Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Järkyttävä uni, jota en ymmärrä.  (Luettu 5647 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
astraali
Vieras
« : 25.10.2006 16:35:46 »

Näin viime yönä kammottavaa unta viime talvena pois siirtyneestä isovanhemmastani, joka oli hyvinkin rakas.
Olen hänen pois menonsa suhteen ihan ok. Hän oli iäkäs ja pääsi rakkaidensa luokse. Toki ikävä on aina välillä kova.

Viime yönä näin unta, että kurkin ikkunasta hänen kotiinsa. Sohvalla näkyi hänen raajansa, jotka olivat poikki pohkeesta lähtien. Muu ruumis löytyi marjapuskasta ilman noita jalkoja. Ruumis oli jäykkä mutta silti jotenkin elossa.
Se makasi puskassa luonnottomassa asennossa ja hengitti.

Isäni tuli paikalle ja puristi kädessään isovanhempani irronnutta pikkurilliä.

Myöskin pappi saapui paikalle. Pyysin pappia hautaamaan isovanhempani ja isääni hakemaan hänen raajansa sisältä. Halusin, että ne kaikki vihdoin haudattaisiin. Isäni puristi tätä irronnutta pikkurilliä kädessään tiukasti ja jouduin avaamaan hänen nyrkkinsä ja antamaan pikkurillin papille, joka oli nostanut tämän ruumiin kärryihin. Lopulta irronneet raajat kasattiin tämän ruumiin päälle haudattavaksi.

Unessa myös isäni oli kuollut ja hänet haudattaisi samaan aikaan. Pappi lähti pihalta mukanaan isovanhempani ruumis kärryissä ja isäni ruumis puuarkussa.

Kun pappi oli poistunut, minäkin lähdin. Taakseni katsoessa isäni kuitenkin seisoi siellä mökin pihassa ja yritti huitoa minua tulemaan takaisin. En kuitenkaan enää uskaltanut mennä, koska tilanne oli kaikin puolin todella kummallinen.

Shocked Shocked Shocked

Ja yöllä piti tehdä monet suojaukset, jotta pääsin eroon siitä kammottavasta tunteesta, johon heräsin...

Oikeasti, järkyttävää... Enkä yhtään nyt pysy mukana tässä kuviossa!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 25.10.2006 17:40:43 »

Hui..! Shocked

En halua lähteä spekuloimaan tuollaista unta
kenenkään puolesta, mutta eikö kuolema unessa
enteile merittävää muutosta elämässä?
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #2 : 25.10.2006 18:18:57 »

Hui..! Shocked

En halua lähteä spekuloimaan tuollaista unta
kenenkään puolesta, mutta eikö kuolema unessa
enteile merittävää muutosta elämässä?

Olen nähnyt isästäni vastaavia unia nyt viime aikoina. Tuntuu jotenkin kammottavalle kyllä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 25.10.2006 19:20:05 »

Hiukan kumma fiilis tuosta unestasi jäi,
mutta jos joku viisaampi haluaisi sanoa jotakin..?

Unellasi on varmasti viesti sinulle,
mutta tunnen itseni niin pieneksi tälläisten asioiden kanssa.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 25.10.2006 19:33:32 »

No minä en ole mikään unitulkitsija taitaja, mutta paljon symboliikkaa tuossa oli. Ja jokaisellahan on henkilökohtaisesti vielä omat merkityksensä eri asioille yms ja ne kannattaa huomioida.
Itse kuitenkin kokisin tuollaisen unen 'positiivisena', vaikkakin siinä oli varmaan 'kauhuelokuvan' aineksia.   Shocked angel

Jotenkin, jos ei lähde mitään yksittäistä symboliikkaa hakemaan (esim eri kehon osilla on tunne-symboliikkansa) niin tuli vain tunne, että vihdoin on tämä edesmennyt isovanhempasi 'päästetty irti' täältä tunnetasolla, vaikkakin ehkä hiukan sieltä täältä palasina... ja miten isäsi siihen liittyy... Huh
No kuitenkin koin itse sen syvimmän tarkoituksen vapauttavana, sillä mehän täällä elävät pidämme tunnetasolla kiinni niistä, jotka muuten jo jatkaisivat muihin ulottuvuuksiin ....  Smiley
Ehkä olet käymässä (käynyt) läpi jotain 'kolmen sukupolven juttua' ja jättämässä sitä taakse... ? Tunne ja muillakin tasoilla ?
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #5 : 31.10.2006 21:38:43 »

HUI Shocked

Aivan kuulostaa jollekin kauhuleffalle tai Näkijälle  Lips Sealed
entä jos seikkailit jossain toisessa ulottuvuudessa? kerro jos niitä tulee lisää.  Huh
tallennettu
ntidada
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 13.12.2006 16:37:03 »

Tulkintani on ehkä hieman kömpelö. Toivon kuitenkin ettei sentään ihan kauhean tökerö. Omalla kohdallani olen mainitun kaltaisia unia nähnyt edesmenneistä ja uskon niiden olevan vain osa luopumista.

Siispä, jos itse olisin nähnyt vastaavankaltaista unta, lähtisin tulkitsemaan sitä jotenkin näin:

Talohan perinteisesti kuvaa itseä. Näit edesmenneen katsoessasi ikkunasta. Voisiko tämä olla niin, että hän elää vielä sinussa ja mielessäsi. Ja nimenomaan lihallisena muistona, ettet olisi "päästänyt irti" hänestä fyysisenä olentona vaan säilöt tuota muistoa ennemmin kuin vaihtaisit sen  ajatukseen, että ko. henkilöä ei ole enää sellaisenaan.

Eri paikoista löytyvät ruumiinosat taas ehkä voisivat kertoa omalla tavallaan myös siitä, että tajuntasi piilottelee asiaa haluamatta kokonaan päästää irti ajatuksesta konkreettisesta, lihallisesta henkilöstä jota ei enää siis ole.

Isäsi vainajan sormi nyrkissään taas kertoo mahdollisesti, ettei hänkään ole omalta osaltaan halukas irtautua fyysisen olemuksen muistoista. (Tai, että vain yksinkertaisesti havainnoit luopumisprosessin jatkuvan edelleen ympärilläsi)

Pappi taas voisi olla se osa itsessä, joka kehottaa sopeutumaan muutokseen, auttaa päästämään ihmisen (eli fyysinen, konkreettisesti oleva keho, persoona ihmisenä) rauhaan.

Unessa isäsi oli kuollut myös, kertoisiko tämä siitä, että vertaat tapahtunutta (hänen vanhempansa? poismenoa) sinulla väistämättä edessä olevaan tapahtumaan. Vaikka kuoleman tapahtuma on luonnollinen, on se aina iso menetys jälkeenjääville, lapsille. Trauma jota ei varmastikaan koskaan onnistu käsittelemään, vaikka sen yrittäminen on lähestulkoon pakko elämän jatkumiselle. Vaikka kuoleman hyväksyisi luonnollisena, kuvittelisin vanhemman menehtyessä lasten kokevan voimakkaan hyljätyksitulemisen tunteen - olivat lapset sitten kuinka aikuisia ja itsenäisiä tahansa.

Eli ehkä uni vain peilaa alitajuntasi tuntoja ja kertoo siitä, että suhtautumisesi kyseisen ihmisen kuolemaan, tai kuolemaan yleensä, kaipaa vielä käsittelyä?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: