Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko kukaan koskaan ajatellut vaan ottaa reppua selkään ja häipyä?  (Luettu 26263 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 23.10.2006 09:56:05 »

Itselleni tulee aika ajoin suuri vapauden kaipuu jolloin tekisi mieli vain pakata reppu selkään ja lähteä maailmalle, sinne minne jalat kuljettaa.
Tuntuu välillä että kaikki velvollisuudet, työ ja muut sitovat liikaa ja estävät minua tekemästä sitä mitä oikeasti tahtoisin tehdä  Smiley
Ehkä olen ollut kulkuri aiemmin   Wink
Onko kukaan haaveillut ns. kulkurin elämästä, uusien ihmisten tapaamisesta, vaeltamisesta sinne minne mieli tekee, nähdä uusia paikkoja, elää vapaana vailla velvollisuuksia ja sitoumuksia?

Takaisin maanpinnalle... kolkkoon toimistoon  Grin

angel Haaveilíja Artemis  angel
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #1 : 23.10.2006 10:05:12 »

MINÄ.
Olen sen kaksi kertaa tehnytkin, mutten niin vapaasti kuitenkaan kuin olisin tahtonut. Lähdin jäädäkseni, mutta palasin.

Nyt on taas se hetki. Suden aika. Onneksi pääsen edes muuttamaan eri kaupunginosaan.  :Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 23.10.2006 10:11:23 »

Kyllä, samasta "kulkurisyndroomasta" minäkin kärsin, eikä ole oikeastaan mitään lisättävää noihin sinun tuntemuksiin. Samoja aatoksia siis itselläkin.

Minä saan lievitystä tähän aina kesäisin liftireissujen tms. muodossa. Nyt olen jo monena kesänä ystävän tai poikaystävän kanssa pakannut reppuni ja lähtenyt maailmalle sen kummempia suunnittelematta. Se tunne, joka aina jossain vaiheessa reissua valtaa tajunnan, että voin mennä mihin vain, mutta minulla ei ole kiire mihinkään, on aina yhtä liikuttava, kyyneliin asti.  

Ja ihmiset, joita noilla reissuilla tapaa, varsinkin liftatessa, jotka pyyteettömästi auttavat. Se on aina myös yhtä upea kokemus.

Mutta tuokin nyt on sellaista kesäkulkurielämää. Kyllähän se kuukauden reissaus ja poissaolokin antaa perspektiiviä, mutta joskus olis kiva kyllä repäistä ja lähteä vaikka vuodeksi kiertämään. Nythän se olisi vielä mahdollistakin kun ei ole perhettä..

Mutta kyllä sitä siis monesti miettii, että mikä järki tässä toimistolla mollottamisessa on, vaikka sinänsä kokeekin tekevänsä ihan mielekästä työtä. Mutta elämä voisi olla myös jotain ihan muuta.. Cheesy

*yhtyy haaveilijoiden joukkoon* Ehkä vielä jonain päivänä..
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
härkä-69
Vieras
« Vastaus #3 : 23.10.2006 11:15:20 »

Kyllä. Haaveilen joskus mustalaiselämästä.
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 23.10.2006 11:30:44 »

Minä tein sen kerran ja voisin tehdä toisenkin kerran kokemuksesta innostuneena uglystupid2. Käämit paloi ja yhden päivän aikana järjestin itselleni asunnon uudessa paikassa (vieläpä ensimmäinen puhelinsoitto toi asunnon), ilmoitin läheisille ja pakkasin. Enkä kadu hetkeäkään, sillä juuri silloin tarvitsin kipeästi irtiottoa, jos en olisi tehnyt, en uskaltaisi nyt olla sitä mitä olen. (ja vieläkin hetkittäin soimaan itseäni siitä, että olen liikkeissäni liian varovainen, tarvitsen siis vielä lisää impulsiivista suunnittelemattomuutta)

Vaeltajan luonteesta
Olen aina pitänyt Nuuskamuikkusesta(siitäkin huolimatta että hän tupakoi), sillä jotenkin näen hänessä paljon itseäni. Hänhän on juuri vaeltajaluonne, uusien asioiden tutkija ja uskaltaa lähteä vaikka maailman äärin luottaen kaiken järjestymiseen. Nuuskamuikkuselle on tärkeää olla vapaa ja omata mahdollisuus tehdä niitä irtiottoja (minkähänlainen astrologinen kartta muuten Nuuskamuikkusella on?) buck2 

Tämä ilta on laulun ilta,
ajatteli Nuuskamuikkunen.
Uuden laulun,
jossa on yksi osa odotusta,
kaksi osaa kevätkaihoa
ja loput vain hillitöntä hurmaa siitä,
että saa vaeltaa,
olla yksin
ja viihtyä oman itsensä seurassa. 
Tove Jansson)
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Dimma
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 23.10.2006 11:41:30 »

Just nyt ei tee mieli painua tielle. Olen pari kertaa nuorempana lähtenytkin ja oli se hienoa, mutta myös vaikeaa pärjätä omillaan tuolla maailmalla!
Nyt on semmonen aika että on hyvä projekti joka on kiinnostavampaa kuin kulkeminen, siihenkin liittyy liikkuminen paikasta toiseen- mutta pienemmässä mittakaavassa ! Oon kyllä viime vuosina vaihtanu paikkaa ihan tarpeeksi..siitäkin menee maku jossain vaiheessa!
Mutta suunnittelen "eläkepäiviä" jolloin ei tarttis omistaa mitään, kiertelis vanhana akkana ympäriinsä (tietysti vaan lämpimissä maissa ettei ala luita kolottaa.. Wink)
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #6 : 23.10.2006 12:02:05 »

Olisi ihanaa kokeilla omaa rohkeuttaan ja häippästä jonnekin. Jotenkin vain pelottaa se, kun on nainen... äijät voivat käyttää yksinäistä hyväksi...  Sad
Tällä budjetilla olisi sulaa hulluutta lähteä minnekään. Kyllä olisi parempi mieli, jos tietäisi, että kovan paikan tullen on rahaa, mihin turvautua.
Olen tiedonjanoinen, joten haluaisin nähdä miten muut elävät ja mahdollisesti sitten oppia jotain heiltä.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2006 12:03:37 kirjoittanut Lion paradoxal » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 23.10.2006 18:30:34 »

Ihanaa että löytyy muitakin  Smiley
Olen todella tunnollinen ihminen ja järkevä siinä mielessä että aina pitää hoitaa laskut ajallaan, olla töissä hyvä ja tehokas ja tehdä tiettyjä rutiininomaisia asioita päivittäin, haaveena olisi repäistä ja kerrankin tehdä jotain hullua ja rohkeaa. Mennä sinne minne minäkin päivänä tuntuu, kokea asioita maailmalla ilman päämäärää  Smiley
Haaveita vaan mutta päiväunissani totta.
Olisi ihanaa olla täysin vapaa.
Hitsi täällähän on rohkeita tyyppejä, itse en ole koskaan rohjennut edes liftata  Tongue

Jonain päivänä  :Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 23.10.2006 18:46:33 »

Onko kukaan koskaan ajatellut vaan ottaa reppua selkään ja häipyä?

Olen ja olen laittanut asian käytäntöönkin monta kertaa. Smiley
Monessa maassa olen asunut ja nyt olen Itävallassa. Wink

Työskentelen PR ja Marketing Managerina ja siinä ammatissa on helppo
vaihtaa yhtiötä parempaan etenkin kansainvälisen kokemuksen karttuessa.
Vapautta siis ammatinvalinnassakin. Wink

Ensimmäisen kerran otin repun ja häivyin 14 vuotiaana
Englantiin kouluun. Cheesy
Perhe oli kauhuissaan, mutta suku tuki ja sinne menin,
vaikka suut ammottivat kauhusta aukinaisena. Cheesy

Tätä ennen olin vain kova karkailemaan jo siitä asti kun
opin kävelemään. Wink

Opin karkailussani myös ovelaksi. Wink
Saatoin olla naapurissa öitä valehdellen,
että vanhempani tietävät kyllä missä olen,
vaikka en ollut sanonut halaistua sanaa heille. Cheesy

Kun valheellinen probagandani ei mennyt enään läpi,
oli pakko opetella kokoamaan teltta. 2funny

Olin yötä rannalla tai metsikössä. Grin
Nykyisin mietin, kuinka saatoin olla rauhassa
kaikilta lasten raiskaajilta ja muilta pussikalja-kummajaisilta,
joita en koskaan tavannut näillä reissuillani. idiot2
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #9 : 23.10.2006 18:57:15 »

Lainaus
Onko kukaan haaveillut ns. kulkurin elämästä, uusien ihmisten tapaamisesta, vaeltamisesta sinne minne mieli tekee, nähdä uusia paikkoja, elää vapaana vailla velvollisuuksia ja sitoumuksia?

kyllä tosiaankin Cheesy jo pienestä pitäen. ei ole vielä tullut toteutuksen asteelle isommassa mittakaavassa.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 23.10.2006 19:04:25 »

Minäkin jo pienenä muistan pakanneeni reppuni ja kun olimme maalla häivyin omille teilleni, tosin lähimetsikköön rämpimään. Mutta sekin oli seikkailu, oli ihanaa vaan kulkea  Smiley
Isommassa mittakaavassa olisi ihanaa vaihtaa maata kun huvittaa ja nähdä kaikkea. Ja nimenomaan "rähjä" reissuna, ei mitään hienoja hotelleja, eikä lentämistä bisnesluokassa vaan ihan vanhanajan reissaamista  Grin
Olen yrittänyt miehelleni ehdotella että lähtisimme kesällä kunnon reppureissuun maailmalle mutta hän on hieman.. hmm... mukavuudenhaluisempi eikä innostu moisesta  Grin Joten reissaamme varmaankin taas "sivistyneesti"  Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 23.10.2006 19:05:25 »

Ai niin, Asterix, missä kaikkialla olet asunut?  Smiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #12 : 23.10.2006 19:09:07 »

Artemis  Smiley
Et suinkaan ole ainoa, joka haluaa ottaa rupisen repun selkään ja lähteä tästä kaikesta arjen ja velvollisuuksien täyttämästä elosta - vapaille markkinoille.
Mulla ilmeisesti vaikuttaa siihen  kuu - jousimies ja  merkurius- jousimies
Ja progilla  aurinko + merkurius + venus  vesimies!!!
Solar arctilla  kuuaurinko  vesimiesaskendentti - jousimies

Ja taas mennään......
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #13 : 23.10.2006 19:21:56 »

Haaveilen täydellisestä vapaudesta useinkin ja se on yksi asia joka ei vuosien kuluessa ole koskaan muuttunut  smitten  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Synapsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 23.10.2006 19:25:10 »

On varmasti! Olen kierrellyt maailmalla 17-vuotiaasta. Silloin lähdin ekan kerran interreilaamaan ja nimenomaan A-luokan reissuun eli yksin. Mikään ei ole nautinnollisempaa (ainakin silloin tuntui Grin) kun saada menne minne jalat ja vaistot vie. Pesin välillä hiukseni rautatieasemien vessassa käsisaippualla ja vietin kaikin tavoin oikeata kulkurielämää. Mitään pahaa ei koskaan sattunut.

Se on aivan mielettömän hieno tunne, kun yksin matkustaessaan ainakin minulla lähtee semmoinen jännä vire päälle. Pystyn sulautumaan melkeenpä mihin maahan sekaan ja sosiaalisella tuulella ollessani seurueeseen vaan mukaan. Opettelen jonkin verran paikallista kieltä AINA, siten pääsee lähemmäksi paikallisia ihmisiä. Ja vaistot pelaavat 120 prosenttisesti, ketkut kierrän kaukaa tai annan lähdöt 164 senttisen auktoriteetillani  2funny

Kaikki vielä perheettömät seikkailunhaluiset immeiset, menkää ihmeessä kokemaan reissaamisen ja vapauden hohka! Opitte itsestänne enemmän kun voitte kuvitellakaan.

T.Synapsitäti joka nyt nysvää vaan kotona tyytyväisenä...toistaiseksi, ootanpa vaan kun lapsi kasvaa..vielä on paikkoja koluamatta
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: