Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: TYYTYMÄTTÖMYYS - SYKSY - YKSINOLO  (Luettu 27222 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« : 21.10.2006 23:10:49 »

Hei Ystäväin

Millainen elämänvaihe teillä on meneillään

Itse käyn ns. viidenkympin kriisiä

Lapset kasvaneet aikuisiksi

Identtiteetti kriisiä itseni kanssa
- naama / hiukset / kroppa ei miellytä
- ei löydy kivoja vaatteita
  - liian isoja / pieniä / väärän värisiä jne.

(http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/herz.gif)  (http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/herz.gif)

Kotona täällä kissani (http://www.crimeshots.com/forums/images/smilies/0catcupid.gif)kanssa kököttelen
ja odottelen jonkin ihmeen tapahtuvan

smitten   Elämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 21.10.2006 23:26:57 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 21.10.2006 23:22:35 »

Hei Ystäväin

Missäs se kaasun paikka onkaan
- jarrun paikan tiedänkin tosi hyvin

(http://www.smileyworld.com/dictionary/images/emoticards_animated.gif)

(http://koti.mbnet.fi/~raijae/images_ristikot/slider2.gif) (http://koti.mbnet.fi/~raijae/images_ristikot/slider3.gif) (http://koti.mbnet.fi/~raijae/images_ristikot/slider.gif)

« Viimeksi muokattu: 21.10.2006 23:27:37 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #2 : 21.10.2006 23:47:49 »

Hyvää aikaa elät, Elämänilo!

On aika jättää vanha, pysähtyä ja tutkiskella itseä!

Kysyä, miksi en ole tyytyväinen, mitä muuta pitäisi huomata!

Mitä asenteita vaihtaa tai muuttaa? Ja se elämän syvin tarkoitus?

Onko se olla äiti, elämänkumppani, rakastaja, hoivaaja tai onko se jotain vallan muuta? Mitä muuta ihmisenä oleminen, sieluna oleminen tässä persoonan alla onkaan?

Rospuuton jälkeen tulee selvemmät sävelet! Sen olen oppinut. Tähän ikään!
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 22.10.2006 00:12:02 »

On aika jättää vanha, pysähtyä ja tutkiskella itseä!
Kysyä, miksi en ole tyytyväinen, mitä muuta pitäisi huomata!
Mitä asenteita vaihtaa tai muuttaa? Ja se elämän syvin tarkoitus?

Hei "metsätonttu"

Itsestäni on aloitettava
- en käy missään riennoissa tmv.
  - ei kiinnosta

Matkalle haluan,
pois jouluksi kotoa
- kivaan paikkaan,
jossa ei joulua hössötetä tmv.

En ole löytänyt matkakaveria
Yksinkin toki voin lähteä
- voin myös olla lähtemättä

Hyvä  vaaka ystävättäreni
lähti 59 v synttäreitään viettämään
Portugalin maaseudulle, keskelle ei mitään

(http://www.jeffpylenz.com/Kiwi/SPECIAL/island-sun.gif)

- hänen poikansa rakentaa siellä taloa itselleen
- ystävä mokoma ei minulle maininnut asiasta mitään

Kokemuksesta vain tiedän,
että mikään materia ei korvaa
tällaista tyytymöttömyyden tunnetta
- itse on elämän tavoilleen ymv.
tehtävä radikaali muutos

tallennettu

pura
Vieras
« Vastaus #4 : 22.10.2006 09:41:10 »

Kauneus on syksyssäänkin kaunis, sanoi Francis Bacon.
Syksy tarjoaa paljon silmän ja mielen iloa - värien loistoa, taivaalla välkehtiviä tähtiä ja pimeitä syysiltoja,
jolloin on aikaa opiskella ja tutkia uusia asioita - tai tutkailla omaa tähtikarttaansa...

Syksyssä on harmoniaa
ja taivaalla loistoa,
jollaista kesällä ei kuultu eikä nähty.
- Percy Bysshe Shelley
http://koti.mbnet.fi/neptunia/syksy.htm
------------------ Smiley -----------------
Ihmisen yksinäisyys ei ole muuta kuin hänen elämänpelkoaan. -Eugene ONeill

Yksinäisyys opettaa tuntemaan yhden yksilön aika hyvin, oman aikansa aikana. -Anita Mäki
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 22.10.2006 10:45:35 »

Elämänilo  smitten
Niin yksin on toisaalta ihan mukavaa matkustaa, saa mennä ja tutkia mitä haluaa. MUTTA matkat yksinäisille ovat kalliimpia kun joutuu maksamaan sen tyhjä pedin. Haikailen myös lähtöä tammikuussa sillä jos syntymäpäivänä on matkoilla niin koko vuosi tulee olemaan vauhdikasta  Cheesy
Omasta kokemuksesta yksinoloon olen nauttinut siitä kun vihdoinkin voin pitää huolta itsestäni, on suorittaminen loppunut. Näkee niin paljon sellaista mitä ei ennen ollut aikaa, nyt on.

Kun kyllästyttää niin voi lähteä kaupunkiin katselemaan ihmisiä ja yleensä pari tuntia siihen riittää.

Nyt hetkessä ei ole aikaa, on vain nyt.

Wink  Mateve   smitten   smitten   smitten
tallennettu

mateve
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 22.10.2006 12:25:19 »

Mulla hyvä vaihe menossa smitten lomaillut viikon ja työ alkaa taasen ja sit loppuukin ja odottelua kouluun pääsystä, tosin olen veljestäni tosi huolissani Undecided ja isästä+ keskimmäisen synttäritä järjestelly ja onneks ne on ohi coolsmiley että on kaikenlaista hommaa, iloa ja sekä surua pitää vaan levätä välillä ja antaa vaan olla smitten
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #7 : 22.10.2006 12:33:02 »

Ihmisen yksinäisyys ei ole muuta kuin hänen elämänpelkoaan. -Eugene ONeill

Voipi olla totta, mutta jos ruumis pistää vastaan, jos ei riennot kiinnosta niin ei niihin väkisin voi lähteä. Kukaan ei kotoa hae, mutta jos koti on ainut mukava paikka niin minkäs teet?  Undecided

Minulla samanlainen olo, ollut koko syksyn. Valolamppua polttelen, yritän sinnitellä. Kevääseen on vain kovin pitkä aika.

Elämä tapahtuu vieressä, toimin ja teen. Välillä jees, mutta yksinäisyys on aivan järkyttävä tunne. Se kourii sisällä ja sitten sitä mieluummin lähtisi jo kotiin Wink ... Tai muuttuisi sudeksi.
tallennettu
pura
Vieras
« Vastaus #8 : 22.10.2006 12:39:38 »

jos ruumis pistää vastaan, jos ei riennot kiinnosta niin ei niihin väkisin voi lähteä.

Elämässä on paljon muutakin tekemistä kuin riennot..
Jos haluan olla kotona, niin olen! Koska ajoittain on pysähdyttävä..
oltava yksin tyytymättömyytensä kanssa ja sitten taas
näkee kaiken hyvän ja osaa olla kiitollinen niistä synkistäkin hetkistä..
minä ainakin tarvitsen niitäkin.. uglystupid2
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #9 : 22.10.2006 13:25:17 »

Elämänilo!

Kun luen rivien välistä sinun tekstiäsi, niin pelkäämpä, että olet ollut aika riippuvainen muista ihmisistä. Yksinolosta et ehkä ole vielä löytänyt sen rikkauksia ja uudenlaista vapauden riemua, kun ei ole kenellekään enää tilivelvollinen. Ystäväsi halusi antaa itsensä ja aikansa pojalle ja ehkä itselleen.

Itsellesi pitäisi sinunkin antaa se aika nyt, asenteita muuttamalla. Tempaise johonkin jouluksi, vaikka maatilalle viettämään joulua! Koskaan ei tiedä, kuka putkahtaa sinne yksinäiselle matkalle... smitten   Sillä se 'toinen' tulee usein juuri silloin, kun osaa nauttia omasta seurastaan ja ihmetellä tätä maailmaa...
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #10 : 22.10.2006 13:28:29 »

Kerronpa teille, että kun olin kirjoittanut edellisen viestini, tuijotin kirkasvalolamppua, kuuntelin pari biisiä mitkä tulivat alitajunnastani ja sitten alkoikin mylläkkä. Hirmu iso määrä tunteita tuli pihalle surun muodossa ja melkein kirosin sitä elämänvirtaa mikä muuttaa KAIKEN.

ELämänilo... Olisiko sinunkin aika itkeä ja päästää kiltisti vaan irti kaikesta menneestä? Minä olen parikymmentä vuotta sinua nuorempi, mutta itkin viimeisiä 9:ää vuotta, jotka mieleni sisällä pistin jokeen ja pois energiakentästäni...  Wink
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 22.10.2006 13:39:48 »

Niin, kyllä minunkin pitää myöntää, että vähintään viisi vuotta suren ja itken hiljaa peiton alla, kiemuroin ja ähisen itsesäälissä ja maailman murjomana, ennen kuin osaan päästää. Cry Embarrassed Smiley

Kun lopetan syyttelemästä ulkopuolista maailmaa, niin kaikki jotenkin kääntyy. Löytyy suuria merkityksiä ja tarkoituksia ja huomaa, että näinhän pitikin käydä. En olisi oppinut tai huomannut muuten jotakin uutta itsessäni.

tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 22.10.2006 16:39:24 »

Rakastan auringon valoa joten tämä aika vuodesta tuntuu aina välillä kamalalta, marraskuu on niin pimeää kun ei täällä etelä-suomessa edes lunta ole. Aurinkoa ei näe lainkaan.. Elän syksyn kuin horroksessa, väsyneenä. Kunhan päästään joulukuun loppuun niin alkaa taas valostua ja elämä tuntuu voittavan  Smiley
Elämänilo, äidilläni on melko samanlainen vaihe menossa, kehoitin häntä tekemään sellaisia asioita mitkä tuntuvat hyvältä. Ajattele että olet vapaa tekemään mitä haluat, voit nauttia ja kokeilla uusia asioita, matkustella vaikka. Yksinäisyys ei ole kivaa, mutta yksin olosta voi välillä myös nauttia  Smiley
Tsemppiä  smitten
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 22.10.2006 16:55:35 »

Lainaus
Yksinäisyys ei ole kivaa, mutta yksin olosta voi välillä myös nauttia 

voi...minä nauttisin...viihtyisin vaikka koko loppuikäni yksin...mutta se ei ole terveellistä eikä tarkoituksenmukaistakaan...koska mehän kaikki ollaan kuitenkin tarkoitettu olemaan toistemme yhteydessä.

mulla on se ongelma etten saa niin paljon yksinoloa kuin haluaisin. Smiley

joo, ongelmat on käänteisiä...

toivon että kaikki löytää just sen mitä ne tarvitsee...

voihan mullekin tulla aika, jolloin todella koen yksinäisyyttä. olen vaan onnistunut kokemaan mitä suurinta yksinäisyyttä juuri silloin, kun mulla on paljonkin seuraa ja suhteita. :Smiley

« Viimeksi muokattu: 22.10.2006 16:57:12 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 22.10.2006 17:06:52 »

Yksinolo on minusta ihanaa, on ihanaa saada olla yksin ja tehdä asioita omassa rauhassa. Yksinäisyys tietenkin on eriasia.

Sign, jotkut ihmiset todella haluavat olla yksin.
Muistan pari kertaa jolloin olen tuntenut itseni todella yksinäiseksi, vaikka ympärilläni oli kymmeniä ihmisiä. Voi olla yksinäinen myös porukassa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: