Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Elohiiri nykii vatsassa  (Luettu 41602 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 25.10.2006 14:33:55 »

Onko kellään ollut elohiirtä vatsan seudulla? Mistä mahtaisi johtua?
Itselläni on koko päivän ollut elohiiri alavatsan seutuvilla, tuntuu tosi oudolta?
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.10.2006 20:52:40 »

Elohiirestä on tullut sattuneesta syystä luettua viime viikkoina enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Siispä tässä pientä tietopakettia sinulle myös.

Elohiiri on yleensä vaaraton ja hyvin yleinen ilmiö. Jos nykinä on vain yhdessä lihaksessa, voit olla melkoisen varma, että kyseessä on ihan vaaraton ja ohimenevä juttu. Useamman lihaksen nykiminen taas saattaa viitata keskushermostoperäiseen sairauteen. Myös lihasten ylirasitus saattaa altistaa satunnaisille, vaarattomille nykinöille kuten myös magnesiumin puute - ja sehän meillä suomalaisilla on hyvin yleinen juttu. B-vitamiinistakin monet saavat apua elohiiriin.

Ikäväähän nykinä on, mutta parempi vatsassa kuin silmässä... Eräs ystävä juuri kertoi, kuinka ikävää oli päiväkausia silmässä kestävä elohiiri, kun ei voinut katsoa ketään miespuolista kohti ilman että oli vaarana että tämä luuli hänen iskevän silmää.  Wink
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 25.10.2006 20:54:13 »

On ollut elohiiri vatsassa, myöskin käsivarressa.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 26.10.2006 08:28:25 »

Jep, saattaa olla jumpan syytä kenties? B-vitamiiniä ja magnesiumia kyllä syön tabletin muodossa  Smiley

Wink  Wink  Wink Elohiiri silmässä  Grin
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 26.10.2006 17:03:59 »

Hei!

Minulla oli aikoinaan juuri tuollasia elohiiriä ihan kummissa paikoissa, kuten vatsassa ja isoissa reisilihaksissa. Minun kohdallani kyse oli nimenomaan magnesiumin puutteesta - käytän paljon hapanmaitotuotteita, kalkki ja magnesium ovat imeytymisessä "kilpailijoita."

Magnesiumista lisäravinteena on huomattava, että se on kovin kovin huono imeytymään pillereistä. Tarjolla on vaikka mitä luontaisvalmisteita magnesiumia, mutta ainoa josta on todistettu imeytyminen on apteekin Emgesan ja juuri tästä syystä se on rekisteröity lääkkeen kaltaiseksi tuotteeksi tai jotain sensuuntaista. Sillä lähtivät minun elohiireni. Sinulla voi siis noin teoriassa olla magnesiumin puute, jos satut syömaan huonosti imeytyvää magnesiumvalmistetta ja mg-kulutuksesi on kova. Isoissa ihmisjoukoissa ja hälinässä oleskelu muuten kuluttaa myös magnesiumia, joskus on ison viikonlopputapahtuman jälkeen sellainen krapulainen vähän säikähtänyt olo, vaikka on ollut ihan selvin päin. Mg:llä lähtee.

Ja vielä magnesiumista: Kannattaa ottaa tabletti ILLALLA, imeytyminen on tehokkainta yön aikana.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 26.10.2006 17:27:57 »

Kiitos Eklektikko. Söin aiemmin enemmän magnesiumia mutta vatsa ei aina oikein tykännyt. Nyt syön pienempiä määriä, ehkäpä pitäisi ottaa enemmän sillä minäkin syön aika paljon kalsiumia.
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #6 : 26.10.2006 20:19:21 »

Söin aiemmin enemmän magnesiumia mutta vatsa ei aina oikein tykännyt.

Tuo muutes pitää paikkansa, että massu ei oikeen pidä, mulla muutes meni massu sekasin, kun rupesin käyttämääm muuta mangnesiumin merkkiä ja sitä piti ottaa enemmän mitä yleensä olen ottanut.

Mulla elohiiret ovat nykineet reisissä massussa ja vaikka missä, niin olen ottanut heti mangesium kuurin, niin se oire menee heti ohi. Samoiten suonenvetoon kannattaa ottaa sitä. Wink
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #7 : 26.10.2006 20:24:35 »

Hyvä hätävara on myös merisuolarakeet. Iso tai kaksi pientä raetta kielen alle/ päälle: on vanha hyvä konsti  Cool
Jopa teelusikallista aamukahviin on suositeltu: Muistinkohan oikein?
Terkkuja Ikiajalle  smitten

Magnesiummaitohan on ihan oikea laksatiivi - sitäkin joskus tarttee  coolsmiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 26.10.2006 21:15:42 »

Luontaislääketieteen kurssilta myös muistelen, että magnesium toimii yhdessä kalkin ja D-vitamiinin kanssa eli tarvitsemme noita kaikkia, jotta imeytyminen olisi mahdollisimman hyvä.

Ippuska, siis onko merisuolassa magnesiumia? Jos näin, niin pitääpä heti kokeilla. Elohiiriä kun riittää vaikka muille jaettavaksi. Vai pitäisiköhän hankkia kissa?  Grin
tallennettu

Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #9 : 27.10.2006 07:33:57 »

Oletan, että siinä on, mutta onhan siinä paljon muutakin  Wink Smiley
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 27.10.2006 10:11:31 »

Kiitos hyvistä vinkeistä. Merisuolaa minulla onkin, se on ainoa suola mitä käytän  Smiley
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 27.10.2006 14:32:04 »

Grin hassua,
mulla kanssa samana päivänä kuin sinä Artemis mainitsit koko iltapäivän oli elohiiri mahassa  Grin
Luin vasta nyt tämän ketjun. Enpä tiennytkään että se on "merkki ns.jonkun puutteesta"  Smiley
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 27.10.2006 15:18:50 »

Grin hassua,
mulla kanssa samana päivänä kuin sinä Artemis mainitsit koko iltapäivän oli elohiiri mahassa  Grin
Luin vasta nyt tämän ketjun. Enpä tiennytkään että se on "merkki ns.jonkun puutteesta"  Smiley

Onpas elohiiri kerennyt joka paikkaan vipeltämään  Grin

Välillä tuo elohiiri kyllä osuu ihme paikkoihin, kerran se oli kädessä niin että peukaloni nyki itsekseen. Tuntui hassulta  Smiley
tallennettu
Dimma
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 03.11.2006 01:31:41 »

Kun mulla on elohiiri, mietin myös sitä minne keho haluaa minun kiinnittävän huomiota. smitten
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
MetalLady
Vieras
« Vastaus #14 : 03.11.2006 02:24:30 »

Tulipa mieleen vielä, että jos alkaa elohiiri ja suonenvetoo tuleen enmmänkin, niin kannattee ottaa heti alkuun kerralla 2 tpl magnesiumia, kuitenkin sellasta että massu kestää.
Mulle joku voimistelumaikka kertoi, kun valitin nuista oireista, ja hän vielä havainnollisesti näytti miten lihakset käyttäytyy juuri sillon.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: