foorumille Melinda M.  (http://www.goatweb.com/coffeeshop/images/smilies/millan/hitheresmiley.gif)

Mielenkiintoinen aloitus. Jäin miettimään miten määrittelet kristityn? Itse en oikein tunnista kuuluvani kristittyihin, vaikka en vissiin pakanakaan ole. En tunnista mitään uskonnollista ryhmää itselleni omimmaksi. Siksi noudatan vain omaa "Marsinin uskontoa" eli uskon aina mitä milloinkin huvittaa uskoa.  2funny
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 21.10.2006 15:13:53 »

Eiköhän täällä ole suurin osa porukasta sellaista avoimin mielin kulkevaa totuuden etsijää, jonka on vaikea pistää omaa uskoaan jonkun tietyn otsikon tai kategorian alle. Näin ainakin itse koen, ja allekirjoitan kuuluvani samaan epämääräiseen ryhmään.

Olkoon sitten kristitty tai wicca...mitä välilä sillä loppujen lopuksi on..samaan lopputulokseen sitä kuitenkin pyritään ja päädytään.  Wink
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Lari
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 21.10.2006 15:27:29 »

Hei, nythän sen ymmärsin että olen synnyttänyt "vauvan"  Wink
Noin 9kk sitten, tulin "raskaaksi" olin kauan iloinen ja ihmeissäni. Nyt muuan päivä sitten "vauva" on syntynyt ja olen taas onneni kukkuloilla.

Ole tarkka siitä,
mitä etsit,
sillä yleensä
löydät sen.

Tapahtukoon sinun tahtosi
Olen jumala ja luoja, kuten me kaikki, kun sen ymmärtää niin smitten
Nyt ainakin luulen niin
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.2006 16:16:41 »

..........

Olkoon sitten kristitty tai wicca...mitä välilä sillä loppujen lopuksi on..samaan lopputulokseen sitä kuitenkin pyritään ja päädytään.  Wink
Samoin periaattein tässä kuljeksin. Rakkaushan on tärkein, SE ON laki, kaikki muu peliä ja leikkiä.
Itse liityin takaisin kirkkoon viime kesänä muutettuamme kirkon naapuriin ja on mukavaa käydä sunnuntai-aamuisin kirkossa.
LUOJA yksin ON kaikkien uskontojen a ja o  smitten
Meissä Kaikissa ON Luojamme Henki  angel
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 21.10.2006 16:20:47 »

Onko sulla Melinda M. joku coven tvs missä pyörit, minkäläinen wicca olet? Ekklektikko vai joku muu?
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 22.10.2006 00:15:10 »

smitten

Kuin myös! coolsmiley
Eli samaan kategoriaan itse sijoitun,moniuskovainen.

Itsestäni tuntuu,että perinteisiä kristittyjä taitaa olla vähemmistö,en tiedä.
Sehän tämän tekee viihtyisäksi foorumiksi,kun erilaisuus on sallittua. Wink smitten
tallennettu

mammamma
Vieras
« Vastaus #8 : 22.10.2006 13:05:11 »

Kiitos Chandra hyvästä termistä "moniuskovainen" - sellainen kait minäkin sitten olen Smiley
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #9 : 22.10.2006 13:37:51 »

Hei Melinda M.  Smiley

Hienoa saada wicca mukaan joukkoon! Olen tosi kiinnostunut erilaisista uskonnoista. Erosin aikoinaan kirkosta kapinan vuoksi, mutta palasin takaisin koska olen palannut jokseenkin enemmän keskitien kulkijaksi.  Wink

Olen aikoinaan ollut äärimmäisen kriittinen kristinuskon suhteen (historia...  knuppel2 )

ja huomasin, että viestisi oli aika kriittinen myös.

Jos jotain olen oppinut niin suvaitsevaisuutta. Kaikki ihmiset eivät voi ajatella samalla tavalla eikä heitä silloin pitäisi tuomita.

Tuomitsemalla aiheutat itsellesi pahaa karmaa. Se kalahtaa silloin omaan nilkkaan.  Undecided

pikkusisko  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #10 : 22.10.2006 18:20:23 »

Hei Melinda, wicca!

Kiva kun tulet joukkoon mukaan!

Olen lukenut yhden wiccakirjan, siis vain, tottakai ihan mielenkiinnosta ja sain hyvin käsityksen wiccoista, ainakin heidän periaatteistaan.

Mutta eikö wicca voi sitten samalla olla kristittykin? Eroavatko he kirkosta? Näitä juttuja en tiedä.

Tässä yksi moniuskoinen tai itseuskoinen tai ihmeuskoinen.  Cheesy
tallennettu
Tess
Kohtuuastroilija
**

Can you see how blue the sky is?

Profiili
« Vastaus #11 : 22.10.2006 20:10:18 »

Mie erosin kirkosta 17-vuotiaana myöskin kapinasyistä. Hain sitä omaa paikkaa koko varhaisnuoruuden. Wiccalaisuus oli niihin aikoihin mulle tärkeetä, koska luontoa kunnioitan ja rakastan, puut oli kai parhaimmat ystäväni silloin  Smiley
Sitten se jäi kuitenkin ja minusta tuli enemmän Buddhalaisuuden ystävä, kävin meditoimassakin eräässä keskuksessa ja tykkäsin... Onhan noita, ja kaikista oon tykännyt. Mutta nyt ei kyl oo mitään väliä kuka kuuluu mihinkin tai mihin itse kuulun. Nyt kaikki on vain sitä yhtä kaunista aatetta. Kristinuskokin on puhtaimmillaan hyvä juttu, historia on historiaa, eikä se kuulu itse kristillisyyteen lainkaan. Ne jutut on vain ollut politiikkaa ja mahtipelejä  smitten
tallennettu

Au - skorpioni
Ac - oinas
Kuu - härkä
Merkurius - skorpioni
Venus - neitsyt
Mars - jousimies
Melinda M.
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 22.10.2006 20:32:20 »

Onko sulla Melinda M. joku coven tvs missä pyörit, minkäläinen wicca olet? Ekklektikko vai joku muu?

Ei vielä. Olen liian nuori. Coveniin pitäisi olla 18. Itsekseni wiccailen. Olen vielä aika aloittelija olenhan myös aika nuori. Mutta tosissani olen. Ei mitään teiniwiccailua. Cheesy

Hei Melinda M.  Smiley

Hienoa saada wicca mukaan joukkoon! Olen tosi kiinnostunut erilaisista uskonnoista. Erosin aikoinaan kirkosta kapinan vuoksi, mutta palasin takaisin koska olen palannut jokseenkin enemmän keskitien kulkijaksi.  Wink

Olen aikoinaan ollut äärimmäisen kriittinen kristinuskon suhteen (historia...  knuppel2 )

ja huomasin, että viestisi oli aika kriittinen myös.

Jos jotain olen oppinut niin suvaitsevaisuutta. Kaikki ihmiset eivät voi ajatella samalla tavalla eikä heitä silloin pitäisi tuomita.

Tuomitsemalla aiheutat itsellesi pahaa karmaa. Se kalahtaa silloin omaan nilkkaan.  Undecided

pikkusisko  smitten

Ymmärsit mut väärin. Mulla ei ole mitään kristittyjä vastaan, mutta joillain kristityillä on jotain minua vastaan . Olen oikeasti suvaitsevainen. angel Minä vain syvästi vihaan tapakristittyjä. No en minä ketään tapakristittyä vihaa, mutta sitä ajatusta. Vaikea selittää. Sellaisten tosikristittyjen suusta tulee sitten taas niin ahdasmielistä juttua tickedoff, että ihan hirvittää. En pidä siitä , että ajatellaan: Ihan sama mitä teen, kunhan en tapa ketään ja uskon jumalaan... Hyh... Teidän pitäis ehkä tietää jonkin verran wiccasta, että ymmärtäisitte mitä tarkoitan.Wicca ei hyväksy käännyttämistä.
Hei Melinda, wicca!

Kiva kun tulet joukkoon mukaan!

Olen lukenut yhden wiccakirjan, siis vain, tottakai ihan mielenkiinnosta ja sain hyvin käsityksen wiccoista, ainakin heidän periaatteistaan.

Mutta eikö wicca voi sitten samalla olla kristittykin? Eroavatko he kirkosta? Näitä juttuja en tiedä.

Tässä yksi moniuskoinen tai itseuskoinen tai ihmeuskoinen.  Cheesy

No oikea wicca ei oikein voi olla kristitty. Arvomaailmat on liian erilaiset. Se on silloin jotain wonnabewicca sähläystä. Siis ei wicca mitenkään pakota eroomaan kirkosta, mutta eihän muslimitkaan kuulu kirkkoon. Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 23.10.2006 07:17:47 »

Minusta täällä on nimenomaan hyvin vähän, jos ollenkaan ns. perinteisiä kristittyjä. Itsekään en kristitty ole, enkä minkään muunkaan uskonnon tunnustaja. Vaikka Jeesus vahvasti elämässäni onkin. Hassua eikö?  Wink Olenkin vissiin muuttamassa joitain "perinteisiä" näkemyksiä yms. tällä saralla.

Tästäkö kenties syntynytkin käsityksesi, että täällä enimmäkseen kristittyjä, kun täällä aika paljon juttua juuri Jeesuksesta?  :Smiley

Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Mikään ei ole vain mustavalkoista.
Mitään ei kannata yleistää.
 smitten
« Viimeksi muokattu: 23.10.2006 07:29:57 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 23.10.2006 09:02:52 »

Minusta täällä on nimenomaan hyvin vähän, jos ollenkaan ns. perinteisiä kristittyjä. Itsekään en kristitty ole, enkä minkään muunkaan uskonnon tunnustaja. Vaikka Jeesus vahvasti elämässäni onkin. Hassua eikö?  Wink Olenkin vissiin muuttamassa joitain "perinteisiä" näkemyksiä yms. tällä saralla.

Tästäkö kenties syntynytkin käsityksesi, että täällä enimmäkseen kristittyjä, kun täällä aika paljon juttua juuri Jeesuksesta?  :Smiley

Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
Mikään ei ole vain mustavalkoista.
Mitään ei kannata yleistää.
 smitten

-Kun on rehellinen omalle totuudelleen kaikki on hyvin!
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: