Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuinka vanhaksi tunnet itsesi tai tiedät olevasi?  (Luettu 30921 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
monikakson
Kanta-astroilija

Look thru' the light

Profiili
« : 15.11.2005 16:33:29 »

Herään monesti siihen todellisuuteen, että olen vasta 22-vuotias, vaikka tunnen itseni paljon vanhemmaksi. Tarkemmin sanoen ei puhuta pelkästään tämän elämän vuosista, vaan voisin sanoa itseni satoja vuosia vanhaksi. Tässä sitä kuitenkin taas tallataan täällä ja tuntuu että aika kulkee liian hitaasti.   :Smiley

Kuinka vanhaksi koette itsenne? Netissä pystyy testaamaan henkisen ikänsä, ja mulla tulee kyllä aika hyvin oma ikäni tai nuorempikin. Mä vaan oon sitä mieltä, että ne puutarhatontut kokoontuu öisin karviaispensaan alla!  Cheesy (hakukoneella voi hakea vaan, että "testaa henkinen ikäsi")
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
mazuka
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1 : 15.11.2005 16:44:34 »

aah, hitto! mä olen 15vuotiaasta asti haaveillut eläkepäivistä. henkilökohtaisesti olen ihmetellyt elämääni leimaavaa totaalista kunnianhimon puutetta ja mielenkiinnon puutetta "tavallisia ihmisiä kohtaan", ne kun ovat niin tylsiä, -pirulaiset.  idiot2
 amerikkalaisen kulttuurin ilmentymät eivät myöskään saa minua innostumaan, small talk, paska ruoka ja kaikki muut hiton diskot alkaa vaan nukuttamaan. harrastuksiini kuuluukin kynttilöiden polttaminen, teen nautiskelu, ruoan laitto ja leppuutus. olen eläkeläinen ja 26 syntymätodistukseni mukaan..
 joskus toivoisin olevani kykenevänpi nauttimaan tämän "kulttuurin uglystupid2" anneista, mutta ei kai tuollaisille ominaisuuksilleen mitään voi. voiko? apua!
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 15.11.2005 17:14:47 »

Se vaihtelee, kuinka vanhaksi on itsensä tuntenut.

Lapsena esim. en koskaan ajatellut tällaista asiaa. Tunsin kyllä olevani erilainen ja ihmettelin, kun muut olivat kiinnostuneita aivan toisenlaisista asioista kuin muut, mutta silti oli ihan nastaa olla lapsi. Ruumiin muuttuminen naiselliseksi ja kuukautisten alkaminen olivat syvä shokki joskus silloin teini-iässä.

Pitkäksi aikaa kehitys sitten junnasi parikymppisen tasolla. Välillä oli raskaita jaksoja, jolloin tuntui vanhentuneensa 20 vuotta yhdessä kesässä, mutta silti sitä eli pitkään sellaista ikikapinallisen ja kohtuullisen vastuuttoman nuoren aikuisen elämää. Halusinko kasvaa aikuiseksi? No en taatusti. Kasvoin silti - kun en kerran hyvällä niin sitten pahalla.

Tällä hetkellä en tunne itseäni oikein minkään ikäiseksi. Sitä on jotenkin "ikuisen ikäinen", mikäli ymmärrätte, mitä tarkoitan.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2005 17:24:24 »

Itsessäni on pieni lapsi ja vanha nainen. Olen tietyssä tilanteessa leikkisä, lapsekas ja yli innostunut kuin pieni lapsi, kiukun puuskineen. Usein minun on kuitenkin vaikea käsittää nykymaailman nuoria  Smiley Ihan niinkuin itse muka vanha olisin...
Minua on usein luultu vanhemmaksi mitä olen. Olen pienestä saakka joutunut tulemaan yksin toimeen joten "vanhuus" tulee varmasti sieltä. Hankala sanoa, minussa lienee lasta ja vanhusta muttei mitään siltä väliltä  Cheesy
tallennettu
tuulikello
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 15.11.2005 17:44:15 »

Minulla se toteutuu kyllä juuri päinvastoin eli tunnen itseni nuoremmaksi kuin olen. Ja pelästyn aina kulkiessani silloin peilin ohitse. Pidän nuorista ja viihdyn heidän kanssaan hyvin. Tykkään hullutella ja nauraa sekä tehdä pieniä / myös hyviä jekkuja ystävilleni sekä tutuilleni.  Cheesy

Liikkuisin mielelläni nopeasti ja ketterästi, mutta fyysinen olemukseni jo rajoittaa hieman vauhtia. Nopealiikkeinen olen edelleen ja ajatuksen juoksukin on kohtalainen.  crazy2

Väsyneenä tai kipeänä tunnen itseni vanhaksi eli juuri ikäisekseni. Mutta päätän aina kyllä piristyä, kunhan.... tickedoff

Eli taidan siis haluaisin olla ikinuori, kalkkista minusta ei saa sitten millään...
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2005 18:41:21 »

Jaa, että kuinka vanhaksi tunnen itseni?

Lapsena olin "vanha ryppyotsainen"  kauris -lapsi, joka otti elämän todella raskaasti, huoh.... Huh

Mitä "vanhemmaksi" tulen, sen iloisemmaksi olen muuttunut Grin Grin 2funny 2funny

En tiedä mistä tuo johtuu, mutta kait elämä se on heitellyt minua jos jonkinnäköisiin kuoppiin Shocked Cool ja sitten tietysti olen itse-kaivanut-verta-nenästäni tickedoff tickedoff, se on loppu nyt, seo myähästä ny, juu :Smiley :Smiley

Ehkäpä olen iätön ikisielu vai Tulisydän taisin ollakin Cool Cool Cool police
Sitä ominaisuutta en edes yritä kitkeä pois smitten

Toisaalta tuntuu, että olen ikäloppu, se taas on riippuvainen tunnetilasta. Opin tässä juuri sen, että ei ole hyötyä tarttua kiinni tunteeseen, sillä tunteet tulevat ja menevät, ainoa, joka pysyy, on Rakkaus - Todellinen Rakkaus Kiss Kiss Kiss
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
nataraja
Kohtuuastroilija
**

On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.

Profiili
« Vastaus #6 : 15.11.2005 18:47:00 »

Riippu, miltä kannalta katsoo...  :Smiley Tunnen sieluni kyllä todella vanhaksi ja oppineeksi omalla tavallaan.  angel Mutta tässäkin elämässä olen jo kaksi kertaa "syntynyt uudestaan" henkisten oivalluksieni osalta...vaikea selittää  idiot2   ja fyysinen ikäni on kuitnenkin vasta 17. Näin normaalisti, minkä ikäiseksi tunnen itseni, voisin sanoa että n.22 vuotias.. Asun poissa kotoa, olen jo monta vuotta täysin ottanut itsestäni vastuun, olen kihloissa, ja haaveilen jo vauvasta... Jätän nyt vielä sen haaveilun tasolle, vaikka tiedänkin, että olisin siihen valmis, mutta käyn kouluni loppuun ja haluan taata että pystyn hänet myös elättämään.
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.2005 23:33:06 »

Se vaihtelee....toisinaan tunnen itseni lapseksi ja toisinaan teiniksi ja toisinaan taas tunnen olevani ikivanha  Cheesy
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #8 : 15.11.2005 23:33:35 »

Tunnen olevani olemassa smitten 2funny
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 16.11.2005 11:33:58 »

IÄTÖN JA IKUINEN angel
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #10 : 16.11.2005 12:07:35 »

Itse olen 36v ja monikaan ei usko että olen sen ikäinen, moni luulee paljon nuoremmaksi, vaikka en pukeudu mihinkään merkkivaatteisiin enkä ole massa pukeutuja  uglystupid2 mutta en pukeudu mitenkään erikoisestikkaan! Mieleltäni olen ikuinen teini 2funny  Cheesy mutta toi kroppa ei oikein anna myötä  :Smiley mutta nautin tästä iästä nyt ja yritän vanheta viisaasti tai vähemmän viisaasti crazy2
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 16.11.2005 23:52:52 »

angel coolsmiley Aina lienee ajankohtainen kysymys Grin
               Kun peiliin katsoo, niin siellä kurkkaa tuttu tyyppi, mutta
               valokuvassa taas on joku puolituttu, jopa vieras!!

2funny :Smiley coolsmiley JA kuulema olen tällä pallolla

jo toista inkarnaatio kiertoa, joten eiköhän tämän pitäisi
                viimeinkin alkaa sujua ihan oikein !!   uglystupid2

« Viimeksi muokattu: 22.01.2006 14:47:48 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 17.11.2005 12:04:52 »

Hei!

Olen lopulta asiaa tutkiskeltuani havainnut, että oloni/olemukseni on täysin iätön - ei minkään ikäinen. Sen sijaan ohimenevät mielentilat voivat olla  ihan minkä ikäisiä tahansa, vauvasta vanhukseen asti.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #13 : 17.11.2005 15:52:55 »

Erään lyyrikon sanoin:
"I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!"

Lähes satavuotias isosetäni Savon perukoilta herkesi kahvipöydässä vannomaan Allahin nimeen ja puhumaan ulkoavaruuden asukkaista samalla kun tarinoi talvisodasta.
Koin itseni varsin määrittelemättömän ikäiseksi. Undecided
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 17.11.2005 18:56:08 »

Eräänä yönä muutama vuosi sitten (muistaakseni 25 syntymäpäiväni tienoilla) heräsin syvään ja hieman melankoliseen vanhuuden tunteeseen. Jotenkin tunsin siinä hetkessä kaikkien elettyjen elämien painon, ja valtavan väsymyksen koko rumbaan. Tuntui siltä että kyllä tämä on nyt jo nähty tarpeeksi monta kertaa (en tosin kuvittele että eläisin viimeistä elämääni tms). Tunne meni onneksi ohi, elämää olisi muuten varsin hankalaa elellä!  buck2

Elämäni oli silloin, kuten vieläkin, muuten varsin mukavaa. Taisin vain olla jossain omituisessa aika-avaruus-vääntymössä  crazy2
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: